Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:14

Ik heb juist de ervaringen andersom. Ik heb altijd Acers gehad en mijn laatste Acer i5 is 10 jaar mee gegaan. Ik draaide regelmatig (vooral toendertijd) zwaardere programma's zoals de Sims 3 met alle uitbreidingen en custom content. Laptop heeft twee keer een nieuw beeldscherm gehad ivm laten donderen en uiteindelijk ging de interne fan kapot waardoor ik hem van een koelplateau heb moeten voorzien. Nooit issues met de laptop gehad, maar ken ook weer veel lui die wel issues hebben gehad met Acers.

Mijn huidige Acer Aspire 5 is ook weer een i5 met een goede Nvidia GeForce grafische kaart voor de games die ik ermee speel.

Succes met de keuze!

https://www.coolblue.nl/product/831904/ ... -50lm.html Deze heb ik overigens.

Cabelona

Re: Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:32

Minimus, jij hebt het over een Acer, TS over Asus (vs. Lenovo).

Ga verschillende laptops vergelijken via Tweakers. Die zeggen er meestal wel wat zinnigs over. Wel zou ik kiezen voor een goede videokaart en SSD schijf, die zijn echt een heel stuk vlotter!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:07

Als je dat geld ervoor wil uitgeven, kan je dan niet beter voor een Apple gaan? Ik weet niet welk spel je wil spelen maar mijn MacBook Air (2015) draait World of Warcraft zonder problemen. Hij begint op een gegeven moment wel wat luider te koelen maar dat is logisch. (Ik vergeet ook altijd om de bescherming van het toetsenbord af te halen dus dat werkt ook niet mee _O- ).
Zeker als je voor een Pro gaat moet dat helemaal goed gaan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:55

Bedankt weer allemaal, het wordt steeds makkelijker _O-

Andere merken hebben niet mijn voorkeur, de keuze is zo al moeilijk genoeg. Games die ik wil kunnen spelen zijn bv. Planet Zoo, Planet Coaster en Jurassic World Evolution. Maar natuurlijk zou het ook fijn zijn als de laptop nog mee kan als er in de toekomst andere leuke spellen ontwikkeld worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:55

Iemand die een keuze zou kunnen maken tussen specifiek deze 2 modellen? Of misschien toch die tweedekans met kras op de oplader? Die heeft een 120 Hz scherm ipv een 60 Hz zoals de andere 2. Maar denk niet dat ik dat persé nodig heb voor wat ik wil.

[***] schreef:
Momenteel zit de keuze tussen:
https://www.coolblue.be/nl/product/8310 ... zerty.html

Vs

https://www.coolblue.be/nl/product/8393 ... zerty.html

Oorspronkelijk wilde ik deze:
https://www.coolblue.be/nl/product/8314 ... zerty.html

Maarja.. Zit nog te twijfelen over die tweedekans maar zit een kras op de oplader dus weet niet goed wat ermee gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:02

Cabelona schreef:
Minimus, jij hebt het over een Acer, TS over Asus (vs. Lenovo).

Ga verschillende laptops vergelijken via Tweakers. Die zeggen er meestal wel wat zinnigs over. Wel zou ik kiezen voor een goede videokaart en SSD schijf, die zijn echt een heel stuk vlotter!

Heb eens gekeken maar of ik heb de verkeerde site, of er is geen extra info te vinden over de laptops die ik op het oog heb. Enkel de kenmerken, maar die ken ik intussen al vanbuiten, haha.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:45

Tussen die twee die je schetst zou ik zelf voor de Asus ROG Strix G GL531GT-BQ191T-BE Azerty gaan. Dit omdat de ander maar 256 gig SSD schijf heeft. De 1 TB is een HDD, welke echt een beperkende factor is qua snelheid.
De asus heeft 512 gig SSD. Verder zijn ze qua specificaties aardig vergelijkbaar.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:56

Voor mij nooit meer lenovo. Lekker terug op asus.

Lenovo word snel traag. Int begint super snel en na half jaar terug gestuurd. Hij was weer 2/3 maanden snel... staat geen data op. Geen virus of wat dan ook. Gewoon de software die hem compleet omlaag trekt. Van opstarten in 10 seconden naar 10 minuten... binnen 1 jaar.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:07

Van het type waar je naar kijkt van lenovo heb ik de voorganger, ook ssd+hdd gecombineerd. Ik gebruikt de laptop voor gamen, school, programmeren af en toe wat zwaardere programma's. Dat doet ie moeiteloos.

