Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

JorineV schreef:Oei... ik ben zelf ook hooggevoelig en het zinnetje dat mij vroeger het meest pijn deed was "stel je niet aan". SuzanneF bedoelt het alleen maar goed, maar ts doe dat alsjeblieft niet...
Misschien helpt het om 's avonds te vragen "waar zou je over willen dromen vannacht?". Dan fantaseer je samen een verhaaltje wat hij mee kan nemen in zijn slaap. Beetje zoals de roze olifant, zorg dat er in zijn gedachten geen plaats is voor monsters.
Amado7 schreef:Anders laat je de keuze en mening over mindfulness even aan TS over. Ze zegt toch dat dat geen optie is. Reacties als : ik neem aan dat het welzijn van je kind groter is dan je geloof, slaan dus helemaal nergens op.
TS, ik ga je even pben vandaag!
Suzanne F. schreef:Mindfulness botst in niks met het geloof. Het is een manier om je gedachten te ordenen en te stroomlijnen en zo te horen heeft hij dat wel nodig. Zijn hoofd gaat met hem op de loop.
Ik ben er zelf nooit in meegegaan. Er zijn geen monsters, klaar. Monsters bestaan niet, nu slapen. Stel je niet aan, lampje aan, zie je geen monsters, klaar.
verootjoo schreef:Suzanne F. schreef:Mindfulness botst in niks met het geloof. Het is een manier om je gedachten te ordenen en te stroomlijnen en zo te horen heeft hij dat wel nodig. Zijn hoofd gaat met hem op de loop.
Ik ben er zelf nooit in meegegaan. Er zijn geen monsters, klaar. Monsters bestaan niet, nu slapen. Stel je niet aan, lampje aan, zie je geen monsters, klaar.
Dat botst zeker wel met het christelijk geloof. En ik snap dat ze dat niet wil.
Máár TS, het principe van mindfulness komt wel uit de Bijbel en kan je ook met kinderen toepassen.
Zeggen dat er geen monsters zijn en het kind zich niet aan moet stellen zou ik ook niet doen, die monsters zijn er namelijk wel, het kind ziet ze. Ze zijn op die leeftijd nog te jong om fantasie te scheiden van de werkelijkheid.
Hier ook een bang vogeltje. Nu weer even weg. Mijn man heeft een tijd voor het slapen gaan alle monsters weggejaagd. Daarmee kun je hun fantasie juist gebruiken.
er is ook christfullness bv. 
Suzanne F. schreef:Mindfulness botst in niks met het geloof. Het is een manier om je gedachten te ordenen en te stroomlijnen en zo te horen heeft hij dat wel nodig. Zijn hoofd gaat met hem op de loop.

verootjoo schreef:hetgeen wat je doet met mindfulness komt uit het christelijk geloof, maar het mindfulness/yoga wat tegenwoordig aangeboden worden komt uit een ander geloof en je begeeft je daarmee op andere terreinen dan goed is voor christenen.
Maar zoals ik al zei kun je het wel doen, als je oplet welke versie je gebruikter is ook christfullness bv.

blokje schreef:Ik vond het als kind vreselijk als mijn ouders mij niet serieus namen.