Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
turtlelito schreef:Ik rijd zelf elektrisch (dus weinig 'uitstootwinst' bij mij), maar vind het prima. Overdag kan ik sporadisch 130 rijden (en dan nog hele kleine stukjes) en op de stukken waar je nu 130 mag, mag je straks tussen 19:00 uur en 06:00 uur (als je idd lekker door kunt rijden) nog steeds 130.
Ik rijd ook regelmatig naar het noorden (Delfzijl, dus veel verder naar het randje kan je niet), maar de keren dat ik dan meer dan 20 minuten steady 130 kan rijden zijn echt zeldzaam. Qua tijdsverlies zal het dus echt wel meevallen.
Nayomie schreef:turtlelito schreef:Ik rijd zelf elektrisch (dus weinig 'uitstootwinst' bij mij), maar vind het prima. Overdag kan ik sporadisch 130 rijden (en dan nog hele kleine stukjes) en op de stukken waar je nu 130 mag, mag je straks tussen 19:00 uur en 06:00 uur (als je idd lekker door kunt rijden) nog steeds 130.
Ik rijd ook regelmatig naar het noorden (Delfzijl, dus veel verder naar het randje kan je niet), maar de keren dat ik dan meer dan 20 minuten steady 130 kan rijden zijn echt zeldzaam. Qua tijdsverlies zal het dus echt wel meevallen.
Dan weet ik niet waar je rijdt, maar wij rijden gerust 100km lang 130 naar het noorden.
HorseTimeXL schreef:Vind het dikke prima, vind 100 hard zat. Ik moet wel lachen hoe mensen helemaal in de stress schieten en lijp worden omdat de snelheid iets omlaag gaat. Kom op zeg
Dinopino schreef:Ben benieuwd wat je zegt wanneer je met 100 over de weg scheurt en de vrachtwagens achter je geven groot licht omdat ze moeten remmen.
Dinopino schreef:Niet alle vrachtwagens rijden exact 80 km. Dus wanneer je maximaal 100 mag rijden en je mag zo'n vrachtwagen inhalen die tegen de 90 zit, denk ik wel dat je de snelheid moet overschrijden.
Plus het inhalen van alle trailers en auto's met aanhangwagens lijkt me ook een leuke onderneming worden.
meggiemeg schreef:Dinopino schreef:Niet alle vrachtwagens rijden exact 80 km. Dus wanneer je maximaal 100 mag rijden en je mag zo'n vrachtwagen inhalen die tegen de 90 zit, denk ik wel dat je de snelheid moet overschrijden.
Plus het inhalen van alle trailers en auto's met aanhangwagens lijkt me ook een leuke onderneming worden.
Het inhalen duurt gewoon wat langer als je dan 100 rijdt, dat maakt dan ook niet meer uit want de rest rijdt dan als het goed is ook 100
Sclimpre schreef:Nayomie schreef:Ja maar een vrachtwagen inhalen met 100 is ook niet echt veilig. Dan zit je een stuk langer in zijn dode hoek.
De dode hoek is rechtsachter de vrachtwagen. Inhalen doe je best langs links...
Leentje_P schreef:Op zich is met honderd rijden niks mis. Slechts voor één mogelijke consequentie ben ik wel een beetje skeptisch, namelijk de "tik" van hollanders om zo kort op elkaar te rijden.
Kom zelf uit het Zuidste puntje van het land (2 km van de Duitse en Belgische grens) en ik zie heel erg het verschil tussen de rijstijlen van de drie landen.
De Duitsers mogen zo hard op de snelweg als hen goeddunkt. Het gevolg daarvan is dat zij op de rijles zeer correct geleerd hebben/krijgen om met deze snelheid om te gaan. In Duitsland zie je dan ook dat de afstand tussen de auto's de lengte van 4 a 5 auto's (of zelfs meer indien harder wordt gereden dan 130 km/u) bedraagt.
In het Noorden (dus alles boven Roermond) van het land schrik ik me persoonlijk altijd een hoedje als iemand zich tussen mij en de de auto voor mij voegt en er nog geen afstand van één dikke auto tussenzit.
Als alle auto's dicht op elkaar rijden, dan is het nog maar wachten totdat opeens iets mis gaat op de autobaan (dat geen eens per definitie de fout van de desbetreffende bestuurder hoeft te zijn) en de mogelijkheid is groot dat het al snel in een kettingbotsing resulteert.
Daarnaast is er ook nog een keer het bezwaar dat de hoeveelheid mensen op de weg niet daalt maar de tijd dat ze op de weg zitten stijgt. Dit heeft als gevolg dat de weg langer druk wordt.
Bovendien als het echt daadwerkelijk om het milieu gaat, dan heeft Duitsland veel meer praktische ideeën dan Nederland. Namelijk dan er in steden alleen elektrisch mag worden gereden.
Kort samengevat: Mogelijke gevaren op de weg door rijstijl en de drukte op de weg.
Maar... bekijk het positief. Zelf, zal ik er weinig last van hebbenen jullie zullen gelet op de 100 km/u-regeling ook geen last meer hebben van mij (en mijn vervelende en lange berichten
)want naar het Noorden ga ik voorlopig niet