Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JLLN_ schreef:melanie20 schreef:Mijn man is schilder en die zegt dat het idd veegvaste muurvast is op het plafond.
Moet er idd allemaal af steken en goed afwassen... ( had eerst niet gehoeven als je er nog niks opgesmeert zou hebben, dan had je hetzelfde veegvaste eroverheen kunnen smeren of eraf halen dmv. behang lijm erop te smeren dit zou dan opdrogen en krijg je het er zo af maar dit gaat dus nu niet meer)
En dan voorstrijken en dan weer sausen.
Als je meer vragen hebt Pb me maar.
In de woonkamer heb ik nog niets met het plafond gedaan.. hoe weet ik zeker of het die veegvast is?
JLLN_ schreef:melanie20 schreef:Mijn man is schilder en die zegt dat het idd veegvaste muurvast is op het plafond.
Moet er idd allemaal af steken en goed afwassen... ( had eerst niet gehoeven als je er nog niks opgesmeert zou hebben, dan had je hetzelfde veegvaste eroverheen kunnen smeren of eraf halen dmv. behang lijm erop te smeren dit zou dan opdrogen en krijg je het er zo af maar dit gaat dus nu niet meer)
En dan voorstrijken en dan weer sausen.
Als je meer vragen hebt Pb me maar.

chanicha schreef:Het is echt eenbaan hoor!
Als het niet een al te grote ruimte is zou ik er nieuwe platen tegen zetten want met afsteken moet je ook weer oppassen dat je niet te diep gaar anders blijf je het altijd zien.
JLLN_ schreef:chanicha schreef:Het is echt eenbaan hoor!
Als het niet een al te grote ruimte is zou ik er nieuwe platen tegen zetten want met afsteken moet je ook weer oppassen dat je niet te diep gaar anders blijf je het altijd zien.
Het is een ruimte van 30m2, daar ga ik niet aan beginnen. Ik ga mijn stukadoor eerst eens vragen hoe of wat...
JLLN_ schreef:melanie20 schreef:Wat voor materiaal is dit plafon?
Hoe bedoel je?
Nu een laag latex... wat er onder zit weet ik niet maar de latexlaag is er bij de vorige bewoners al niet goed opgegaan want er zitten al van die vlekken waar de laag eronder eraf is gekomen en ze er overheen gekwast hebben
Sure_lee schreef:Of je kiest voor een spanplafond.... laat die zooi maar zitten.
xPenny schreef:chanicha schreef:Wel oppassen met afsteken want je blijft het anders altijd zien, ervaring van bij mijn ouders thuis
Zodra je het hebt afgestoken, kun je er gerust een nieuwe laag stuc op laten zetten, hebben wij ook gedaan.
Plafond ziet er strak uit.
JLLN_ schreef:Ligt er n beetje aan hoe het er onder vandaan komt.. Het is een appartement gekocht via de woningbouw dus daar hangen iets andere regels aan bij verkoop dan n reguliere woning (bijv winstdeling etc). Ik wil dus niet onnodig investeren in dingen waar ik geld niet meer van terug ga zien zeg maar!
Janine1990 schreef:JLLN_ schreef:Ligt er n beetje aan hoe het er onder vandaan komt.. Het is een appartement gekocht via de woningbouw dus daar hangen iets andere regels aan bij verkoop dan n reguliere woning (bijv winstdeling etc). Ik wil dus niet onnodig investeren in dingen waar ik geld niet meer van terug ga zien zeg maar!
Huh? Dit volg ik totaal niet...
Ik heb ook een voormalige huurwoning gekocht... Van de 1e koper na verhuur... Is niets anders aan dan gewoon een eigen huis hebben hoor...
xPenny schreef:Ik volg het ook niet meer.
Paar berichten terug praat je nog over een laag eroverheen te stucen, zonder te hoeven afsteken.
En nu wil je dit er niet in investeren?
Of wil je het niet gaan afsteken?
Ik heb in ieder geval mijn raad gegeven aan jou, wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar meerdere zeggen afsteken maar je geeft steeds een antwoord wat erop neer komt dat je dat niet van plan bent.