Van Engeland terug naar Nederland verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 06:29

Prairy schreef:
Dierenartsassistente geef ik je eerlijk gezegd weinig kans op, een kennis is al lange tijd assistente en heeft moeite gehad om een nieuwe baan te vinden. Die zijn er volgens mij gewoon niet zoveel. Hondentrimmen (of katten! als je daar van houdt, daar zijn er nog niet zoveel van) is denk ik dan een betere optie. Of wellicht in een dierenwinkel (tijdelijk) werken?

Echt? Ik zie daar toch heel veel vacatures voor voorbij komen en de paar stagiaires die mijn collega heeft begeleid tijdens een dierverzorgende stage hadden allemaal een paraveterinaire baan voordat hun studie klaar was.
Dit is misschien wel regio afhankelijk want het was allemaal aan de westkant van Nederland.

Een goede site om je te oriënteren is de Facebook groep "Vacatures in de dierenbranche". Daar komen regelmatig vacatures voor dierenartsassistent en soms ook voor trimmer. Link: https://www.facebook.com/groups/1630407833943110/

Realiseer je wel dat dierenartsassistente echt voor geen meter betaalt. Dit is echt minimumloon en een beetje. Denk 1650-2000 euro bruto voor 40 uur per week.

ImkeTarek

Re: Van Engeland terug naar Nederland verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 10:42

Bedankt voor de vele berichtjes en pb's weer, heb ik zeker wat aan :) .

Wat betreft het meeverhuizen van mijn britse partner, zou dit geen probleem moeten opleveren na brexit..
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit
Dit is maar een hele korte beschrijving, maar wij voldoen verwacht ik zeker aan de voorwaarden. Ik woon en werk hier nu ruim 3 jaar en hebben al die tijd samen gewoond :) .

Ik heb in de planning staan om eind januari nog een weekje naar NL te komen (als Ryan-air geen roet in het eten gooit en me gewoon laat vliegen, met mn fit-to-fly briefje) en ga denk ik een afspraak maken bij gemeente Nijmegen ofzo voor info wat betreft het inschrijven van onze baby :)

Ik ga me ook zeker aanmelden voor de facebook pagina's.

Zoals ik eerder zei, voor mezelf ben ik niet écht bang dat ik geen werk zou kunnen vinden, het is meer dat ik liever direct begin met iets dat ik écht leuk vind. Dus Facebook pagina's en andere tips die me daarbij kunnen helpen zijn zeker nog steeds heel erg welkom :) !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:01

Arnhem heeft ook wat bedrijven waar ze Software Developers zoeken. Engels/Nederlandstalig maakt niet uit. Verder heb je er in Utrecht ook zat bedrijven.
Hier in de omgeving zijn ook wat detacheringsbedrijven voor IT, misschien is dat wat voor je vriend?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:06

Misschien een minder leuke pptie, maar ik zou bv gaan beginnen in de horeca. Daar weet je zeker dat je een baan kan vinden. Heb je iig je inkomen, en ga je van daar uit verder zoeken, zodra je wat meer gesettled ben.

Is kopen voor jullie geen optie?Gewoon een klein goedkoop appartement? Voor een goedkope woning, hoef je ook niet veel eigen geld bij tr leggen. Dan heb je iig een woning!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:28

Tip qua woonruimte: kijk eens net over de grens in Duitsland :j

Je kan daar vaak makkelijker aan een redelijk geprijsde huurwoning komen. En Nijmegen ligt echt naast de Duitse grens.

Mijn vriend woonde een tijd in Duitsland (omgeving Kleve) en werkte in NL.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:39

Leuke kleine . goed betalende software bedrijven waarde voertaal Engels is ... Dan heb je het het makkelijkste in Amsterdam en omgeving ( ik zit zelf in die sector en ben van het oosten van het land met mn gezin naar Amsterdam verhuisd voor dit werk )
Voor jou ook extra opties aangezien je uiteraard vloeiend Engels spreekt en dat hier altijd een pre is gezien de bijna 50-50 verhouding van nederlands en anderstalige in de stad.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 13:48

Goed idee idd, om ook eens net over de grens te gaan kijken! Heb ik in het verleden wel eens aan gedacht, maar nu was me dat idee even ontglipt.

