Latex plafond komt los

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Latex plafond komt los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:24

In ons huurhuis hadden wij dit ook. Bleek kalkverf te zijn, hebben elke centimeter plafond met een schuurspons afgesopt. Succes

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 06:07

JLLN_ schreef:
melanie20 schreef:
Mijn man is schilder en die zegt dat het idd veegvaste muurvast is op het plafond.

Moet er idd allemaal af steken en goed afwassen... ( had eerst niet gehoeven als je er nog niks opgesmeert zou hebben, dan had je hetzelfde veegvaste eroverheen kunnen smeren of eraf halen dmv. behang lijm erop te smeren dit zou dan opdrogen en krijg je het er zo af maar dit gaat dus nu niet meer)

En dan voorstrijken en dan weer sausen.

Als je meer vragen hebt Pb me maar.

In de woonkamer heb ik nog niets met het plafond gedaan.. hoe weet ik zeker of het die veegvast is?

Tegen mij zeiden ze dat ik met een punt van een natte doek er overheen moest wrijven en kijken of het afgeeft.
Dat zei ik dan bij de bouwmarkt en geen last gehad.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:11

JLLN_ schreef:
melanie20 schreef:
Mijn man is schilder en die zegt dat het idd veegvaste muurvast is op het plafond.

Moet er idd allemaal af steken en goed afwassen... ( had eerst niet gehoeven als je er nog niks opgesmeert zou hebben, dan had je hetzelfde veegvaste eroverheen kunnen smeren of eraf halen dmv. behang lijm erop te smeren dit zou dan opdrogen en krijg je het er zo af maar dit gaat dus nu niet meer)

En dan voorstrijken en dan weer sausen.

Als je meer vragen hebt Pb me maar.

In de woonkamer heb ik nog niets met het plafond gedaan.. hoe weet ik zeker of het die veegvast is?

[/quote

Ik ga het vragen aan hem

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:06

Wanneer je er inderdaad met je hand of een natte doek overheen gaat en het geeft wit af.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:26

Idd klopt wat er hierboven geschreven word

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 19:51

Ik ga het nu gelijk checken. Ben er nu.

Deze “gaten” heb ik nu in het woonkamerplafond, dit is de huidige staat heb er zelf nog niks overheen gesmeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
De laag die er op zit geeft niet af, echter zat er een stuk los.. kon ik zo wegsteken en de laag die er onder vandaan komt geeft wél wit af.. (het linker plekjes zeg maar)

Afbeelding

Edit 2:
Op een ander stuk kwam weer een andere onderlaag vandaan die niet afgeeft.... denk dat ik het hele plafond maar opnieuw laat stuccen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:45

Als je dit opnieuw gaat stuccen zonder die lagen er eerst af te halen loop je kans dat het verse stucwerk ook los gaat zitten.

Wat wel gedaan wordt is een hele goedkope latex kopen en dat er op smeren en als het dan nog nat is (wel in laten trekken) er alles met een plamuurmes afsteken.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:53

Ts, ik zou echt het plafond flink nat maken en gaan steken zodat alles eraf is en dan pas overstucen voor een glad geheel.

Overstucen gaat nu ook los laten. Je hebt krijt in het plafond, stuc werk gaat niet pakken hierop.

Je blijft de krijt constant maar mengen met alles wat je erop gaat doen.

Het is een *** werk, ik weet het. Maar zodra alles eraf is heb je er nooit meer omkijken naar.

Ik spreek van ervaring aangezien ik dit een half jaar geleden ook heb gehad. Ik kon de latex er gewoon aftrekken...

Zodra je alles eraf hebt, nieuwe stuc erop, voorstrijken en dan verven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:58

Het is echt een |o baan hoor!
Als het niet een al te grote ruimte is zou ik er nieuwe platen tegen zetten want met afsteken moet je ook weer oppassen dat je niet te diep gaar anders blijf je het altijd zien.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 21:58

chanicha schreef:
Als het niet een al te grote ruimte is zou ik er nieuwe platen tegen zetten want met afsteken moet je ook weer oppassen dat je niet te diep gaar anders blijf je het altijd zien.

Het is een ruimte van 30m2, daar ga ik niet aan beginnen. Ik ga mijn stukadoor eerst eens vragen hoe of wat...

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:56

JLLN_ schreef:
chanicha schreef:

Het is een ruimte van 30m2, daar ga ik niet aan beginnen. Ik ga mijn stukadoor eerst eens vragen hoe of wat...

Wat voor materiaal is dit plafon?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 22:45

melanie20 schreef:

Hoe bedoel je?
Nu een laag latex... wat er onder zit weet ik niet maar de latexlaag is er bij de vorige bewoners al niet goed opgegaan want er zitten al van die vlekken waar de laag eronder eraf is gekomen en ze er overheen gekwast hebben

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:03

JLLN_ schreef:
melanie20 schreef:

Hoe bedoel je?
Nu een laag latex... wat er onder zit weet ik niet maar de latexlaag is er bij de vorige bewoners al niet goed opgegaan want er zitten al van die vlekken waar de laag eronder eraf is gekomen en ze er overheen gekwast hebben

Gips.? Of iets anders?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:17

ipv afsteken kun je ook gipsplaten ertegenaan zetten en die stucen, verlies je wel paar cm van je hoogte/ Of meteen platen die al wit zijn

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:40

Of je kiest voor een spanplafond.... laat die zooi maar zitten.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 14:57

Sure_lee schreef:
Of je kiest voor een spanplafond.... laat die zooi maar zitten.

