Prairy schreef:Dierenartsassistente geef ik je eerlijk gezegd weinig kans op, een kennis is al lange tijd assistente en heeft moeite gehad om een nieuwe baan te vinden. Die zijn er volgens mij gewoon niet zoveel. Hondentrimmen (of katten! als je daar van houdt, daar zijn er nog niet zoveel van) is denk ik dan een betere optie. Of wellicht in een dierenwinkel (tijdelijk) werken?
Echt? Ik zie daar toch heel veel vacatures voor voorbij komen en de paar stagiaires die mijn collega heeft begeleid tijdens een dierverzorgende stage hadden allemaal een paraveterinaire baan voordat hun studie klaar was.
Dit is misschien wel regio afhankelijk want het was allemaal aan de westkant van Nederland.
Een goede site om je te oriënteren is de Facebook groep "Vacatures in de dierenbranche". Daar komen regelmatig vacatures voor dierenartsassistent en soms ook voor trimmer. Link: https://www.facebook.com/groups/1630407833943110/
Realiseer je wel dat dierenartsassistente echt voor geen meter betaalt. Dit is echt minimumloon en een beetje. Denk 1650-2000 euro bruto voor 40 uur per week.
.