Ik heb even naar mijn opslag gekeken en op zich heb ik echt geen onwijs brede collectie aan programma's op mn laptop staan maar ik heb toch 400 gb in gebruik. Ik heb de computer dan wel alweer een jaar of 3 in gebruik. Maar voor mij zou de Asus met 512 dus wel een beetje krap worden..

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:10

Mizora schreef:
Hier op mijn werk (ICT web developers) worden Lenovo thinkpads als zakelijke computers aangeleverd, dus laptops, die we in een docking station op ons bureau klikken.

Ik ga er vanuit dat er voor een ander merk gegaan zou zijn als dat voor hetzelfde geld Een betere kwaliteit levert (is wel hoger segment). Game ervaring heb ik er echter niet mee.

Zelf heb ik zowel met Asus, Acer als hp goede ervaringen. Niet met de klantenservice, daar heb ik nooit gebruik van gemaakt, maar wel met de kwaliteit van de computers. Asus staat bij mij op 1, vlak daarachter acer en een tijdje later komt hp.

Met Dell en medion heb ik veel problemen gehad. De medion was een heftige onderpresteerder en liep om de haverklap vast (langzaam vergeleken met mijn Compaq netbook van 2.5 jaar oud met een nieuwprijs van 250€). Dell bleek snel stuk.

Hier een Lenovo Thinkpad X220 en ik zweer bij de Thinkpads.

Denk dat behalve merk, vooral de hardware de dealbreaker is. Mijn vriend repareert en "bouwt" laptops in zn vrije tijd, en vaak is het probleem meer een kwestie van de verkeerde hardware voor het beoogde gebruik. Als ik met mijn laptop wil gaan gamen heb ik een probleem, want daar is de hardware niet op uitgekozen. Op een blauwe maandag eens Mindcraft geprobeerd te spelen, nja, 10 minuten verder en mijn laptop stond zo'n beetje in de fik en het beeld compleet vastgelopen. Dat betekent niet dat mijn laptop slecht is, hij is er gewoon niet voor gebouwd als je kijkt naar de hardware. Ik zou dan ook vooral kijken naar de specs, en op basis daarvan een keuze maken. Zijn die zo goed als identiek, dan zou mijn voorkeur toch naar Lenovo uitgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:32

Beiden zijn wel gaming-laptops, zelfde videokaart ed. Maar ik neig toch naar de Asus, al denk ik dat ik voor de tweedekans van mijn eerste keuze ga. Die heeft een 120 Hz scherm, die van de link mazr 60 Hz en denk dat 120 Hz gewoon interessanter is met games (in videos zie je enorm verschil maar dat is natuurlijk vertraagd).

Qua harde schijf maak ik mij niet zo'n zorgen. Heb nu 256 GB en die staat nog lang niet vol, met ook een paar spellen erop. Denk ook niet dat ik een collectie van 100 spellen ga hebben ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:17

Ik heb een laptop besteld, het is toch de tweedekans geworden van degene die ik oorspronkelijk wilde.
Wilde toch liever een 120 Hz scherm om te voorkomen dat ik later spijt zou hebben. Verder is hij identiek aan de Lenovo, maar dan dus de Asus-versie. Heb 30 dagen bedenktijd dus kan nog kijken wat ik doe moest het niet bevallen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:25

[***] schreef:
Ik heb een laptop besteld, het is toch de tweedekans geworden van degene die ik oorspronkelijk wilde.
Wilde toch liever een 120 Hz scherm om te voorkomen dat ik later spijt zou hebben. Verder is hij identiek aan de Lenovo, maar dan dus de Asus-versie. Heb 30 dagen bedenktijd dus kan nog kijken wat ik doe moest het niet bevallen.

Klinkt goed, benieuwd of het bevalt en ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:14

Dank je :D Ik vind het wel spannend, haha.
Zit nu op wacht, pakket zou tussen 8u en 17u komen ... vrees dat het een lange dag gaat worden :') En dan nog maar te hopen dat het daadwerkelijk komt, want gisteren was natuurlijk niet een ideale dag om te bestellen, maarja, vandaag wel de enige dag de komende tijd dat ik thuis kan zijn...