Huis/appartement kopen gaat hem denken voorlopig nog niet worden, denk niet dat het makkelijk wordt om een hypotheek te krijgen zonder vast contract.. Wel jammer, anders had dat zeker voorkeur gehad!
Maar evt wel een goed idee om eens met een hypotheek adviseur te gaan praten als we wat dichter bij een verhuis datum komen :) .

Mijn vriend is trouwens nu ook rustig aan Nederlands aan het leren, dus hopelijk is dit tegen de zomer ook op een redelijk (basis) niveau.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:21

Ik ben in 2005 afgestudeerd als paraveterinair dierenartsassistente en toen was het advies vanuit de opleiding om door te studeren ivm beperkte werkgelegenheid. Meeste van mijn klasgenoten zijn wat anders gaan doen, slechts een enkeling kon aan het werk.
Vertrekken uit Nederland is makkelijker dan terugkeren. Ben je lid van de Facebookgroep Wereldvrouwen? Daar zijn er veel met ervaring.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:50

Niet alles gelezen, maar hebben jullie al een account op LinkedIn?
Daar wordt ook veel gezocht door werkgevers.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:58

Ik weet niet of je vast zit al aan een locatie? Er zijn wel vacatures voor paraveterinair in Nederland. Meer dan vroeger ieder geval. Er is een facebook groep, veterinaire vacatures, die wel interessant is hiervoor.

Bij de ranzijn zoeken ze regelmatig trimmers (en paravets): https://www.ranzijn.nl/ranzijn-services ... tspraktijk

Het feit dat je ook paravet bent is een voordeel bij de ranzijn want de salon zit naast/bij het praktijk gedeelte dus als je ook de telefoon kan opnemen of helpen als paravet zal dat vast een plus zijn. Is wel hard werken daar.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 15:25

Had van Ranzijn gehoord idd, is voor nu nog een beetje uit de richting, aangezien ik me voor nu nog even focus op regio Nijmegen (tot er meer "haast" komt om te verhuizen), maar ook dat houd ik zeker in gedachten!

Ik heb zelf geen LinkedIn, mijn vriend wel :) .

Wat betreft werken als paraveterinair, toen ik net afgestudeerd was, was het al lastig om hier een baan in te krijgen.
Dus persoonlijk zou het qua werk prima voor me zijn, maar focus ik me hier echt niet op, omdat ik de kans héél klein acht hier een baan in te vinden..

Hoop stiekem nog steeds op tips wat betreft part-time werkend-leren in meer sociaal/medische beroepen (zoals apothekers assisten/opticien/etc), waar ik met mijn ervaring in de detailhandel en klantenservice hopelijk kans maak op een leuke baan met doorgroei mogelijkheden :)

Edit, zal ook eens kijken naar die facebook Wereldvrouwen! Thanks!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:45

Er zijn tegenwoordig zo enorm veel leertraject vacatures voor opticiens en andere beroepen. Gewoon solliciteren, al voldoe je niet aan alle voorwaarden. Ik ben zo ook in een andere sector terecht gekomen dan waar ik voor geleerd had of ervaring in had. En dat is voor 9 van de 10 mensen zo.

Geef Daarnaast gewoon in je brief aan voor hoeveel uur je werk zoekt en dan kan het bedrijf besluiten of ze dat willen of niet. Mijn ervaring heeft geleerd dat er vaak een gemiddeld aantal uren beschreven word op de websites, en als je iets minder werkt dat dat meestal geen probleem is. Zo ben ik op mijn werk ook een van de medewerkers die maar 32 uur werkt.

Als je zoekt naar werk/leertraject of vacatures inclusief opleiding kom je soms trouwens ook wel eens iets leuks tegen wat totaal buiten je ervaring ligt, maar misschien ook wat inspiratie geeft voor sociaal/medische functies

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:50

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:16

Over LinkedIn. Dan neem jij toch ook een account?
Zet ook op Facebook dat je zoekende bent.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 17:30

Iinge_ schreef:
https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=0929 ... &from=serp

Zoiets voldoet volgens mij aan al jouw voorwaarden.

Super bedankt! Ga daar snel even voor zitten om contact op te nemen!

Zal idd even kijken of ik een LinkedIn account aan ga maken.. Lijkt me wel lastig, omdat ik niet precies weet wat ik zoek/wil, hahaha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:26

Je Linkedin geeft vooral aan wat je gedaan hebt. In je profiel kun je natuurlijk wel zeggen waarin je interesse hebt, dat zien recruiters die op zoek zijn dan ook.