Ocean_Child schreef:Als de gastheer er geen punt van maakt, hoef jij dat ook niet de doen lijkt me?
loveslimpie schreef:Gewoon wiebetaaltwat gebruiken voor alle uitgaven in huis? Zo deden wij dat in het studentenhuis, wat schoonmaakmiddel en toiletpapier werd gedeeld tussen alle bewoners en als er een of 2 meeaten werd het onder die personen verdeeld, aan het eind van een periode werd het verrekend met elkaar. Maar doordat er vaak voor elkaar gekookt werd, waren de verschillen meestal erg klein.
Dus, mocht jij daar gasten van buiten het huis uitnodigen en een huisgenoot zou aanschuiven was dat ook geen probleem.
GDG schreef:Ik vind dat je heel veel invult voor je vriend. Vraag gewoon eens wat die ervan vindt en óf hij er iets mee wil. Want weinig geld dat kan, maar hij kookt blijkbaar ook graag dus misschien geeft hij zijn geld er graag aan uit. En in het geval van aanschuiven: tja het eten wat al gekocht was wordt nu door drie ipv twee gedeeld, de kosten worden er niet hoger van hè.
En natuurlijk ga je je hier als gast niet mee bemoeien, hou het bij die vriend en ga dus gewoon het gesprek aan. Als die vriend er iets mee wil zal hij gewoon assertiever moeten worden, daar zijn zelfs cursussen voor.
Beetje raar hoe je zo je best doet om de situatie zo vaag te omschrijven trouwens.
Je kent de uitdrukking toch vast wel? Ik wil het graag op die manier brengen, gewoon de situatie schetsen. Ik weet ook hoe ik het zelf zou oplossen, ik zie dat ik daar niet alleen zo over denk gezien de reacties.
Mag, toch? Zelfs als het een hypothetisch geval zou zijn?
_San87_ schreef:Wat een onduidelijk verhaal. Hoe moeilijk is het als kok die het niet zo breed heeft om aan te geven dat er een bijdrage geleverd moet worden of dat het feest anders over is?
Voor jou niet en voor mij niet. Het betreft hier een onuitgenodigde huisgenoot die als eerste aanschuift aan tafel. Alle huisgenoten betalen mee aan de huur maar hebben verder geen relatie.