Relatie op punt van de afgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:31

Zijn jullie verder nog wel fysiek? Wordt er nog gezoend en geknuffeld?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:32

Heb je ooit klachten aan je baarmoedermond gehad? Soms, als iemand baarmoederhalskanker heeft, halen artsen het daar weg, maar daardoor kan de lust en de mogelijkheid tot klaarkomen volledig verdwijnen, veroorzaakt ook vaginale droogheid.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:33

En hem tegemoetkomen met andere manieren van seks? Is mischien voor jou wat saai als je niet mee kan doen vanwegen infecties, maar ik kan me goed voorstellen dat een gezonde vent zijn behoeftes heeft, dus ik zou dat anders oplossen.

beatje

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:38

Ze is ziek,ze is moe dan heb je allemaal geen zin daar in.Vind het toch een beetje vreemd dat hier voor geen begrip is,zelfs niet van sommige bokkers.
Ik zou zelf geen zin hebben in een relatie waarin seks zo'n grote rol speelt dat er geen begrip is als iemand ziek is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:40

Seks is niet alleen maar penetratie, hebben jullie in dat geval helemaal geen seks of gebeurt er wel wat? Ik kan me voorstellen dat de angst vooral bij penetratie ligt ivm. de infecties.

Als je niet aseksueel bent is seks binnen relatie toch wel belangrijk, het zorgt bijv. ook voor een diepere connectie met je partner.
Maar je gezondheid gaat wel voor en is van grote invloed daarop.. wat is er allemaal al getest?

Kunnen jullie hier wel goed over communiceren?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:47

Als je moe bent en je libido is laag, maar je hebt geen pijn meer, dan ben je doorgaans wel verleidbaar, doet hij daar moeite voor? Zit je emotioneel goed in je vel? Stress? Voel je je nog gewaardeerd? Dat werkt allemaal je libido mee of tegen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:57

beatje schreef:
Ze is ziek,ze is moe dan heb je allemaal geen zin daar in.Vind het toch een beetje vreemd dat hier voor geen begrip is,zelfs niet van sommige bokkers.
Ik zou zelf geen zin hebben in een relatie waarin seks zo'n grote rol speelt dat er geen begrip is als iemand ziek is.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Dan pakt vriend maar een oude sok zeg jeetje. Als je ziek bent alsnog ff op de knieën gaan liggen omdat vriend behoeftes heeft. Haal dan een opblaaspop :o :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:12

Het gaat hier wel over een langere periode, dan zijn de behoeftes van vriend niet minder belangrijk. Denk dat jullie toch samen op zoek moeten naar een oplossing of alternatief. En misschien moet je je soms maar gewoon even over je "geen zin" heen zetten, daar krijg je ook niks van. Als je je seksleven helemaal laat doodbloeden wordt het sowieso niet beter.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:13

Alvast bedankt voor de vele reacties, zo heb ik toch even het gevoel dat ik niet alleen ben in m'n verdriet. Ik doe mijn best om zo goed mogelijk op jullie vragen en reacties te antwoorden.

Wel wil ik even meegeven dat mijn vriend hier redelijk negatief afgebeeld wordt maar het is niet zo dat hij constant vraagt voor seks helemaal niet, ik snap ook dat hij gefrustreerd is dat er weinig actie is, ik ben daar zelf ook gefrustreerd door maar ik heb geen zin of geen energie om tot actie over te gaan.

Hij is wel heel lief voor mij hoor, hij kookt dagelijks, heeft vandaag nog in z'n eentje schoongemaakt en zal me gerust helpen als dat nodig is.

Verder is onze relatie wel gezond, we liggen altijd lekker dicht bij elkaar op de bank, regelmatig kussen en knuffels, douchen altijd samen en vallen lepeltje lepeltje in slaap in bed. Ook kunnen we redelijk goed praten, enkel deze issue is wat lastig geworden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:14

Ik zie hier niemand die geen begrip heeft. ;)
Ik zie er wel een aantal die oplossingen proberen aan te dragen, inclusief ikzelf.

