.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:44

Een taal of een andere (deel)studie oppakken?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:46

Via Nextdoor (buurtapp) zie ik regelmatig oproepjes van mensen die een hond uit willen laten. Is dat niet iets? Er zijn vast genoeg hondjes die baat hebben bij een extra blokje om, en dan haal jij ook lekker een frisse neus :)
Als je handig bent zou je kleding kunnen repareren voor mensen uit de buurt, oppassen in de avonduren(als kinderen al slapen), een boodschapje doen voor iemand..
Iets voor een ander doen voelt vaak heel prettig als je een beetje 'nutteloos' thuis zit. En deze dingen zijn fysiek niet heel zwaar. Beterschap!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:49

Ten eerste beterschap!

Nu zit ik zelf helaas ook veel thuis.

Ik las dat handwerk lastig is. Maar ik vind diamond paintings erg leuk.
Ik maak nu een grote eigen foto en doe dit af en toe als ik me goed genoeg voel.
Maar er zijn ook genoeg leuke kleine om te doen.

En bij mij persoonlijk, vliegt de tijd dan!

Misschien het proberen waard, het kost minder energie en handelingen als tekenen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:02

Breien of haken, dit kan je ook makkelijk wegleggen als het een dagje niet lukt.
Je kan het zo moeilijk of makkelijk maken als je wil, ik brei alleen sjaals want dan hoef ik niet al te veel na te denken. :o (ik brei en kijk tv tegelijkertijd).
Patronen en steken zat te vinden op youtube, daar heb ik heel veel van geleerd.
Wol etc kan je ook goedkoop bij de action kopen of op internet bestellen.

Verder, boeken lezen, kasten per la opruimen, tuin snoeien en of opruimen, klein wandelingetje buitenom.

Wat mij hielp toen ik aan het revalideren was (en mij nog steeds helpt) is op tijd stoppen. Als ik in de tuin bezig ga en weet dat ik voor 1 uur energie heb stop ik na 45 minuten en ga dan opruimen.
Als ik pas stop als mijn energie op is en je moet dan alles nog wegbergen ben je kapot.

Maar lekker buiten bezig zijn is altijd goed voor je, al wandel je maar even 10 minuten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:07

Ik weet niet of je het leuk vind om te schrijven/vertellen, anders misschien een blog starten (over wat dan ook)?

Zo ben ik jaren terug een boeken blog begonnen omdat ik heel graag las en in mijn depressie tijd heeft me dat heel goed geholpen. Toen ben ik boeken gaan reviewen en andere boek gerelateerde artikels gaan schrijven, en zo leerde ik ook weer nieuwe mensen kennen enz. Dat heeft me toen heel veel goed gedaan.

Verder doe ik idd:
- lezen dan
- kleuren
- puzzels maken
- tv kijken
- wandelen

En soms heb ik periodes dan lukt het lezen niet en dan kijk ik films/tv series. Ik heb ook echt periodes waarin ik dan opeens fanatiek aan't puzzelen sla of kleuren en dat is dan ook ineens weer over haha.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:28

eilleen333 schreef:
Ik weet niet in welke richting je anders zou werken? Maar er zijn best veel (gratis) Nederlandse en internationale studies die een paar maand of enkele weken duren. Dan heb je geen officieel diploma ofzo, maar wel extra kennis en een soort van certificaat om op je cv te zetten. Is dat iets?

Wat een goed idee! Waar vind ik zulke gratis studies weet je dat ook toevallig? *D ik heb er wel eens naar gezocht maar kon het toen niet vinden.

En ts veel sterkte. Van een periode lang thuis zitten heb ik toen geleerd niet te veel op kleine schermen te kijken iig. Ik kreeg last van mijn ogen en ben toen meer gaan kleuren en schrijven.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:50

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar, een vriendin van mij heeft "diamondpainting" opgepakt.
Zij hield ook erg van kleuren en haken en .. maar dit werd te intensief.

Nu doet ze dus de diamondpaintings, die ze overigens ook verkoopt. Ze gebruikt een dikke pen voor de steentjes zodat het minder vermoeiend is voor de handen.
Ook maakt ze juwelen, leuke kettingkjes, oorbellen, ...
Acticiteiten die niet perse lang hoeven te duren of je makkelijk aan de kant kan leggen én je eventueel ook nog een zakcentje aan verdiend!

De diamondpaintings vind ze het leukste, je kan per kleur werken of per lijn, zo probeert ze elke dag minstens een lijn te leggen en dit geeft haar dan weer extra motivatie.