Dat gaat mn portemonnee niet leuk vinden ;)

Heb de stukadoor gesproken, hij zegt ook dat er witsel op het plafond zit van 50 jr geleden. Waar hij dus idd niet overheen kan stuccen. Hij gaf aan het met een stoomapparaat te proberen. Gelukkig heb ik die liggen van het 50 jr oude behang dat ik eraf moest stomen dus dat ga ik proberen. Daarna kon ik er gewoon met latex overheen gaf hij aan. Ben erg benieuwd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:00

Wel oppassen met afsteken want je blijft het anders altijd zien, ervaring van bij mijn ouders thuis :j

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 01:14

chanicha schreef:
Wel oppassen met afsteken want je blijft het anders altijd zien, ervaring van bij mijn ouders thuis :j

Zodra je het hebt afgestoken, kun je er gerust een nieuwe laag stuc op laten zetten, hebben wij ook gedaan.
Plafond ziet er strak uit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 07:37

Ik bedoelde meer voorzichtig afsteken, je gaat met plamuurmes snel te diep.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 10:38

xPenny schreef:
chanicha schreef:

Zodra je het hebt afgestoken, kun je er gerust een nieuwe laag stuc op laten zetten, hebben wij ook gedaan.
Plafond ziet er strak uit.

Ligt er n beetje aan hoe het er onder vandaan komt.. Het is een appartement gekocht via de woningbouw dus daar hangen iets andere regels aan bij verkoop dan n reguliere woning (bijv winstdeling etc). Ik wil dus niet onnodig investeren in dingen waar ik geld niet meer van terug ga zien zeg maar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:07

JLLN_ schreef:
Ligt er n beetje aan hoe het er onder vandaan komt.. Het is een appartement gekocht via de woningbouw dus daar hangen iets andere regels aan bij verkoop dan n reguliere woning (bijv winstdeling etc). Ik wil dus niet onnodig investeren in dingen waar ik geld niet meer van terug ga zien zeg maar!

Huh? Dit volg ik totaal niet...

Ik heb ook een voormalige huurwoning gekocht... Van de 1e koper na verhuur... Is niets anders aan dan gewoon een eigen huis hebben hoor...

Een goede afwerking levert altijd geld op... Het loopt niet in de tienduizenden euro's bij een appartement of kleine woning. Maar het levert je doorgaans wel wat op.

Als je het plafond niet weer mooi krijgt, zou ik er zeker een nieuwe laag op zetten. Een klein stukje kan je prima zelf doen hoor. Je hebt er zelfs reparatiesets voor bij de bouwmarkt.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:12

Ik volg het ook niet meer.
Paar berichten terug praat je nog over een laag eroverheen te stucen, zonder te hoeven afsteken.
En nu wil je dit er niet in investeren?

Of wil je het niet gaan afsteken?

Ik heb in ieder geval mijn raad gegeven aan jou, wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar meerdere zeggen afsteken maar je geeft steeds een antwoord wat erop neer komt dat je dat niet van plan bent.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 11:50

Janine1990 schreef:
JLLN_ schreef:

Huh? Dit volg ik totaal niet...

Ik heb ook een voormalige huurwoning gekocht... Van de 1e koper na verhuur... Is niets anders aan dan gewoon een eigen huis hebben hoor...

Er zitten wel degelijk andere regels verbonden aan de constructie waarop IK het heb gekocht. Dat dat voor jou niet zo is, dat kan. Ik denk dat ik wel weet onder wat voor voorwaarden ik mijn woning heb gekocht en dat is geen reguliere koop maar via een speciale constructie. Dus nee, duur investeren haal ik er zeker niet uit, sterker nog, ze adviseren zelf ook om alles zo goedkoop mogelijk te renoveren.

xPenny schreef:
Ik volg het ook niet meer.
Paar berichten terug praat je nog over een laag eroverheen te stucen, zonder te hoeven afsteken.
En nu wil je dit er niet in investeren?

Of wil je het niet gaan afsteken?

Ik heb in ieder geval mijn raad gegeven aan jou, wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar meerdere zeggen afsteken maar je geeft steeds een antwoord wat erop neer komt dat je dat niet van plan bent.

Paar berichten terug geef ik aan advies van de stukadoor te hebben gekregen af te stomen met een stoomapparaat, dat ik die nog een heb staan en dat ik benieuwd ben hoe dat gaat. Dacht persoonlijk dat daaruit wel viel op te maken dat ik dus inderdaad wel degelijk moet gaan afsteken. Als eroverheen stucen mogelijk was, dan had ik daarin willen investeren omdat het belachelijk veel tijd en moeite bespaart. Helaas gaat dat niet, dus als ik dan toch moet afsteken.... wil ik niet en-en doen zeg maar.

Ben er inmiddels ook mee begonnen, de eerste laag gaat er ontzettend makkelijk af.. de kalklaag eronder komt er echt voor geen meter vanaf.. niet met stoom, niet met een natte spons. |o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:17

Kalk kwam er bij ons af met veel water, biotex erin en een schuurspons. Succes, het is echt een rotklus.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:52

En anders stucplaten erover en dat stucen