Edit; ergste is dan om de bestelwagen te zien passeren, op de parallelweg tegenover je huis, en dan niet weten wanneer die terug langs hier passeert (want misschien doet die wel eerst de hele andere kant van de buurt en komt dan pas terug langs hier ... ) :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:00

[***] schreef:
Dank je :D Ik vind het wel spannend, haha.
Zit nu op wacht, pakket zou tussen 8u en 17u komen ... vrees dat het een lange dag gaat worden :') En dan nog maar te hopen dat het daadwerkelijk komt, want gisteren was natuurlijk niet een ideale dag om te bestellen, maarja, vandaag wel de enige dag de komende tijd dat ik thuis kan zijn...

Edit; ergste is dan om de bestelwagen te zien passeren, op de parallelweg tegenover je huis, en dan niet weten wanneer die terug langs hier passeert (want misschien doet die wel eerst de hele andere kant van de buurt en komt dan pas terug langs hier ... ) :')

:')

Succes zeg.. Ik herken het ook wel een beetje haha. Maar jeetje, tussen 8 en 5 is wel heel ruim de tijd genomen zeg. Kans dat het "geactualiseerd" wordt gedurende de dag?

Ik heb ook eens de hele dag zitten wachten, om smiddags uit de brievenbus toch zo'n "we hebben u gemist" briefje te vissen. -O- Snap het nog steeds niet helemaal, maar waarschijnlijk was ik net eventjes achterop het terrein bij de kippen ofzo. Hoewel ik van mezelf altijd dacht dat ik het best snel doorhad als er iemand op de oprit stond (liggen allemaal kiezeltjes, dus knarst). :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:18

Niet echt ... Ik ben al blij dat het intussen van 'in verwerking' staat naar 'onderweg naar jou' want dat heeft ook tot nu ongeveer geduurd (terwijl er bij in verwerking wel stond dat het vandaag geleverd zou worden).

Ik zit echt op wacht .. heb gelukkig vanuit mijn woonkamer zicht op de hoofdweg, en vanuit de slaapkamers op het pad naar de voordeur en de voordeur (zelfs vanop de wc heb ik zicht :)) ) ... Dus goede bezorger die nog gemist wil worden. Al kunnen ze er inderdaad soms wel wat van, je snapt het niet...

Overigens net nog een bestelwagen zien passeren, dit keer wel op de hoofdweg maar die stopte niet :') Dus denk niet dat het een garantie is dat die eerste bestelwagen voor mij bedoeld was, hahaha.

Edit; en nu rijdt er eentje op de hoofdweg net voorbij, de andere kant uit ...
Waar zou mijn pakje zitten? _O-

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:21

[***] schreef:
Niet echt ... Ik ben al blij dat het intussen van 'in verwerking' staat naar 'onderweg naar jou' want dat heeft ook tot nu ongeveer geduurd (terwijl er bij in verwerking wel stond dat het vandaag geleverd zou worden).

Ik zit echt op wacht .. heb gelukkig vanuit mijn woonkamer zicht op de hoofdweg, en vanuit de slaapkamers op het pad naar de voordeur en de voordeur (zelfs vanop de wc heb ik zicht :)) ) ... Dus goede bezorger die nog gemist wil worden. Al kunnen ze er inderdaad soms wel wat van, je snapt het niet...

Overigens net nog een bestelwagen zien passeren, dit keer wel op de hoofdweg maar die stopte niet :') Dus denk niet dat het een garantie is dat die eerste bestelwagen voor mij bedoeld was, hahaha.

Edit; en nu rijdt er eentje op de hoofdweg net voorbij, de andere kant uit ...
Waar zou mijn pakje zitten? _O-

Je zou voor het beeld vandaag eigenlijk toch een paar geraniums in je vensterbank moeten zetten.. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:28

:)) Gelukkig glasgordijnen, dus zij zien mij niet, maar ik hun wel ~~}>

Edit; oh, precies wel een specifiekere tijd .. tussen 11.15u en 13.15u ..
Voor niks zo vroeg opgestaan, hahaha.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:43

[***] schreef:
:)) Gelukkig glasgordijnen, dus zij zien mij niet, maar ik hun wel ~~}>

Edit; oh, precies wel een specifiekere tijd .. tussen 11.15u en 13.15u ..
Voor niks zo vroeg opgestaan, hahaha.

