Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Lastig, ik wil graag weg, heb het huis in de crisis gekocht dus ik zou er nu ongeveer een ton meer voor kunnen krijgen, maar momenteel kun je er niks voor terug kopen wat beter is omdat alles duurder is geworden.
Suzanne F. schreef:2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.
Voor dat geld ga ik sowieso weg.
Century schreef:Suzanne F. schreef:2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.
Als je rijtjeshuis in Amsterdam staat is dat geen eens een gekke prijs.
Suzanne F. schreef:In Dublin gaan rijtjeshuizen met, als je geluk hebt 3 slaapkamers, weg voor 500.000+ en dan staan ze echt niet in de leukste wijken.2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.
Suzanne F. schreef:2 x de marktwaarde is sowieso een fantasie natuurlijk want wie betaalt er nou ruim 4 ton voor een kleine rijtjeswoning? Als je 450.000 te besteden hebt dan ga je niet iemand in een rijtjeshuis uitkopen natuurlijk.
Kuggur schreef:moonsparkle schreef:Lastig, ik wil graag weg, heb het huis in de crisis gekocht dus ik zou er nu ongeveer een ton meer voor kunnen krijgen, maar momenteel kun je er niks voor terug kopen wat beter is omdat alles duurder is geworden.
Dat kun je inderdaad niet als "winst" beschouwen gezien je toch ergens moet wonen. Maar goed, als je graag weg wil is het natuurlijk altijd goed dat je je huidige woning gunstig gekocht hebt.
en vrijstaand is nog steeds niet te betalen als we met een uur op het werk willen zijn. Maar ik denk zelfs al komt er een crisis zal dit huis altijd meer waard zijn dan waarvoor we het hadden gekocht. 
Ailill schreef:Oei, da's een lastige. Natuurlijk, bij een extreem goed bod (2 keer de marktwaarde) zou ik toch wel gaan twijfelen, al is dit huis(je) eigenlijk perfect. Sterker nog, ik denk dat dit huis echt alles heeft wat ik zoek en qua kosten lager dan verwacht.
Nu wil het wel zo zijn dat ik voor mijn eerste woning, toen huur, nog steeds een zwak heb. Dat pand, de sfeer, locatie, het gevoel en ieder vreemd hoekje/hobbel in de vloer heb ik in mijn hart gesloten. Kwam een paar weken terug de eigenaar tegen, die denkt aan verkoop van 'mijn' deel en noemde een heel interessant bedrag. Pand is meer dan 700 jaar oud, wel de afgelopen 2 jaar helemaal opgeknapt: nieuwe badkamer/keuken, isolatie (vloer/dak), overal dubbel glas en alles strak in de verf.
Ik krijg het toch niet helemaal uit m'n hoofd
ikke schreef:Dat ligt ook aan de tijd die je krijgt om te vertrekken.
Mijn neef is het "overkomen". Die kreeg een fors bedrag geboden (ongeveer 2x de marktwaarde) als hij binnen een week het huis op kon leveren.
Het huis was in 3 dagen leeg![]()