Elisa2 schreef:Ik heb soms het idee dat de auto's zonder veel electra sowieso duurzamer zijn, mits ze niet roesten dan.
Weer een positieve ervaring met de corolla in ieder geval, denk dat ik die maar eens ga uitproberen.
Ze zijn eenvoudiger te repareren misschien.. Maar per se duurzamer? Ik weet het niet...
Mijn vorige auto was een Peugeot 206 GTI zonder Airco, daar kreeg ik nog best wat geld voor omdat er géén airco in zat... Reden? Die airco was een zwak punt voor de hele auto. Dus zonder airco leverden ze meer op dan met.
Nu heb ik een Opel Astra van 2008, veel electra erin, ook ingebouwde navigatie, lampencontrole (krijg melding als lamp X niet meer werkt/vervangen moet worden)...
Bijna 4 jaar van mij, 80k verder en de enige problemen die ik heb gehad waren een lekke uitlaat en een kapotte veer. Die uitlaat was wel een prijzige maar dat kwam omdat die uit één geheel bestaat...
En één elektrisch dingetje, dat was het slot van mijn kofferbak wat vol water was gelopen en sluiting gaf waardoor de boel niet meer op slot ging. Een bekende kwaal van deze auto. Maar dat was geen hele prijzige.
Mijn ouders hebben de afgelopen 13 jaar alleen maar auto's gehad met veel elektra, maar daar zaten de kosten niet in...
Hun huidige auto is een Mokka van 5 jaar oud vol elektronica, maar hier hebben ze nog geen enkel probleem mee gehad...
Misschien zit het er in dat beide Opels van ons altijd dealer onderhouden zijn...