Voor welke prijs zou jij je huis laten gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Voor welke prijs zou jij je huis laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:26

Voor 50.000 meer dan ik het gekocht heb. Van dat bedrag kan ik een prima huisje kopen vrijstaand net buiten de stad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:26

2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.

Voor dat geld ga ik sowieso weg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:27

moonsparkle schreef:
Lastig, ik wil graag weg, heb het huis in de crisis gekocht dus ik zou er nu ongeveer een ton meer voor kunnen krijgen, maar momenteel kun je er niks voor terug kopen wat beter is omdat alles duurder is geworden.

Dat kun je inderdaad niet als "winst" beschouwen gezien je toch ergens moet wonen. Maar goed, als je graag weg wil is het natuurlijk altijd goed dat je je huidige woning gunstig gekocht hebt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:28

Als we een nog betere locatie, groter huis (niet echt veel groter, maar met name iets grotere woonkamer en keuken) en meer tuin/grond kunnen vinden zonder er financieel op achteruit te gaan. Maar dat wordt wel lastig denk ik. We zijn net verhuisd en willen hier flink wat jaren zitten, daarna gaan we mogelijk kijken naar wat anders... maar dat zien we dan wel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:29

Suzanne F. schreef:
2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.

Als je rijtjeshuis in Amsterdam staat is dat geen eens een gekke prijs.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:34

Century schreef:
Suzanne F. schreef:

Als je rijtjeshuis in Amsterdam staat is dat geen eens een gekke prijs.

Ze hebben voor 4x die prijs op Funda gestaan en men zegt dat het er ook voor betaald wordt (of dat echt zo is, is dan weer een ander punt).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:35

Suzanne F. schreef:

In Dublin gaan rijtjeshuizen met, als je geluk hebt 3 slaapkamers, weg voor 500.000+ en dan staan ze echt niet in de leukste wijken.

Bizar :wow:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:37

Ja oké Amsterdam misschien, maar de vraag is of daar ooit 200.000 euro voor betaald is. Zou kunnen inderdaad. Maar even Amsterdam of Utrecht buiten beschouwing gelaten gaat niemand voor een rijtjeshuisje van 2 ton ineens 4 ton neerleggen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:39

Als wij onze investering terug hebben ben ik weg. Zit nu op kleigrond en wil echt terug naar zand en naar het bos met de paarden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:41

Ik heb een superrrrr mooi huis gezien, meer dan 2x zo duur als die van ons. Dus minimaal 2x zoveel :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:48

Suzanne F. schreef:

Ik was degene die m'n buren uit zou willen kopen met de jackpot van 30 miljoen. Ik woon vrijstaand in een kleine bungalow en als ik de naaste buren uit zou kopen dan verdrievoudig ik mijn tuinoppervlakte én heb minder last van geluiden in de directe omgeving.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:49

Kuggur schreef:
moonsparkle schreef:
Lastig, ik wil graag weg, heb het huis in de crisis gekocht dus ik zou er nu ongeveer een ton meer voor kunnen krijgen, maar momenteel kun je er niks voor terug kopen wat beter is omdat alles duurder is geworden.

Dat kun je inderdaad niet als "winst" beschouwen gezien je toch ergens moet wonen. Maar goed, als je graag weg wil is het natuurlijk altijd goed dat je je huidige woning gunstig gekocht hebt.

@kugger misschien verkeerd beschreven, ik wil wel weg naar vooral omdat ik heel graag vrijstaand zou willen wonen, niet om de buurt of iets :) en vrijstaand is nog steeds niet te betalen als we met een uur op het werk willen zijn. Maar ik denk zelfs al komt er een crisis zal dit huis altijd meer waard zijn dan waarvoor we het hadden gekocht.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:03

ikke schreef:
Dat ligt ook aan de tijd die je krijgt om te vertrekken.
Mijn neef is het "overkomen". Die kreeg een fors bedrag geboden (ongeveer 2x de marktwaarde) als hij binnen een week het huis op kon leveren.
Het huis was in 3 dagen leeg :D :D

Wie was dat? Dan bel ik ff. :D

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:01

Wij hebben een mooie woonboerderij op een prachtige plek (natuurgebied). Degene die het wil hebben moet echt wel met een heel goed bod komen, willen we het überhaupt overwegen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:10

Gewoon niet, denk ik. Of het zou idioot veel keer de werkelijke waarde moeten zijn. Maar dan nog weet ik het zo net niet. Ik ben gehecht aan deze plek. Ken elke boom en elke struik. Kom hier al sinds m'n geboorte.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:14

Voor geen geld te koop, blijf hier tot mijn dood. Mijn maatjes (katten en honden) zijn hier begraven en wil daarbij uitgestrooid worden als het zover is gekomen. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:46

