Schoonmoeders... Blijft ze dan bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:53

KimD schreef:
Ik zeg altijd "Ik heb een stukje grond gekocht voor mijn schoonmoeder, ze wil er alleen nog niet in.."

Dat zei mijn moeder ook altijd over haar schoonloeder :')

Hier ook een schoonloeder, ze zal nooit veranderen en inmiddels ziet ML ook hoe ze echt is en weren wij zijn ouders dus.
Mijn schoonvader ziet zijn familie ook bijna niet meer door haar.

Hutcherson

Re: Schoonmoeders... Blijft ze dan bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:17

Mijn vriend heeft een heksenbezemfiets gemaakt voor mijn moeder voor kerst. Hahaha ik ben benieuwd wat ze ervan vindt xD

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:09

nessinator schreef:
Pareltjes schreef:
Dat samen met de eindeloze vertragingen in het OV en jullie hebben plenty of time!

Ze klinkt als een verwend persoon met een hoop zelf medelijden. Kennelijk heeft ze geleerd dat drammen en zielig doen haar iets opleveren. Denk dat het tijd wordt dat je schoonmoeder volwassen wordt. Hopenlijk behandelt ze je schoonvader beter dan dat ze jullie doet. Zo niet dan vind ik dat toch wel een rode vlag...

En daarnaast een moederbeer die alleen maar oog heeft voor haar en haar nageslacht's belangen. Ze is al met pensioen, en helaas worden sommige mensen nooit volwassen...
Voor zover ik weet is ze heel zorgzaam naar mijn schoonvader. Hij en haar dochter zijn de enigen die haar een beetje tot de orde kunnen roepen.

Nou dat stemt me dan toch weer wat geruster. Fijn dat ze goed voor je schoonvader is. Nu ook nog voor jullie! Fijne feestdagen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:51

Klinkt bekend, wij zijn vorig jaar getrouwd en hier ook (schoon)familie die heel veel waarde hechtte aan hoe het "moet" (aka wat zij willen/vinden dat moet) en niet altijd respect voor onze wensen. Heftige discussies gehad toen we beslissingen maakten waar zij zich niet in konden vinden, en discussies die nog moeilijker werden omdat er financiële steun van beide kanten kwam.

Er komt inderdaad een moment waarop je moet accepteren dat je het op bepaalde vlakken nooit eens zal zijn en het naast je moet neerleggen. Jammer dat zij dat niet kan, maar ik denk dat jullie hierin echt je grenzen moeten trekken. Ik begrijp wel dat je dit moeilijk vindt voor je man, maar ik denk dat iets is tussen zijn vader en hemzelf en je hierin niets anders kunt doen dan hem steunen. Geen gemakkelijke situatie, sterkte voor jullie allebei :(:)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 18:32

Hutcherson schreef:
Mijn vriend heeft een heksenbezemfiets gemaakt voor mijn moeder voor kerst. Hahaha ik ben benieuwd wat ze ervan vindt xD

Haha hoe is dat afgelopen? _O-

Yasmine schreef:
Klinkt bekend, wij zijn vorig jaar getrouwd en hier ook (schoon)familie die heel veel waarde hechtte aan hoe het "moet" (aka wat zij willen/vinden dat moet) en niet altijd respect voor onze wensen. Heftige discussies gehad toen we beslissingen maakten waar zij zich niet in konden vinden, en discussies die nog moeilijker werden omdat er financiële steun van beide kanten kwam.

Er komt inderdaad een moment waarop je moet accepteren dat je het op bepaalde vlakken nooit eens zal zijn en het naast je moet neerleggen. Jammer dat zij dat niet kan, maar ik denk dat jullie hierin echt je grenzen moeten trekken. Ik begrijp wel dat je dit moeilijk vindt voor je man, maar ik denk dat iets is tussen zijn vader en hemzelf en je hierin niets anders kunt doen dan hem steunen. Geen gemakkelijke situatie, sterkte voor jullie allebei :(:)

Dat we het op vlakken niet eens zijn was al bij de eerste ontmoeting duidelijk, maar het was nooit een probleem, we lieten elkaar altijd gewoon in onze waarden en waren zo gezellig mogelijk waar nodig.

