hot tub of jacuzzi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: hot tub of jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:24

Een jacuzzi moet je buiten het wekelijkse onderhoud van chloor tablet er in en nog wat spul?? En de filters eens na lopen of verversen 2x per jaar compleet verschonen. Wij laten het ook in de tuin weg lopen. Maar je kunt inderdaad een slang aan koppelen naar een put o.i.d
Wij gebruiken hem dus alleen in de zomer. Word dus maar 1x per jaar gevuld en geleegd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:24

Ik ken gewoon ook enkele mensen die er eentje hadden en weer weggedaan hebben. Ik denk dat maar weinig mensen dit blijven gebruiken. Zeker als je je bad al niet gebruikte? Ik zit ver elke dag in bad, nu ook :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:30

Nou ik vond het zalig afgelopen zomer als het 30+ was buiten en je met je kont smiddags ff een 20 minuten gaat bubbelen in dan 28 graden warm water. Een aanrader!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:37

Een hottub ken ik verder niet, maar een jacuzzi is echt heerlijk in de winter. In de zomer heb ik er weinig gebruik van gemaakt maar zodra het weer kouder wordt, echt zaaaalig!

Ik neem er bij mijn nieuwe huis weer eentje. Voor mij een ultiem relaxmoment: met een wijntje in de jacuzzi.

Overigens ben ik over de Fonteyn dan weer minder te spreken.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:53

Wij hebben net een hottub aangeschaft. De keuze voor ons was duidelijk. Ze zijn tegenwoordig met 2-3 warm en simpel warm te houden. Wij zitten er graag met meerdere in of lezen een boekje. Met een jacuzzi is dat lastiger. Je kan mekaar amper verstaan in die dingen. En zomers stoken we hem niet op maar gaan we hem als zwembad gebruiken.
Tevens hebben wij een eigen pomp en omdat een hottub geen filter systeem heeft kan er dus gewoon grondwater in. Dat is bij ons erg schoon en scheelt een hoop kosten aan water en chloor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:53

wij gebruiken ook grondwater idd

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:11

Popstra schreef:
Je moet eens bij Fonteyn gaan kijken. De keus daar is reuze.

Die kan ik ten zeerste afraden. Kwaliteit en service is daar echt beroerd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:12

Vind het wel grappig dat ik zoveel lees dat Jacuzzi zo'n herrie maken. Je kan de jets ook gewoon uit laten he :') dan komt er geen geluid vanaf.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:25

Voor de hottub met bubbels, deze bijvoorbeeld: https://www.hottubspa.nl/houten-jacuzzi
Hier kun je het als optie bij bestellen, vond deze er op internet heel mooi uitzien: https://welvaere.nl/

Ze zijn inderdaad snel warm, vaak staat er bij binnen 2 uur.

Vullen met grondwater vind ik ook wel een idee, wij hebben (nog) geen puls maar die willen we wel, het grondwater schijnt hier alleen vrij bruin te zijn. Regenwater zou natuurlijk ook kunnen, iets om rekening mee te houden als we regentonnen gaan aanschaffen dat we die extra groot nemen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:27

Wij doen ook grondwater maar hebben er een groot filtersysteem tussen zitten ivm donker water.

Het is nu iets gelig (kan geen kwaad je kan het zelfs gewoon drinken) maar na wat chloor en ander spul wat er in de jacuzzi moet wordt het mooi helder :j

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:17

cp112 schreef:
Vind het wel grappig dat ik zoveel lees dat Jacuzzi zo'n herrie maken. Je kan de jets ook gewoon uit laten he :') dan komt er geen geluid vanaf.

Klopt, dan heb je net een hottub :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:31

Die altijd warm is :D

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:54

Maris schreef:
Je weet wel dat je energierekening dan flink omhoog gaat he ?!

Viel bij ons wel mee. €1,- per dag

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:58

Dat is nog wel 365 euro per jaar. Vind ik best wat.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:13

Ik heb een opblaasjacuzzi dus niet helemaal wat je zoekt :D Ik wilde heel graag een hottub maar vanwege het water (te vaak verversen) omdat je de temperatuur niet kan reguleren vond ik dat zonde. Mijn opblaas gevalletje staat van april/ mei tot oktober. In de koude periode lekker warm en als het mooi weer is als een soort zwembad. Ik dacht dat ik het nauwelijks zou gebruiken maar in de eerder genoemde periode heb ik er veel plezier aan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:18

cp112 schreef:
Popstra schreef:
Je moet eens bij Fonteyn gaan kijken. De keus daar is reuze.

Die kan ik ten zeerste afraden. Kwaliteit en service is daar echt beroerd.

Nou Ja, ken gebeuren maar bij ons was het gewoon allemaal o.k de jacuzzi werd netjes bezorgd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:20

Wij hebben een opblaasjacuzzi. We zijn erg blij dat we eerst daarmee zijn begonnen, want na een paar maanden was de lol er echt wel vanaf voor ons. Hij ligt nu in de schuur te wachten totdat we ooit weer zin erin hebben, dan blazen we m weer op. :D

In de zomer vond ik het water te hoog in de jacuzzi. Ik heb er een laag zwembadje naast gezet.. In de winter vond ik de "overtocht" van de jacuzzi naar binnen (en dus tussendoor eerst het zeil erop) zo ontzettend koud en naar dat ik liever lekker warm op de bank bleef zitten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:24

Wij hebben een jacuzzi gehad. 4000kwh verbruik en dan stond hij alleen in de herfst en winter aan. Ik vind de bubbels vaak niet fijn, koude lucht. Ook vond ik hem soms net te koud maar als hij dan warmer gezet werd, weer te warm haha. Ik vond het chloor erin niet fijn.

