Product met productiefout niet mogen retourneren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:26

Cookies schreef:
Gini schreef:
Veel winkels geven in hun voorwaarden toch aan dat retour enkel kan met de originele labels? Is dat dan niet rechtsgeldig? Ergens beschadig je toch de essentie van het kledingstuk. Het merk is eruit, de wasinstructies, dus het kan niet meer hergebruikt worden.
Mag je dan een te lange broek ook omzoomen en alsnog binnen de garantieperiode retourneren?

Wat kunnen ze hergebruiken dan? Het kledingstuk is kapot.

Ik hoop dat een kledingbedrijf wel weg weet met wat loslatende naadjes en niet meteen het stuk weggooit?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 14:27

Een bericht op de Facebook pagina kan helaas niet, die functie is er niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:32

Maanlicht schreef:

Taggen kan wel.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 14:36

Grappig, het volgende staat in de voorwaarden:

Geretourneerde producten worden onderzocht door onze afdeling Kwaliteitsbewaking. U krijgt uw geld terug als
de schade het gevolg is van een productiefout of van een afwijking van de productiespecificaties. In geval van
defecte producten krijgt u uw geld altijd volledig terug.
Als het probleem niet het gevolg is van de kwaliteit van het materiaal of het productieproces, wordt het
oorspronkelijke product naar u teruggestuurd. Wij geven geen geld terug voor producten die:
• ergens anders zijn gekocht dan via de website;
• beschadigd zijn door verkeerd gebruik of nalatigheid (bijv. blootstelling aan chemicaliën, bijtende
stoffen, open vuur, extreme hitte, scherpe voorwerpen enz.); en/of
• beschadigd zijn door verkeerd gebruik of niet-beoogde activiteiten (bijv. het gebruik van
hardloopschoenen voor veldsporten, of wandelschoenen als werkschoenen, enz.).
De levensduur van een product is afhankelijk van de gebruiker, de omstandigheden waaronder het wordt gebruikt
en het specifieke slijtagepatroon van de gebruiker. Producten die zijn beschadigd als gevolg van normale slijtage
of waarvan de redelijke levensduur is verstreken, worden niet vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:39

Je kunt nog even informeren bij Consuwijzer, dat is van de overheid. Over je rechten als consument. Je kunt ze ook appen met vragen.
https://www.consuwijzer.nl/

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:45

Gini schreef:
GDG schreef:

Het is geen retour, het is aanspraak maken op de garantie/conformiteit.

En dat mag altijd binnen een vastgelegde termijn? Ongeacht of je de broek zelf ook nog beschadigd hebt?

Hier staat alles uitgelegd over termijnen mbt een ondeugdelijk product: https://www.consumentenbond.nl/rekenmod ... opup3.html

Ook na afloop van de garantieperiode heb je eigenlijk nog recht op vervanging van een ondeugdelijk product. (Garantie is eigenlijk een sigaar uit eigen doos, dom dat je hier altijd recht op hebt)

Dreamybol

Re: Product met productiefout niet mogen retourneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:57

Belachelijk. Ik had bij een goedkope webwinkel 2 sportbh's gekocht. Labels, complete paketten tegenwoordig, eruit toen bleek dat ze pasten. Bij beide bh's kwamen binnen 3 mnd de beugels er aan 1 kant uit. Mail gestuurd met foto's en binnen een week 2 nieuwe bh's opgestuurd gekregen, hoefde de oude bh's niet te retourneren.
Als een product niet goed is, is het niet goed, dat label zou daar niets over toevoegen. Tenzij je met het verwijderen van het label zelf de naden beschadigd hebt, maar TO geeft al aan dat dit niet het geval is.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:14

Maanlicht schreef:

Geretourneerde producten worden onderzocht door onze afdeling Kwaliteitsbewaking. U krijgt uw geld terug als
de schade het gevolg is van een productiefout of van een afwijking van de productiespecificaties. In geval van
Als het probleem niet het gevolg is van de kwaliteit van het materiaal of het productieproces, wordt het
oorspronkelijke product naar u teruggestuurd. Wij geven geen geld terug voor producten die:
• beschadigd zijn door verkeerd gebruik of nalatigheid (bijv. blootstelling aan chemicaliën, bijtende
• beschadigd zijn door verkeerd gebruik of niet-beoogde activiteiten (bijv. het gebruik van
De levensduur van een product is afhankelijk van de gebruiker, de omstandigheden waaronder het wordt gebruikt
en het specifieke slijtagepatroon van de gebruiker. Producten die zijn beschadigd als gevolg van normale slijtage

Je noemt het helaas zelf al: beschadigd door verkeerd gebruik (scherp voorwerp in dit geval), ofwel het afknippen van het label. Voor hen is het een kip-en-ei verhaal: jij stelt dat het product niet deugt, zij stellen dat jij het moedwillig hebt beschadigd, ook al laten de naden op een andere plek los.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:31

Ilja000 schreef:
Maanlicht schreef:

Je noemt het helaas zelf al: beschadigd door verkeerd gebruik (scherp voorwerp in dit geval), ofwel het afknippen van het label. Voor hen is het een kip-en-ei verhaal: jij stelt dat het product niet deugt, zij stellen dat jij het moedwillig hebt beschadigd, ook al laten de naden op een andere plek los.

