Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:18

Ik koop nooit loten, maar het is leuk om te dromen, dus:

Ik zou in ieder geval mijn moeder wat geven.
Al een hele poos heb ik een boerderij op het oog die ik zou willen kopen. Die boerderij helemaal verbouwen, binnen en buitenkant, nieuwe omheining om de wei zetten, een stuk weiland van de buurman erbij kopen zodat ik ook van eigen land kan hooien, dus trekker erbij, minimaal 2 schuilstallen, misschien een paddock paradise maken, cursusruimte inrichten en eindelijk echt starten met mijn bedrijf. Oh en een kruiwagen met 2 wielen, die dingen zijn ideaal!

Dan schieten de miljoentjes wel behoorlijk op ben ik bang...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:19

Ik zou een ander huis kopen en een schoonmaakster in dienst nemen.
Geld opzij zetten voor de studie van mijn dochters. Een deel naar goede doelen doen en een huisje in Oostenrijk kopen.
Oh ja, onze auto is ook aan vervanging toe.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:19

Meteen stoppen met werken en een leuk huis kopen met een paar stallen en binnen en buitenbak

Hier mogen mensen dan gratis staan in ruil voor zelf onderhouden van hun paarden (oid)

DeEenhoorn

Re: Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:41

Op mezelf gaan wonen in een ruim huis met groooote tuin, mocht ik een leuk huis met stallen en rijbaan tegenkomen in nh/zh/utrecht koop ik die. Dan koop ik 2 of 3 paarden, waar ik wel goed de tijd voor neem want je moet zelfs met veel geld nog een klik hebben met een dier.
Daarnaast zou ik mijn studie gewoon afmaken, nog 2,5 jaar zodat ik altijd aan het werk zou kunnen, want ik wil wel minimaal 20 uur per week werken daarna.
En als dat in de eerste 2,5 a 3 jaar is gerealiseerd ga ik eerst op vakantie voor zeker 4 tot 6 weken, al rondtourend. Ik heb op dit moment nog geen rijbewijs maar ik wil mijn B+E halen en het vrachtwagenrijbewijs. Dan koop ik een leuke volkswagen camper, zo'n hele oude <3
Ik ga nog zeker 2,5 miljoen opmaken aan vrienden en goede doelen ook.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:53

Veel wat hier genoemd wordt kan je met een paar ton ook wel, of een miljoen misschien. Jullie moeten groter dromen! :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:53

Ooh ik zou eerst een dansje doen :D

Dan ga ik een ticket boeken naar ergens ver weg in de zon. Vervolgens stel ik mijn ontslagbrief op, ik ga nog wel werken maar zeker niet het werk dat ik nu doe. En verder zie ik het daarna wel weer weer. Eerst lekker laten bezinken en goed nadenken wat ik wil zodat ik de rest van m’n leven ervan kan genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:57

Deel investeren in huizen om te verhuren. Of hier grond bijkopen of verhuizen naar een boerderij met meer grond. Stuk of 100 schapen om mee te kweken. Verder ontwikkelen van ons zelfvoorzienend leven.

Schoonouders een huis geven, schoonzus geld om haar huis af te werken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:05

Century schreef:
Veel wat hier genoemd wordt kan je met een paar ton ook wel, of een miljoen misschien. Jullie moeten groter dromen! :D

Mijn werk kopen?
Nee dank je, dan moet je gaan werken :') :+

We zijn nederlanders, wij zijn nuchter, wij denken nooit te winnen dus dromen we klein. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:16

Allemaal leuke dromen hier!

Ik zou per direct sabbatical inlassen op Mn werk (stoppen kan altijd nog als de eerste roes gesetteld is€
Een vakantie boeken naar een tropisch eiland voor 2 weken en daar plannen maken voor de rest van mijn leven.
Maar vast wel iets als een een mooi stukje grond met huis en een stel paarden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:21

Studieschuld betalen :') .
Leuk huisje laten bouwen, auto kopen, reizen, paardje kopen, weggeven aan familie, en verder geen idee :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:27

ja he,veel van de dromen hier kan je met 1 miljoen ook uitvoeren.

30 miljoen is toch een hele berg....

hier zou verhuizen naar het buitenland op het lijstje staan.
voor elk kind zou ook wel een miljoentje aan de kant gezet worden,maar dat krijgen ze maar eens ze echt zeker op het juiste pad zitten en zich willen settelen.

zelf dus een huis met veel grond en stallen kopen in het buitenland,zodat we zelfvoorzienend zijn op vlak van gras voor de dieren,hooi in de winter en zelfs stro.

rest zou ik investeren in vastgoed denk ik.zou niet weten wat ik ermee moet en op de bank krijg je er echt niets voor.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:43

Ik zou direct een boerderij kopen met veel grond stallen alles erop en eraan. Paar leuke springpaarden erbij met een vrachtwagentje. Dan heb ik alles wat ik wil hahaha.

