Vaak nachtmerrie over hetzelfde, meer mensen last van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:47

colunder schreef:
Ik droom vaak dat de remmen van mijn auto het niet doen.

En dat ik de konijnen al weken niet gevoerd heb en dat ze erges achteraf
In een donker schuurtje staan in hele kleine en vieze hokken.
Ook dat ik mannetjes en vrouwtjes bij elkaar heb zitten en het ene na het andere nestje vind.

Ook droom ik vaak dat ik een belangrijke repetitie heb waar ik niks van geleerd heb en ook nog eens mijn schooltas met al mijn huiswerk kwijt ben.
Nog met zo'n ouderwetse leren schooltas(ik ben 51, is dus al een tijd geleden dat ik op school zat)

Dikgedrukten heb ik ook allebei heel vaak!

Daarbij ook heel vaak waterdromen, in leuke varianten (met dolfijnen, orka's, walvissen, zeehonden) en nare varianten (verdrinken, tsunami's, etc.).

En ik droom heel vaak dat ik ontzettende vreselijk ruzie heb met dierbaren, tot elkaar doodwensen en in elkaar slaan. De omkomen bij een aanslag of een aanslag meemaken is mij ook erg bekend, heel naar vind ik die.. Pff, dromen is echt vermoeiend.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:14

marleen_88 schreef:
Amandavd schreef:
Ik droom regelmatig dat mijn tanden uitvallen, afbreken in mijn mond etc. Brr

Ik ook.. %)

Ik ook! Inderdaad wat hierboven beschreven wordt; het niet meer uit je mond krijgen van kauwgom.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:12

Schoot toch wel een paar keer in de lach in dit topic, ook al zijn het nare dromen en herkenbaar... Ik droom geregeld dat ik mijn vissen in het aquarium heb verwaarloosd tot de dood of dat de vissen in stukken ronddrijven of nog levend per ongeluk wegspoelen door de afvoer, maar ook dat ik moet vluchten voor een knuffel die tegelijkertijd een moorddadige vleermuis blijkt te zijn, en naakt op mijn werk komen is me in mijn dromen ook al een paar keer overkomen. Vreselijk haha. Vaak is het toch wel te herleiden naar stress of controleverlies in het drukke dagelijks leven.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:10

Als kind heel vaak dezelfde droom gehad
Maar eigenlijk sinds mn 15e 16e ofzo nooit meer gehad
Tegenwoordig droom ik heel weinig, maar als ik droom zijn dat absoluut geen leuke dingen :(

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:53

Sanet schreef:
colunder schreef:
Ik droom vaak dat de remmen van mijn auto het niet doen.

Ja, die ook.

Ik dus ook. Bizar dit.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 02:30

Vaak komen dit soort dromen vanuit angsten die je als je wakker bent al hebt, al dan niet zo direct als het in je droom is. Het kan zijn dat je droom een manier is van je onderbewustzijn om je gevoelens te verwerken. Misschien dat je het gevoel hebt dat iemand op een andere manier jouw grenzen overtreedt en inbraak doet op jouw privéleven of iets dergelijks, en verwerkt je onderbewustzijn het op deze manier :)*
Of het is wel gewoon compleet willekeurig, who knows? _O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:08

Mijn top 3 terugkerende dromen de laatste maanden:
- ik of iemand van familie heeft een auto ongeval
- inbrekers in huis
- ik ben zwanger :+

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:30

Ik heb twee jaar terug een aantal keer nachtterror meegemaakt.. Zelf was ik nooit zo van de nachtnerries, maar als ik toen sliep zag ik niks en voelde dan plotseling gigantisch veel adrenalineb en angst opkomen, alsof écht gestresst en emotioneel was en alles op me af kwam. Dan besefte ik vaak of werd me levensecht toegefluisterd "je wordt nooit meer wakker.."

Bij een nachtterror kun je wel bewegen en schreeuwen.. Maar je wordt dus niet wakker, ook al wil je dat dan héél erg graag. Mijn vriend heeft mij heel wat keren schreeuwend en rechtop gekropen in bed gehad op weg naar ik weet niet waar. Maar écht hard schreeuwen dan ook. Joeg hem de stuipen op het lijf. Dan leken het voor mij seconden, maar had hij al zeker zeven minuten geprobeerd mij wakker te rammelen omdat ik schreeuwende in mijn slaap en maar niet wakker werd..
Gaandeweg verdween het weer, maar als ik erg gestresst raak ben ik wel eens bang dat het terug komt..

kistaah

Re: Vaak nachtmerrie over hetzelfde, meer mensen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:46

Ik droom heel vaak dat er iets in de kamer staat, heb ook al eens gehad dat ik 't gevoel had dat iemand heel hard aan mijn benen trok in 1 ruk. M'n vriend had me nog nooit zo snel naast bed zien staan. Was zo bizar.

Ook vaak de nare droom dat er iemand in de kamer is die me de opdracht geeft onzichtbaar te zijn en nog allemaal andere instructies die ik dan niet onthou en dan heel lang niet surf te bewegen.
Hoe meer stress, hoe meer dromen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:00

Ik had dit als kind 4x per jaar steeds dezelfde droom. Weet niet of ik het nachtmerrie moet noemen of net niet.
Ik sliep in dat betreffende huis wel altijd erg slecht en onrustig.