Wij hebben niet ons droomhuis, er zijn nog heel wat dingen die op ons wensenlijstje staan die we hier niet kunnen verwezenlijken, maar het komt wel heel dicht in de buurt. Ook de wijk waar we wonen is heel fijn.
Met name de grote garage en dat we alle auto’s en aanhangers op eigen terrein kwijt kunnen zijn voor ons heel waardevol. Dat maakt dat we ook bij een enorm hoog bod goed na zouden denken alvorens deze te accepteren. Ik denk dat de randvoorwaarde dan zal zijn dat we voor dat geld een huis kunnen kopen dat op z’n minst dezelfde extra’s heeft als dit huis en bij voorkeur ook nog een of meerdere punten van ons wensenlijstje afvinkt. En dat dat huis beschikbaar is voor we dit huis uit moeten, want waar moeten we anders blijven met ons wagenpark?

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:09

Ik woon erg naar m'n zin en zou hier niet zomaar weg gaan, maar als iemand 2x de waarde biedt dan verhuis ik zonder moeite :D . Ik hecht niet zo aan een huis/plaats, als m'n gezin en dieren mee gaan dan kan ik het ergens anders ook prima naar m'n zin hebben.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:13

Ik zit niet in mn droomhuis. Goedkoop gekocht en huizen in de buurt gaan vanaf 175.000 weg. Als iemand mij iets bied boven dat bedrag ben ik weg. Met wat eigen geld kan ik er een beter en leuker huis voor terugkopen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:15

Voor het juiste bedrag ben ik gisteren nog weg :))
Mijn enige zorg zijn dan de katten, hoe we die mee kunnen nemen naar een fijn ander adresje.

Scheelt ook dat we niet uniek wonen. We hebben een hartstikke fijn huis dat prima naar onze zin is, maar het is geen uniek object ofzo (gewoon een vrij recent 2-onder-1-kap met een tuintje en een garage), niet iets wat onvervangbaar is.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:29

Suzanne F. schreef:

Hier in de regio (buurt van Utrecht) doen rijtjeshuizen tussen de 4 en 7,5 (!) ton. Doodnormaal rijtjeshuis hoor. Locatie is alles.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:33

Ailill schreef:
Oei, da's een lastige. Natuurlijk, bij een extreem goed bod (2 keer de marktwaarde) zou ik toch wel gaan twijfelen, al is dit huis(je) eigenlijk perfect. Sterker nog, ik denk dat dit huis echt alles heeft wat ik zoek en qua kosten lager dan verwacht.

Nu wil het wel zo zijn dat ik voor mijn eerste woning, toen huur, nog steeds een zwak heb. Dat pand, de sfeer, locatie, het gevoel en ieder vreemd hoekje/hobbel in de vloer heb ik in mijn hart gesloten. Kwam een paar weken terug de eigenaar tegen, die denkt aan verkoop van 'mijn' deel en noemde een heel interessant bedrag. Pand is meer dan 700 jaar oud, wel de afgelopen 2 jaar helemaal opgeknapt: nieuwe badkamer/keuken, isolatie (vloer/dak), overal dubbel glas en alles strak in de verf.

Ik krijg het toch niet helemaal uit m'n hoofd :o

Dan had ik het wel geweten...!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:18

ikke schreef:
Dat ligt ook aan de tijd die je krijgt om te vertrekken.
Mijn neef is het "overkomen". Die kreeg een fors bedrag geboden (ongeveer 2x de marktwaarde) als hij binnen een week het huis op kon leveren.
Het huis was in 3 dagen leeg :D :D

Mijn eigen huis geldt dat niet voor. We wonen hier te geïntegreerd. Is niet te koop, of je moet met niet te weigeren bedragen komen, want alles is te koop natuurlijk.

De gîte wel, alleen zou ik wel er alles aan doen om het seizoen af te maken desnoods dat de verdiensten voor de nieuwe eigenaar zullen zijn, want je kunt toeristen die dat unieke huis geboekt hebben voor hun vakantie niet laten barsten. Dat zou ik nooit doen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:33

Ik geloof niet dat ik ons huis binnen 3 dagen leeg kan opleveren. iets met teveel troep/ dingen verzameld met 3 kinderen en 30 jaar in dit huis wonen.
Maar mocht er iemand komen met een interessant aanbod en we kunnen een leuk huisje buitenaf kopen, dan begin ik vast met opruimen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:37

Ons nieuwe huis (heel modern) mag direct weer overgenomen worden voor 40k extra ofzo, ik moet de sleutel nog krijgen maar ik heb niet zoveel met ons nieuwe huis en ben nog steeds verliefd op ons huidige <3 :')