En ik weet heel goed hoe ronduit strontvervelend vaginale infecties kunnen zijn. Maar seks bestaat uit veel meer dan penetratie alleen. En behalve begrip voor de TS heb iig ik en een paar anderen ook begrip voor de partner. Seks is óók intimiteit, een vorm van liefde uitten. En als de partner van TS daar behoefte aan heeft is daar niets mis mee.
Er word meegedacht en het is volledig aan de TS zelf om te beslissen hoe of wat.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:15

Mavelle schreef:
Het gaat hier wel over een langere periode, dan zijn de behoeftes van vriend niet minder belangrijk. Denk dat jullie toch samen op zoek moeten naar een oplossing of alternatief. En misschien moet je je soms maar gewoon even over je "geen zin" heen zetten, daar krijg je ook niks van. Als je je seksleven helemaal laat doodbloeden wordt het sowieso niet beter.

Was het maar zo simpel om me over geen zin over te zetten, als het down under niet mee werkt, is dat redelijk lastig helaas

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:21

Normaal gezien is sex een bijzaak, maar als de sex problematisch is, kan die een heel grote rol gaan spelen in een relatie, onderschat dat niet :o
En het is echt niet zo simpel om je over geen zin heen te zetten, geen zin is echt geen zin, en dan kan sex heel onaantrekkelijk zijn.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:23

bigone schreef:
Het is gemakkelijk om de schuld bij hem neer te leggen maar geen seks kan inderdaad funest zijn in een jonge relatie. Ts is bij een huisarts onder behandeling en een advies ts, zoek het hogerop bij een goede liefst vrouwelijke internist.

Wat bedoel je met internist? Bij mijn huisarts was ik duidelijk niet aan het juiste adres om hierover te praten, zou ik dan naar een gynaecoloog moeten, of een seksuoloog of nog iemand anders?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:26

Killed schreef:
Mavelle schreef:

Was het maar zo simpel om me over geen zin over te zetten, als het down under niet mee werkt, is dat redelijk lastig helaas

Nou kom op zeg, je bent toch wel wat creatiever dan dat. Ook zonder penetratie kan je prima intiem zijn. Daar hoeft down under niet voor mee te werken.

Je zal ergens toch water bij de wijn moeten doen als je je relatie met je vriend wil verbeteren.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:32

Avalanche81 schreef:
Heb je ooit klachten aan je baarmoedermond gehad? Soms, als iemand baarmoederhalskanker heeft, halen artsen het daar weg, maar daardoor kan de lust en de mogelijkheid tot klaarkomen volledig verdwijnen, veroorzaakt ook vaginale droogheid.

Neen, ik heb gelukkig geen baarmoederhalskanker gehad

@mavelle
Het lijkt inderdaad vrij simpel maar het is niet dat ik niet wil, er komt geen zin en ik ben doodmoe. Maar er zal inderdaad iets moeten gebeuren om de relatie te verbeteren. Ik hoop dat ik van die vermoeidheid afkom, dan zou ik idd kunnen werken aan de zin

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:38

Maar krijg je ook geen zin als je knus samen op bed ligt en je vriend begint je op te warmen?

Ik loop ook niet de hele dag met zin rond, heb meer dan zat gezeur aan mijn hoofd, een pijnlijke heupblessure speelt weer op, maar ik kan wel opgewarmd worden en dus gewoon zin maken.

Je komt zo gemakkelijk in die negatieve circel van geen (zin in) seks. En het zou toch zo jammer zijn als dat je je relatie kost.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:40

Maar die zin verdwijnt ook naarmate je langer geen seks hebt. Dus het zin maken kan wel echt helpen. Overleg daarover eens met je huisarts of je gynaecoloog. Er zijn zoals eerder al beschreven glijmiddelen die kunnen helpen. Vermoeidheid is verschrikkelijk daar weet ik alles van maar dat is niet perse een reden waarom het niet kan/wil.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:46

Air schreef:
Seks is niet alleen maar penetratie, hebben jullie in dat geval helemaal geen seks of gebeurt er wel wat? Ik kan me voorstellen dat de angst vooral bij penetratie ligt ivm. de infecties.

Als je niet aseksueel bent is seks binnen relatie toch wel belangrijk, het zorgt bijv. ook voor een diepere connectie met je partner.
Maar je gezondheid gaat wel voor en is van grote invloed daarop.. wat is er allemaal al getest?

Kunnen jullie hier wel goed over communiceren?

Er gebeurt wel penetratie maar ik moet me kunnen ontspannen en niet beginnen stressen over dat het misschien weer niet gaat lukken, want dan lukt het inderdaad niet en doet het pijn down under, wat niet bevorderlijk is.
Ik heb ook nood aan lang voorspel om goed in de mood te geraken terwijl hij dat niet noodzakelijk vindt. Dus er is wel seks maar niet frequent, 1xop de 3weken ofzo? Soms eens vaker maar niet zoals het vroeger was.