*\o/*

Enne, achter de glasgordijnen klinkt toch minder leuk dan achter de geraniums.. 8-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:50

Ik had een asus, maar vond dat een niet prettige laptop, zeker het toetsenbord niet.. nou ja, die gaf de geest en nu een lenovo, echt zoveel fijner... Maar goed, dit zijn allemaal 2de handsjes , dus geen idee hoe echt nieuwe laptops zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:30

Dat kan inderdaad. Ik heb nooit iets anders dan Asus gehad dus ik zou niet weten hoe andere laptops aanvoelen :+ Het gevoel wat ik wel had toen ik filmpjes heb zitten kijken van beide laptops was dat ik vond dat de Lenovo er zo 'goedkoop' uit leek te zien, zo fragiel. Had echt het idee als je die 100 keer open en dicht klapt dat er ergens wel iets stuk zou gaan ... Is waarschijnlijk maar een idee, maarja, moet ergens een keuze op baseren (naast het 120 Hz scherm wat toch wel hét punt was).

@ Serenity350 : Haha, maar die geraniums heb ik niet en kan niet naar de winkel want dan mis ik mijn pakketje misschien }:0

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:00

[***] schreef:
Dat kan inderdaad. Ik heb nooit iets anders dan Asus gehad dus ik zou niet weten hoe andere laptops aanvoelen :+ Het gevoel wat ik wel had toen ik filmpjes heb zitten kijken van beide laptops was dat ik vond dat de Lenovo er zo 'goedkoop' uit leek te zien, zo fragiel. Had echt het idee als je die 100 keer open en dicht klapt dat er ergens wel iets stuk zou gaan ... Is waarschijnlijk maar een idee, maarja, moet ergens een keuze op baseren (naast het 120 Hz scherm wat toch wel hét punt was).

@ Serenity350 : Haha, maar die geraniums heb ik niet en kan niet naar de winkel want dan mis ik mijn pakketje misschien }:0

_O- "Hangt briefje op" - Beste bezorger, omdat ik geraniums moet halen om achter de geraniums te zitten wanneer u aan komt rijden vraag ik u beleefd of u over een uurtje weer even terug wilt komen.

Wat betreft het aanvoelen, dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik ben sowieso zwaar fan van het toetsenbord van de oudere thinkspads (die van mij heeft werkelijk alles al overleefd) maar vooral omdat ik ze heerlijk vind typen. Lenovo's zijn in mijn ervaring juist robuust en goed bestand tegen allerlei onheil, maar er zit natuurlijk ook per type en model wel verschil in. Ik kan me voorstellen dat het ene ontwerp minder weerbaar is dan het andere, dus ik durf er geen keiharde uitspraken over te doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:07

Er is een pakje aangekomen *\o/* *\o/* *\o/*
Moet wel zeggen ... ik denk dat mijn oog niet goed genoeg is want die krassen op de oplader vind ik echt niet :') :') Maar hey, ik klaag niet hoor!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:15

[***] schreef:
Er is een pakje aangekomen *\o/* *\o/* *\o/*
Moet wel zeggen ... ik denk dat mijn oog niet goed genoeg is want die krassen op de oplader vind ik echt niet :') :') Maar hey, ik klaag niet hoor!

Haha, gefeliciteerd!

En beschadigingen hoeven lang niet altijd te betekenen dat iets niet goed is. Onze omvormer voor de zonnepanelen had een deukje in de zijkant doordat hij gevallen was. Hij is helemaal nagekeken en goed bevonden, maar mensen willen hem dan toch niet meer. Daardoor konden wij hem voor een derde van de originele prijs overnemen (scheelde zo'n 2000,- euro) maar wel met volle garantie erbij. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:42

Dat is waar, maar ik ben daar toch altijd een beetje huiverig voor. Want neem nu bv. die kras op een oplader, hoe komt die daar? Gevallen? Of op een andere manier een slag gehad? En is er dan binnenin niks beschadigd? Ze testen dat wel, maar hoe uitgebreid testen ze dat? Steken ze het gewoon even in en besluiten ze dan dat alles in orde is, of laden ze er daadwerkelijk uren mee op. Etc.

Maar aangezien de kras niet te vinden is denk ik dat de eventuele schade ook wel meevalt. Dus wel blij met de 150 euro korting :D