Wij hebben nu een hottub in bestelling, houtgestookt. Die kunnen we in principe dus neerzetten waar we willen. Wij hebben er één gekocht met de kachel intern, maar bereikbaar vanaf de buitenkant, zodat je niet de rotzooi in het water hebt en je hem ook goed dicht kunt doen. Het schijnt ongeveer 45 minuten te duren voor deze opgewarmd is. Omdat de kachel eronder zit, is er ook een verhoogd zitje. Dus als je het te warm hebt kun je een beetje afkoelen. Verversen hoeft schijnbaar niet elke week gelukkig. En in de zomer kun je hem natuurlijk sla dompelbad gebruiken of je stookt hem heel even op.

Infrarood sauna hebben wij binnen nu ook, top uitvinding. Lekker snel even opwarmen maar niet bijster gezellig.

We zijn nu buiten ook een saunahut aan het bouwen, daarin komt een houtgestookte saunakachel die we in een leuke deal hebben kunnen bestellen met de hottub.

Wij hebben deze besteld
https://www.barrelsauna.nu/saunas/hottu ... outkachel/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:34

Dat is een hele mooie prairy!

Als je het koud hebt als je eruitstapt is de temperatuur te laag, ook al vriest het, als ik uit de tub step heb ik het echt nog een hele poos heel warm.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:58

fokfanaat schreef:
Dat is een hele mooie prairy!

Als je het koud hebt als je eruitstapt is de temperatuur te laag, ook al vriest het, als ik uit de tub step heb ik het echt nog een hele poos heel warm.

Dat dus idd, ik blijf echt nog wel een flinke tijd warm.

Al moet ik zeggen als het goed waait is het rap koud. Maargoed, een badjas doet wonderen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:05

En slippers, als ik te lang op blote voeten loop, ben ik zo mijn warmte weer kwijt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:14

Wij zijn voor jacuzzi gegaan. 1e 14 jar gehad, was een 2e handse, en vorig jaar september nieuwe gekocht.Wij hebben hem boven op zolder staan. De eerste paar jaren buiten maar wij wonen achteraf naast een breed fietspad. Vaak mensen die stopte en gingen staan gluren.
Heerlijk!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 23:32

Ik reageer even zo zonder quotes.

We gebruikten de badkuip inderdaad niet vaak, maar dat is meer omdat we dan 's avonds eindelijk samen op de bank zitten en dan is het soms gewoon niet gezellig als eentje een uur in bad gaat liggen.

Een jacuzzi of hot tub is alleen voor ons. Hij zou op de veranda komen, dus tegen het huis aan en ben je zo binnen. Ook geen buren die ons kunnen zien. Juist om samen te relaxen en ipv op een bankje naar de paarden kijken, kan je dan met extra luxe en ontspanning hangen.

Wij hebben ook geen grondwater en weet nog niet of we een put gaan slaan. Regenwater zat :)

Bevalt het toch niet, kan het altijd weer weg.

Zomers miste ik wel een zwembad, maar een heel zwembad vind ik dan weer zonde. Gewoon lekker in water vind ik meer dan voldoende. Trek toch geen baantjes in een zwembad die geschikt is voor een tuin.

Ik ga de linkjes bekijken, thanx!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:15

Wij hebben een aantal jaren een hottub gehad. Inmiddels verkocht omdat er toch best wel wat nadelen aan zaten. De onze was geheel van hout, met een kunststof binnenkuip zal het al anders zijn.

Omdat hij van hout was moest je er water in laten staan anders droogt het hout uit en lekt hij. Dus er stond altijd wat water in. Gebruik je hem even niet dan begint de ellende. Het water begint groen te worden. Voor je hem dan kan vullen stond ik al een uur te schrobben en spoelen voor alle groene aanslag eruit was (en van die rode larfjes enzo blegh! :roll: )
Dan vullen (in ons geval met kraanwater) 2,5 uur verder. Dan nog opstoken ook nog eens zo'n 3 uur. Dus je moet ruim van te voren bedenken dat je er in de avond in wil.

Ik zag op een gegeven moment alleen nog maar werk. Iedere keer dat schrobben. Mijn advies is mocht je voor een hottub gaan neem er echt een met kunsttof binnen kuip.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:46

FleurVP schreef:
Voor de hottub met bubbels, deze bijvoorbeeld: https://www.hottubspa.nl/houten-jacuzzi
Hier kun je het als optie bij bestellen, vond deze er op internet heel mooi uitzien: https://welvaere.nl/

Ze zijn inderdaad snel warm, vaak staat er bij binnen 2 uur.

knip

Welveare kan ik je echt aanraden. Wij hebben daar vorig jaar een hottub van mogen huren voor een weekend (mijn zus was daar werkzaam) en diegene die wij hadden was met 2 uur lekker warm. Wat ik dan ook echt fantastisch vind aan een hottub is de geur van het vuur en het knisperen van het hout wat je hoort. Je kan daar trouwens ook bubbels toevoegen aan je hottub en de hottub ook helemaal naar jou smaak aanpassen door dingen toe te voegen of dingen weg te laten. Ze hebben sowieso een mooi assortiment aan soorten tubs met allemaal weer een uniek iets.

TS, ik raad je dan ook echt aan om een dagje er op uit te trekken en te gaan kijken bij bedrijven die hottubs of jacuzzi's verkopen. Zo kan je ter plekke samen met een medewerker een offerte laten opstellen mocht je dat willen (en dan eventueel naast elkaar leggen wat de opties zijn bij verschillende bedrijven), maar zo kan je ook zien hoe de producten eruit zien.

Veel plezier met het uitzoeken en uitkiezen van de toekomstige aankoop!