Dat is toch dikke onzin, het knippen van het label en het loslaten van de naden hebben niets met elkaar van doen.
Dan kan je toch niet stellen dat de TS door verkeerd gebruik, schuldig is aan de productiefout.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 15:35

Ilja000 schreef:
Maanlicht schreef:

Dat vind ik nergens op slaan, heb het label losgeknipt bij het speciaal daarvoor aangebrachte kniprandje met icoontje van een schaar. Dat is geen beschadiging. Het product is niet fijn te dragen met die pakketten aan labels die erin zitten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:50

Ilja000 schreef:

Hahaha, label eruit knippen is verkeerd gebruik :') . Nee dikke onzin natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:53

Maanlicht schreef:

Zeker wel , gewoon naar naam.nl en dan een bericht plaatsen onder een bericht van hun.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:58

Dit klinkt een beetje als dat geintje met die stickers met 'als je deze sticker verwijdert vervalt de garantie.' Dat mag dus niet, je hebt gewoon recht op garantie ook al heb je die sticker in 1000 stukjes gescheurd. Ik geloof nooit dat een label afknippen dat recht wel teniet doet. Anders zou 't een goeie truc zijn om onder de garantie uit te komen: bevestig een bloedirritant label of ander uitsteeksel aan je product, elke klant haalt dat eraf, hoppa nooit garantie.

Ik zie trouwens dat je topic hier niet goed staat, het gaat wel om een sportlegging maar je vraag gaat over klachtenafhandeling/garantie dus ik zal je topic verplaatsen naar [LZP] Leven Zonder Paarden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:24

Je zou ook nog via klacht.nl iets in kunnen dienen en inderdaad via Facebook/Twitter. Dat helpt vaak wel goed. En hopen dat je een andere medewerker gaat treffen die wel mee denkt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:34

Niet te geloven zeg. Ik zou toch nog een mail sturen met een link naar de consumentenbond erbij, en ook hun voorwaarden. Er staat niks over het eruit knippen van een label.
Sterker nog, als jij dit zelf niet genoemd had, en alleen had verteld over de naadjes die los zijn, had het betreffende merk het niet eens geweten.

Bij een niet nette oplossing zou ik zeker sociale media opzoeken.

Naar de winkel teruggaan, zou ik niet eens doen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 16:57

Storm schreef:
Niet te geloven zeg. Ik zou toch nog een mail sturen met een link naar de consumentenbond erbij, en ook hun voorwaarden. Er staat niks over het eruit knippen van een label.
Sterker nog, als jij dit zelf niet genoemd had, en alleen had verteld over de naadjes die los zijn, had het betreffende merk het niet eens geweten.

Bij een niet nette oplossing zou ik zeker sociale media opzoeken.

Naar de winkel teruggaan, zou ik niet eens doen.

Ik heb zelf niet direct genoemd dat ik het label eruit had geknipt, hij wilde foto’s van het label.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:55

Wat ontzettend zuur dan zeg. Maar dat betekend dus dat hij niet overtuigd is van de echtheid van de broek.
Raar dat hij dat geen genoegen neemt met je orderbevestiging enz.
Ik zou het echt zo op sociale media knallen. Jij staat gewoon in je recht.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:25

Ibbel schreef:
Maanlicht schreef:
Is er iets wat ik kan doen?

Tuurlijk kan je wat doen. Dat heet zelf die naadjes even onder een naaimachine leggen. Het ding zat toch verder lekker en beviel goed?

Dat wil jij dan vast wel doen voor TS als ze er niet uit komt met de webshop :D . Gezien je het kennelijk normaal vindt dat je net aangekochte producten zelf alweer moet herstellen. Het is voor jou zo te horen toch maar een kwestie van gewoon even maken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:26

GDG schreef:
Ilja000 schreef:

Hahaha, label eruit knippen is verkeerd gebruik :') . Nee dikke onzin natuurlijk.

Ja natuurlijk is dit onzin maar gezien die zin met "enz." Eindigt is dit wel waarop ze hun claim kunnen gaan baseren. Er staat niks anders in namelijk waarom de garantie zou kunnen vervallen als het label eruit geknipt wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:17

Ibbel schreef:
Maanlicht schreef:
Is er iets wat ik kan doen?

Tuurlijk kan je wat doen. Dat heet zelf die naadjes even onder een naaimachine leggen. Het ding zat toch verder lekker en beviel goed?
Dan ga je er al vanuit dat iemand een goede naaimachine heeft en de kennis heeft om elastische materialen goed aan elkaar te zetten zodat de naden geen belemmering zijn.
Dat zou voor mij echt geen optie zijn en uit ervaring weet ik dat de naaimeneer hier in de buurt dat ook niet voor elkaar krijgt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:55

Plus dat als je het zelf gaat herstellen, je al helemaal geen aanspraak meer kunt maken op de garantie.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:06

Is het willen zien van een origineel label in de kleding niet de manier om tegen te gaan dat je met namaak kleding aan komt zetten als ondeugdelijk product en zo geld terug krijgt?

Ik zou ook langs de fysieke winkel lopen om te zien of die coulanter zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 15:13

Ik heb een bericht op facebook geplaatst en ze daarin getagd. Ik verwacht eerlijk gezegd geen reactie hierop. Ik vind het ook heel vreemd dat ze geen email-adres hebben waarop contact gezocht kan worden, ik kan dus ook geen brief versturen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:41

Toch gek eigenlijk, er zit een speciaal randje met schaartekentje op het label waar je het af kunt knippen, dus daaruit zou je kunnen afleiden dat dit de bedoeling is, maar daarna ben je wel je garantie kwijt. In zo'n legging is een label nogal zichtbaar en daarom ook niet heel mooi.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:42

Maanlicht schreef:
Ik heb een bericht op facebook geplaatst en ze daarin getagd. Ik verwacht eerlijk gezegd geen reactie hierop. Ik vind het ook heel vreemd dat ze geen email-adres hebben waarop contact gezocht kan worden, ik kan dus ook geen brief versturen.

Even op Twitter gooien!