(Ze koopt haar spulletjes voornamelijk op alie express)

Hopelijk heb je hier wat aan!
Ik wens je veel beterschap xxx

landvrouw

Re: Hoe kom ik de dagen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:11

Je hebt via edX gratis online cursussen. Worden vanuut bijv. Harvard aangeboden. Ik heb er een aantal cursussen excel gevolgd en vond het een super handog platform!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:28

Wordfeud app op de telefoon zetten, let op, zwaar verslavend. Maar buiten je hersens een beetje laten werken en één vinger kun je er de hele dag bij liggen of zitten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:38

Om mijn hersenen actief te houden speel ik inderdaad wordfeud, words of wonders en sudoku's. :j

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:50

Sterkte en beterschap!
Ik moest denken aan muziek, houd je van zingen/muziek maken? Ik weet niet of het fysiek lukt om een muziekinstrument te bespelen? En anders (beter leren) zingen als je dat leuk vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:54

Je hebt ook apps waarin je kunt kleuren (op cijfer). Zou dat fysiek een optie kunnen zijn?

(E-)book lezen, oude pennys uit het stof halen, als je een tuin hebt de vogels en andere dieren die je kunt zien tellen en determineren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:54

Ik zit ook thuis, zonder uitzicht op werk ofzo puur omdat dat niet mogelijk is voor mij.
Ik vermaak me met bokt, andere fora, computerspellen (hidden object games), verzorgen van mijn dieren, wandelen met de honden, codycross en pixel art op de telefoon, YouTube (vnl muziek, radiotts/creepypasta etc), Facebook, af en toe afspreken met een vriendin/kennis.
En ik bak graag dus als ik voldoende energie heb maak ik daar ook tijd voor.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:00

Ik doe vrijwilligerswerk bij een buurthuis. Misschien kan je naar een buurthuis in de buurt? Of is dat te intensief? Je kan misschien opgehaald worden en weer thuisgebracht. Bij ons is er bijvoorbeeld twee keer per week een koffieuurtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:17

Annet_Dottie schreef:
Handwerken wil ik opzich wel, maar breien, zelf opzetten etc kan ik niet en haken kan ik (helaas) ook niet, misschien eens kijken of iemand me dat kan leren wie weet lukt dat wel.

Breien is echt te leren met YouTube :j Maak eens een gratis account aan op Ravelry.com, kijk wat ze daar hebben, voer de term die je niet kent in op YouTube en er zijn honderden duidelijke tutorials :j

En als je in de buurt woont (omgeving Drachten ongeveer, maar Leeuwarden ben ik ook vaak genoeg) wil ik je ook best een keer komen helpen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:32

Zelf een receptenboek maken.

Een moodboard maken voor je huis.

Een tijdschrift maken voor iemand die je dierbaar is of binnenkort jarig is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:37

Breien is echt leuk! Er is vast wel iemand in de buurt die jou kan helpen.

En een leuke podcast is 'Echt gebeurd'.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:37

Kan je je handen/armen wel redelijk gebruiken?

Dan is bijvoorbeeld naaldvilten een leuke hobby in het 'creatieve' vermaak. Zie het als kleien met wol, met behulp van naaldjes met weerhaken. Zijn genoeg youtubefilmpjes en tutorials van te vinden als je dat fijn vind en anders gewoon lekker zelf iets bedenken en mee bezig gaan.

En qua muziek: Tinwhistles kosten geen drol, zijn makkelijk te leren te bespelen en maken niet zo veel lawaai dat huisgenoten/buren daar last van hebben. Is dat eventueel iets?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:38

Oh creatief en actief maar stil moeten zitten is zo'n rotcombi.

Ik ben sinds kort lid van een groep die zich bezig houdt met de voorbereiding van 75 jaar bevrijding in ons dorp.

Hiervoor moeten wij veel bordjes maken voor de aankleding van de straten ed. Misschien kan je een stichting in de buurt vinden die iets soortgelijks doet. Als ze je materiaal aanleveren kan jij misschien wel schilderen?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:48

Breien wil ik je wel mee helpen, al wonen we volgens mij totaal niet in elkaars buurt. Met video's en foto's moet er een hoop lukken, heb ik laatst ook voor schoonmoeder en schoonzusje gedaan. Heb ik ook iets om handen waardoor ik me een stukje nuttiger voel. Dus laat maar weten of je daar interesse in hebt!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:52

Ik heb mezelf leren breien met youtube, daar staan zoveel tutorials op of wolplein.nl, die hebben een hele beginners cursus met fimpjes gefilmd vanuit jouw gezichtspunt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:53

Oh, en we hebben een breitopic op Bokt: [UK] [INFO] Breitopic, deel 2 Beetje stoffig, maar voel je vrij het stof eraf te blazen :j Daar zijn ook altijd mensen die willen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:06

Ik heb leren haken met behulp van youtube! Hartstikke leuk :j