We praten er wel over en het gaat hem niet om het feit dat hij niet veel seks 'krijgt' maar dat onze connectie lijkt te vervagen.

Ik heb al meerdere bloedtesten gehad waarbij ik steeds lage magnesium heb, ondanks supplementen stijgt deze niet.
Ook is er nu een eiwittest gedaan waarbij blijkt dat mijn weerstand extreem laag is, m'n lever werkt te traag en m'n lymfesysteem werkt niet goed waardoor m'n afvalstoffen niet goed afgevoerd worden.

En gisteren ben ik teruggeweest opnieuw bloed laten nemen voor te bepalen welke virale infectie ik heb, dokter had gedacht dat ik na 3weken alwel genezen had moeten zijn. Hopelijk komt hier iets uit zodat we gerichter kunnen behandelen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 01:48

Palmera schreef:
Maar krijg je ook geen zin als je knus samen op bed ligt en je vriend begint je op te warmen?

Ik loop ook niet de hele dag met zin rond, heb meer dan zat gezeur aan mijn hoofd, een pijnlijke heupblessure speelt weer op, maar ik kan wel opgewarmd worden en dus gewoon zin maken.

Je komt zo gemakkelijk in die negatieve circel van geen (zin in) seks. En het zou toch zo jammer zijn als dat je je relatie kost.

Ja klopt, ik merk inderdaad dat hoelanger er niks gebeurd, hoe minder en minder snel ik goesting heb. Ik zal proberen om hier terug op te focussen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:51

Eventueel glijmiddel gebruiken zodat er geen stress over down under hoeft te zijn.
En het op een ander tijdstip proberen, dus in de ochtend ipv avond als je vermoeider ben van een hele dag

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 02:12

Nielojram schreef:
Klinkt alsof je herpes-down under hebt.
Is dat door hem veroorzaakt, of had je het al?
Gaat hij vreemd?

Je zit niet op het Viva-forum, hoor.

TS, heb je een idee waar die vermoeidheid vandaan komt? Kan dat een nasleep zijn van je slechte weerstand?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:40

Mavelle schreef:

Ik schrik best wel van zo'n opmerking.
Zeker als iemand aangeeft pijn te hebben.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:47

Ts helaas ken ik het al te goed. Je hebt geen zin en hoe minder je het doet krijg je ook minder zin. Maar de spanning die je hebt omdat je voelt alsof je moet geeft je nog minder zin. Bij mij hielp het om het los te laten, gewoon samen beginnen en kijken waar het eindigt. Penetratie en klaarkomen is niet het uiteindelijke doel van seks. Het doel voor jullie is om samen ontspannen te worden. Koop glijmiddel en ga samen kijken wat je fijn vindt. Als de spanning te hoog oploopt moet je dat ook kunnen zeggen, even op adem komen en misschien doorgaan.
Het duurt even maar je moet er wel aan werken om het weer op gang te krijgen.

Ik ben ook benieuwd of jullie het hebben over hoe jou gezondheid hem beïnvloed. Het kan voor een partner ontzettend zwaar zijn om met een zieke partner te leven.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:23

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij bestaat er ook zoiets als een sexuoloog ofzoiets. Iemand die je kan helpen met jezelf weer een beetje terug te vinden, en die je oefeningen kan geven om je meer te kunnen ontspannen.
Ik heb het zelf nog niet gegoogled, maar ik weet dat ik het op tv ooit eens voorbij zag komen. Misschien dat zo iemand iets voor je kan betekenen. Dat je daar wel gewoon mee kunt praten en dat die ook snapt waar het knelt..

Sterkte, lijkt me een hele nare situatie om in te zitten :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:47

Wat erg dat hij door gebrek aan seks gaat twijfelen aan de relatie. Dat is voor mij ook een reden om geen relatie meer te willen, het gevoel dat je aan allerlei verwachtingen en verplichtingen moeten voldoen om de relatie werkend te houden. Daar zou ik geen zin meer in hebben en geen energie voor hebben. Maar goed, dat is mijn eigen ding. Voor jou vind ik het wel echt rot want ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt. Hoe ik er nu insta is dat je hem beter kwijt bent dan rijk als hij hierdoor een einde aan de relatie wilt maken. Wat ben jij als persoon dan nog waard voor hem?
Is er uitzicht op dat het beter gaat daaronder? Of blijf je daar gevoelig voor? Heb je met hem gepraat? Wat geeft hij dan aan?