Mijn studies zou ik wel graag willen afmaken en dan investeren in mijn droom. Werken met paarden en mensen met een handicap/mentale problemen of gewoon mensen die nood hebben aan rust ontspanning. Ik zou graag een soort van landingsplek willen zijn voor verschillende soorten mensen. Hoe ik die droom werkelijkheid zou moeten maken weet ik niet maar met 30 miljoen lukt dat vast wel :+

En wat ervan over blijft zal ik dan vast wel nodig hebben voor nieuwe dromen want ik ben een echte dromer en verzin steeds iets nieuws als het ene bereikt is.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:44

Ooeeeh! Dromen is leuk! Lot al in huis *\o/*

1. Mijn studieschuld afbetalen :7
2. Appartementencomplexje op Bonaire of Mauritius afhuren en mijn familie meenemen voor een flinke winterzonvakantie.
3. Mooie boerderij met paardencomplex kopen/laten bouwen. Hoef maar een stuk of vijf stallen, maar wel een groot stuk weideland, longeercirkel, buitenbak en (euh ja dus) een binnenbak <<)
4. Personeel inhuren om het complex en de tuin een beetje netjes te houden.
5. Nieuwe SUV en een bijpassende trailer of vrachtwagentje :))

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:46

Buiten wat verfraaiingen aan tuin en binnenshuis zou ik dan erg graag een opvangtehuis voor verwaarloosde paarden en ezels oprichten, en uiteraard lopen daar ook asielkatten en wat stakkers van honden rond. Bovendien, maar dat spreekt dan voor zich, verzorg ik die dieren niet alleen maar heb ik bekwaam personeel in dienst om mee te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:48

Ik zou (heel veel) onderzoek willen financieren naar MS. Daarnaast zou ik wat bekenden willen helpen hun dromen waar te maken. Verder zou ik minderbedeelden willen helpen hun leven aangenamer te maken.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:51

Leuk klein huisje kopen met ontzettend veel land en voldoende schuilstallen. Dan mogen daar een aantal afgedankte manege-paarden/pony's op lopen en genieten van hun pensioen. Voor mezelf dan graag een paard naar wens...met het fijnste tuig, trailer enz enz. Een rijhal, aquatrainer...
Voor goede vrienden het leven makkelijker maken en ook voor mijn ouders.
(En ik zou aan mezelf laten sleutelen door de plastisch chirurg :o )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:53

Ik zou eerst iemand inhuren om van dat geld nog meer geld te maken . En mijn kinderen met partners meenemen op shoppingtrip langs winkels waar we normaal niet shoppen. Zie zo de gezichten van verkopers al wanneer ik daar in mijn oude jeans en stevige stappers aankom. Och en verder hebben we eigenlijk genoeg dus denk dat het een BV word met een onroerend-goed portefeuille waar elke maand heel veel huur uit binnen komt. Ga nog even verder dromen, kan nog even.

DemiSisa

Met 30 miljoen zou ik voor mezelf een huisje kopen met land en stallen, wat paardjes en een auto & trailer en bijbehorende dingen zoals een rijbaan (liefst binnen :D), passend tuig. Ik zou mijn familie en vrienden wat schenken en het overgrote deel zou denk ik toch naar goede doelen gaan die zich richten op mishandelde dieren, de mensen in arme landen. Dat soort dingen. :)

Knabbel1070

Met mijn zusje delen dat sowieso.
Met die overgebleven 15 miljoen ga ik eerst studeren, daarna een heeel mooi huis met stallen enz kopen en een 2e paard (en heel veel spullen daar voor :') ) dan kom ik mn leven wel door <3 haha altijd zo leuk om er over te dromen ookal weet je zelf ook wel dat de kans zoooo klein is maar he je hebt toch een kans :Y) Maar dat alles niet dag 1, zou ondanks dat het mega veel is wel over elke aankoop heel goed na denken.
Dan in de toekomst zou ik iets in de paarden willen doen als werk want niks doen kan ik niet, maar wat ik zou gaan doen weet ik niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:00

Het is een keep on dreaming. Maar ik kocht een plek met binnenbak en buitenbak waar ik iemand kon inhuren om voor mijn 2-3 paarden te zorgen. Want ik zou wel willen blijven reizen. Tevens begon ik een duikschool. En ik zou niet direct dan op 2 januari niet meer aan het werk gaan, maar rustig afbouwen, niet direct domme dingen doen met het geld, want ook 30 miljoen (waarvan al meer dan de helft direct belasting is) kan prima op.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:01

Huis met grond kopen, investeren in vastgoed.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:02

Een heel luxe woonboederij, met rijhal en stallen, en buitenbak. Een grote loods met oa een brug voor mijn vriend zodat hij kan sleutelen. En nog iets groots voor de kinderen weet niet wat ze echt leuk vinden op het moment, ja indoorspeeltuin en outdoor.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:04

Ik zou echt geen 30 miljoen hoeven, veel te veel.

Maar hé, als het écht moet zou ik eerst wat aan m'n ouders, broer en 3 vriendinnen geven. En n paar duizend aan mensen die ik vaag ken waarvan ik weet dat ze het niet zo breed hebben.
Een droomstal bouwen voor een aantal paarden incl die van mij met groom zodat ik naar het buitenland kan.
Per direct een cursus boeken voor wildlife dierenarts voor een paar maanden. Daarna alle leuke projecten die ik graag zou willen doen maar te veel geld kosten.
Ook een paar miljoen in wat organisaties die neushoorns, de zee en katachtigen redden. Oh en een Tesla op zonne-energie? Kan dat? In Afrika :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:09

Prijs is belastingvrij!!!!! Maar wanneer je de helft weggeeft moet diegene wel 7,5 miljoen aftikken denk ik, zonde .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:18

Van 3 gezinnen de hypotheek aflossen.
Voor De kinderen van M. (3 ) een studiefonds opzetten.
Voor mijn eigen kinderen een huis kopen.
Voor K. Een rete-getalenteerd dressuurpaard kopen.
Blijven wonen waar ik woon maar het huis van boven tot onder laten opknappen.
Idem voor de tuin.
Een elektrische auto kopen.
Stoppen met werken.