Wanneer er ineens het dubbele betaald moet worden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Wanneer er ineens het dubbele betaald moet worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:19

Ik ook. Ik zorg iig dat ik een printje maak van die voorwaarden en dat ik de werkbrief mee heb. Ik zie mezelf al zoeken op de site en de voorwaarden niet meer kunnen vinden :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:26

Shae schreef:
secricible schreef:
Meest nette zou zijn die 60 aan te houden en dan 66 als max maar in dit geval zou ik persoonlijk bij 30 starten en ze even flink duidelijk maken dat als zij dwars doen jij het ook kan.
Als het tot een (theoretische) rechtzaak zou komen zou je met die 33 sterk staan dus niks mis om die eerst aan te pakken.

Ik zou juist niet met 30 beginnen, omdat ze de 30 noemen als geschatte kosten.

En zoals je kan lezen in de link van mijn eerste post mogen ze zonder overleg niet meer dan 10% van de schatting rekenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:27

Neem een getuige mee of neem het gesprek op( dit mag ) . Blijf beleefd maar geef duidelijk aan dat dit niet de afspraak was en je het daar niet mee eens bent. Eerst vragen om de rekening met specificaties.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:33

Echt ontzettend bedankt voor jullie tips en advies! Dankzij jullie voel ik me morgen een stuk zekerder van mezelf en twijfel ik een stuk minder! Ik ga anders echt twijfelen of het wel klopt wat ik denk en zeg. Uiteraard laat ik de uitkomst even weten. Mijn vriend gaat mee morgen want de laptop is ingeleverd onder zijn naam.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 19:12

Even laten weten; ze gaven na mijn verhaal direct toe dat ze fout zaten dus ik heb niet de 120 euro hoeven af te rekenen. Heb 60 euro betaald en ze boden hun excuses aan voor de fout die ze gemaakt hadden. Er is een back up gemaakt en Windows 10 opnieuw erop. Ik moet alleen mijn programma's opnieuw installeren. Erg netjes geregeld allemaal en mijn printjes hoefden er nieteens aan te pas te komen. :j

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:21

O wauw.
Zo simpel.
Wie had dat gedacht.
:D
Fijn!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:30

Dat is hele nette service, ze weten zelf waarschijnlijk ook wel dat ze fout zaten :D Fijn dat het zo is opgelost

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 19:35

Waarschijnlijk ook een voordeel dat ze mijn vriend kennen :+ enige was dat ze vroegen of ik hem dan contant wilde afrekenen zodat ze hem uit het systeem konden halen. Laptop is nu 'zwart' gerepareerd dus :+ veranderde overigens niets aan de garantie zei hij :=

Uiteraard probeerde hij eerst uit te leggen hoe ze op dit bedrag kwamen, maar hoe je het went of keert; ze hebben niet gebeld, dus ze zijn zelf fout geweest. Aangezien de collega die de laptop gemaakt heeft, net 10 minuten weg was konden ze ook niet navragen waarom hij dacht dat hij niet hoefde te bellen, maar netjes opgelost zo :j

Ik heb uiteraard ook aangegeven dat ik de algemene voorwaarden gelezen heb dus dat heeft vast ook mee gespeeld :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:50

Ben ik nu een echte doemdenker, maar het klinkt voor mij een beetje een gevalletje als 'we weten goed genoeg waar we mee bezig zijn, maar proberen kan altijd'. Zoals je zelf al zei, TS, zou je vriend namelijk gewoon betalen. En ik denk dat er zo meer mensen zijn die zitten te mokken wanneer ze de rekening krijgen maar wel gewoon betalen om gedoe te vermijden. En als je toch de stap neemt om dit aan te kaarten, geven ze meteen fout toe zodat de klantrelatie wel goed blijft.
Ik ben misschien te negatief hierover :o , maar van 30 naar 60 naar 120 en dan oeps, foutje. Klinkt allemaal wel heel willekeurig. :+

Maar goed, maakt voor jou niet uit natuurlijk, het is opgelost en dat is wat telt. :D

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:06

Ik vind het een vreemde manier van “ zaken” doen.
Ik zal naar dit bedrijf niet meer gaan.
Ze proberen je gewoon te veel te laten betalen.
Ze hadden moeten bellen.
Ik denk dat er wel mensen zijn die er intrappen en gewoon betalen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 21:15

Dat denk ik dus ook. Maar hij kwam echt wel heel oprecht over en mijn vriend heeft hele goede ervaring met ze. Er zijn ook alleen maar positieve berichten te vinden. Nu ben ik wel zo dat ik echt op mijn strepen was gaan staan en ik denk dat het ook maar is hoe je overkomt. En er zijn er genoeg die het wel zouden betalen. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:17

Het hoeven inderdaad helemaal geen slechte, onvriendelijke mensen te zijn, maar de wereld is aan de durvers. ;)