TOT... De verhuis 7 jaar later.... Nooit meer die terugkomende dromen gehad. Mijn ma sliep toen ook erg slecht in dat huis. Pas later toen ik het mijn ma vertelde wist zij mij te vertellen dat in het vorige huis ooit iemand gestorven en opgebaard gelegen had.
Of dit er mee te maken heeft... Geen idee... Al geloof ik wel enorm hard in geesten en slechte entiteiten.

Edit:
De droom zelf ging altijd over een gezinsfietstocht, ma, pa, mijn 2 zussen en ik.
Bij een brug gaat iedereen rechtdoor maar mijn jongste zusje neemt de smalle doorgang ik volg haar en dan belanden we in een ravijn. Verder gaat de droom ook niet.

Later 2 jaar na de verhuis ben ik tijdens een skivakantie met mijn nonkel gaan skiën en uit de bocht gevlogen en beland op 100m van een steile helling waar een rivier liep.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:10

Niet zozeer nachtmerries maar ik heb ook echt de raarste dromen. En altijd hetzelfde thema, namelijk dat ik mijn dieren verwaarloos.

Ik heb een keer gedroomd dat ik mijn paarden meenam op vakantie met de boot, de grootste in mijn koffer en de kleinste in een emmer met de deksel er op. Die was helemaal uitgedroogd en verschrompeld toen we daar kwamen, de oudste die in mijn koffer zat die was wel oké.

Ook dat ik die jongste heb opgesloten in een afgesloten zandbak/kinderspeeltuin en dat ik 3 maanden later achterom rijd met de auto en zie dat ik mijn paard daar vergeten ben zonder water.

Heel veel van die verwaarloosdromen over mijn jongste paard, dat is zowat gestopt toen hij een jaar of 3 was.

De laatste tijd droom ik vaak dat ik hamsters terugvind die ik ooit was kwijt geraakt. Dan ga ik alles wat ik vind inrichten tot hamsterbak maar er blijven maar hamsters en uiteindelijk zelfs konijnen bij komen dat het niet meer bij te houden valt.

Iemand zei ooit dat ik onbewust wellicht bang ben om iets verkeerd te doen, dat zou best wel kunnen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:19

Als je 3x exact de zelfde droom hebt zelfde plaats zelfde achtergrond, alles tzelfde.... Komt die uit.. Hb ik mee gemaakt.... Ik droomde dat mijn moeder stond te dansen in een dancing.. En er kwam een man bij haar.. En ja hoor na een tijd is dit uitgekomen.. M'n ouders gingen scheiden.. Want moeder had iemand leren kenne. |o

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:03

CandyArmando schreef:
Als je 3x exact de zelfde droom hebt zelfde plaats zelfde achtergrond, alles tzelfde.... Komt die uit.. Hb ik mee gemaakt.... Ik droomde dat mijn moeder stond te dansen in een dancing.. En er kwam een man bij haar.. En ja hoor na een tijd is dit uitgekomen.. M'n ouders gingen scheiden.. Want moeder had iemand leren kenne. |o

Nou dan had ik allang overhoop geschoten moeten zijn als kind...

Ik heb ook geregeld nachtmerries...alleen een jaar geleden ben ik verhuisd naar onze huidige woning, het is een stuk minder geworden, maar nog niet weg helaas...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:08

CandyArmando schreef:

Dan had ik geen tand meer in mijn mond moeten hebben. :brr:

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:37

Als kind zulke vreselijke nachtmerries over oorlog (ik vermoed nu dat het door de gruwelverhalen van mijn ouders en grootouders over de Tweede Wereldoorlog kwam) dat ik niet durfde slapen.

Later droomde ik altijd maar van trappen, die nergens heenleiden, afbraken of heel eng waren. Als kleuter van 2 heb ik meer dan een uur bovenaan een vlizotrap gestaan. Kon niet over het gat en durfde niet terug.

Toch denk ik dat die dingen alleen maar het 'voertuig' zijn voor wat er werkelijk aan de hand is. Als kind voelde ik me kennelijk onveilig (en daar was ook reden voor, mijn ouders waren weinig thuis) en later had ik het gevoel dat ik vastzat (in mijn relatie vooral, kon geen kant op, er was geen uitweg en het voelde heel hopeloos).

Die dromen heb ik niet meer. Soms nog wel nachtmerries, maar als je even nadenkt kom je er meestal wel uit wat eraan ten grondslag ligt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:19

Ik kan me heel erg vinden in wat hevonen hierboven schrijft, over het “voertuig”.

Heb jarenlang dromen gehad over in de gaten gehouden worden en achtervolgd worden, in ons oude huis. Ben gaan samenwonen en hulp gehad van een psycholoog. Nooit meer die droom gehad, op 1 keer na, toen er wat speelde en ik er even weer veel mee bezig was in m’n hoofd.

Gelukkig is dat “3 keer dromen en dan komt het uit” niet waar! Dan waren er al een hoop rare dingen gebeurd.