Amable schreef:Ik wil de informatie graag goed onderbouwd hebben.
Ik weet nog toen ik een keer met de poes met diarree bij de dierenarts stond. Hij stak een wattenstaafje in haar achterste, legde het spul op een dekglaasje onder de microscoop en mompelde dat er niet echt iets opvallends te zien was. Daarop stelde hij voor om haar antibiotica te geven. Buiten dat ik me afvroeg of je op deze manier de diarree wel echt goed kon onderzoeken was ik heel verrast over het voorstel. Dus ik vroeg waarom hij dacht dat antibiotica zou gaan helpen. Waarop hij ietwat verwilderd reageerde "oh eh, nee, het hoeft op zich niet, als je het liever niet hebt dan doen we het niet" ik probeerde nog duidelijk te maken dat het wat mij betreft niet ging om wat ik wilde maar dat ik wilde begrijpen waarom. Uiteindelijk kreeg ik heel erg het gevoel dat hij er gewoon maar iets in wilde stoppen om mij gerust te stellen... Overigens bleek de poes bij verder onderzoek drachtig (ik had haar net een week) en ging de diarree over na de bevalling. Later is ze nog 2x dragend geweest, beide keren tijdens de dracht diarree. Was duidelijk aan elkaar gekoppeld.
Kom je nog bij deze dierenarts? Als ik dit gevoel zou hebben zou dat de eerste en laatste keer zijn dat deze dierenarts geld aan mij zou verdienen
Ik probeer zelf ook altijd logisch te denken en te kijken of dat gene waar ze mee komen verklaarbaar de oorzaak kan zijn. Heb ik er geen vertrouwen in luister ik ook zeker niet en kijk ik toch eerst verder