Update: nou kregen we avond voor kerst van stiefbroer het verzoek om toch te komen... Want ze wilden de foto's zo graag zien |o (voor als ik het er niet bij heb gezet: stiefmoeder wilde die absoluut niet zien want zou bij haar negatieve emoties naar boven halen)
Ik ben er in ieder geval klaar mee. Ik blijf klaar staan voor mijn man en mijn schoonvader, maar hoef mijn schoon-stiefmoeder voorlopig niet te zien. Gelukkig denkt mijn man er ook zo over.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:20

Wat een dramaqueen zeg!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:05

Wij hebben wat issue's gehad dat we alleen corsages wilden voor ouders, broers, opa en oma, bruidsmeisjes en ceremoniemeester en dus niet mijn stiefmoeder die ik toen pas 2 jaar kende :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:13

Maartje1990 schreef:
Wij hebben wat issue's gehad dat we alleen corsages wilden voor ouders, broers, opa en oma, bruidsmeisjes en ceremoniemeester en dus niet mijn stiefmoeder die ik toen pas 2 jaar kende :+

Dat vind ik een beetje raar, waarom zou je je stiefmoeder niet een corsage geven en je vader wel? Zij is toch met hem getrouwd?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:29

nynke55 schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat vind ik een beetje raar, waarom zou je je stiefmoeder niet een corsage geven en je vader wel? Zij is toch met hem getrouwd?

Nee, niet getrouwd, maar dat is niet eens de reden. Maar corsages waren oa voor ouders en zij is niet mijn moeder en mijn eigen moeder was/is er niet meer. Er is iig een heel drama geweest tot aan niet meer op mn vaders verjaardag mogen komen vanwege dat terwijl het mijn bruiloft was.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:02

tja, ik ken jullie familieomstandigheden niet, maar ik zou er niet over piekeren om mijn stiefmoeder buiten te sluiten, ook al zou ik niet zo'n goede band met haar hebben.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:17

Na een bepaalde leeftijd zie ik de eventuele nieuwe partner van mijn vader/moeder echt niet meer als stiefouder! Dat is gewoon de nieuwe partner.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:19

nynke55 schreef:
tja, ik ken jullie familieomstandigheden niet, maar ik zou er niet over piekeren om mijn stiefmoeder buiten te sluiten, ook al zou ik niet zo'n goede band met haar hebben.

Niemand van de andere gasten kreeg een corsage, behalve die paar die we noemden en daar viel mijn stiefmoeder net zo min onder als mijn tante :+

josien_m_ schreef:
Na een bepaalde leeftijd zie ik de eventuele nieuwe partner van mijn vader/moeder echt niet meer als stiefouder! Dat is gewoon de nieuwe partner.

Ja, ik noem het "stiefmoeder" omwille van het gemak maar op geen enkele wijze voelt zij als mn moeder hoor :+ is indd partner van mn vader, meer niet voor mij dan, daarom dus geen corsage.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:31

Hier helemaal geen corsages op onze bruiloft.
Ik zie de nieuwe partners van mijn ouders overigens ook niet als stief ouders, gewoon hun nieuwe partner (beide weer getrouwd) maar ik was dan ook bijna 17 toen mijn ouders uit elkaar gingen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:14

Maar hoe zit het dan met de partner van je broers of zussen, krijgen die ook geen corsage?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:17

nynke55 schreef:
Maar hoe zit het dan met de partner van je broers of zussen, krijgen die ook geen corsage?

Nou waren die er op dat moment niet, allemaal vrijgezel :+ maar zowel dan nee.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:20

Ah, oke, dan begrijp ik het beter, dus alleen de naaste familie waar je een bloedband mee hebt.