Hoe maak jij je koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe maak jij je koffie?

Senseo
120 (17%)
Nespresso cups
142 (21%)
Ouderwets koffiezet apparaat
140 (20%)
Los filterhouder, losse filterzak, losse koffie, gekookt water, eventueel zelf malen
39 (5%)
Volautomatische machine
123 (18%)
Percolator
28 (4%)
Anders
83 (12%)

Totaal aantal stemmen: 675

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:23

Ik heb een Nespresso Essenza Mini en drink enkel de echte Nespresso koffie (de andere merken zijn niet zo goed voor je machine, en lang niet zo lekker), ook heb ik er een losse melkopschuimer van Nespresso bij. Ben dol op cappuccino en latte.

De lege capsules lever ik weer in bij de winkel, dus geen afval aan en zij recyclen ze weer.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:26

Mijn vriend en ik drinken Senseo, mijn schoonouders ook.

Mijn ouders hebben een apparaat die per kopje de bonen zelf vers maalt.
Hun zweren daarbij maar ik vindt die niet te zuipen :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:27

Afbeelding
Deze hebben wij.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:32

rina schreef:
Aangezien ik geen koffie lust of drink, en dus ook absoluut geen koffie kan zetten, hebben wij een senseo apparaat. Vroeger deed ik ook altijd een poging met kan filter koffie en dan opgieten, maar mijn koffie was dus nooit te zuipen :')
Die pads,kuipjes ed. een uitkomst voor iemand die geen koffie kan zetten :P

Dit.. Zo echt helemaal dit.. :))

Ik kan dus ook geen koffie zetten.. Ik drink het zelf ook niet (vind het wel heeeerlijk ruiken), maar op het werk wil ik m'n collega's wel af en toe een bakkie aan kunnen bieden.. Ik ben dus erg blij met m'n senseo op 't werk.. En de dolce gusto thuis, voor m'n man.. :))

noordje

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:37

Ik drink zelf geen koffie maar kan wel goed koffie zetten :o
Als we visite hebben dan zet ik filter opschenkkoffie,is mijn man alleen dan gebruikt hij de cafétiere. Zelfs mijn zusje vond dat heerlijke koffie en die heeft thuis een Jura apparaat.
We hebben ook nog een dolce Gusto apparaat,maar geen cupjes meer .

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:46

Met een wat serieuzere barista in huis is koffie best in ding bij ons thuis.
Ik zet vooral koffie met de V60, hand gemalen koffie (30gram) (met koffiebonen van bijv Roast van max 2 weken oud), dan wordt het filter gewassen, water op 90 graden, 30 sec bloemen, en dan meestal (afhankelijke van de koffie) in 2x opschenken, tussen de 2 - 3 minuten :D koffie is wel heul lekker maar kost mij bijna 10 minuten voor een 500ml koffie

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:47

Op m'n werk gebruik een filter en heet water en gemalen koffie.
Thuis heb ik een soort metalen potje die ik op m'n kopje zet. Dan heb ik geen filters nodig.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:48

iiSunshine schreef:
Mijn vader maakt het met een los filterzakje in zo’n houder, water koken in de waterkoker en gemalen koffie uit de winkel

Zo doe ik het ook. 3 volle scheppen koffie en wat suiker, heerlijk sterk :D ! Drink hier ‘s ochtends 2 bakjes van en de rest van de dag niet meer. Te vaak meegemaakt dat je ergens slappe of koude koffie krijgt, of nog erger, Senseo :r

Mijn vriend heeft een bonenmachine maar daar geef ik niks om.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:50

Ik neem een pan, half kopje water, half kopje kokos-rijstmelk, neem 2 1/2 schepje oploskoffie, 1 zoetje en daar gaat mijn gekookte water/kokosmelk op.
I love it! <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:56

Anke_Amigo, held! Ik kon het niet volhouden. Vooral niet op verjaardagen. Heb je eindelijk 15 man voorzien kun je weer aan ronde 2 beginnen :D

Nu hebben wij een volautomaat. Super makkelijk en nee niet zo fantastisch als alles zelf doen maar gemak dient de mens bij ons.

(tot op bepaalde hoogte. senseo etc drink ik echt niet. ik vind dat slootwater)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:58

Senseo! Maar dan niet de Senseo pads maar de Perla van de AH :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:02

Zelf drink ik geen koffie, maar mijn vriend wel.
Thuis hebben we een Krups machine waar verse bonen in moeten. De bonen varieert hij erg in, meestal probeert hij van alles uit.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:04

Selka schreef:
Anke_Amigo, held! Ik kon het niet volhouden. Vooral niet op verjaardagen. Heb je eindelijk 15 man voorzien kun je weer aan ronde 2 beginnen :D

Nu hebben wij een volautomaat. Super makkelijk en nee niet zo fantastisch als alles zelf doen maar gemak dient de mens bij ons.

(tot op bepaalde hoogte. senseo etc drink ik echt niet. ik vind dat slootwater)

JAAA helemaal mee eens! Daarom heb ik geeist dat we een mokkamaster hebben voor verjaardagen en we hebben andere espresso apparaten om de espresso's en melkkoffies mee te zetten. Meneer heeft overigens zijn eigen kamer in huis waar hij ook les geeft, dus dat deel laat ik ook aan hem. Filterkoffies kan ik aan :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:05

Oh wat leuk! Koffie-proef-konijn zijn is helemaal niet erg. :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:09

Bonen malen, ketel water op, koffie in cafetiere, water eeop, roeren, paar minuten trekken, doorduwen, koffie

Het mooie is dat ie makkelijk mee te nemen is & ik dus overal mn eigen koffie kan zetten

Nespresso en zulks vind ik smerig maar ik ben dan ook van het slappere bakkie :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:10

Hier een gewoon koffiezetapparaat en een dolce gusto...

Ik drink eigenlijk altijd dolce guste, cappuccino of latte caramel

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:12

meintje schreef:
Cafetière :j

Hier ook. Alleen niet geschikt als je erg veel koffie drinkt want dat schijnt niet goed voor je cholesterolniveau te zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:41

Ouderwets filterapparaat en zwart. Soms maak ik melkschuim er bij voor cappuccino :9

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:42

Heb een Senseo apparaat. Maar gebruik nooit de pads van Senseo zelf. Meestal de caffeinevrije van de Aldi. Heb daarnaast een melkopschuimer, beetje half volle houdbare melk ( daarmee krijg je het beste schuim) koud opkloppen, in de magnetron en dan gewoon op de koffie.

Dolce gusto ook gehad maar vond die cups zo duur. Toen het apparaat ging lekken alles de deur uit en voor een Senseo gegaan. Ben overdag toch vaak alleen en ik drink caffeinevrij, mijn man niet. Dan is Senseo wel handig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:10

Wij zijn van een Senseo teruggegaan naar filterkoffie. Wel met verse bonen die we zelf malen <3. Stuk lekkerder én we kunnen een timer instellen zodat we om 7.10u uit bed rollen en gelijk de koffie kunnen inschenken.
In het weekend en op de camping maken we meestal espresso met zo’n Italiaans koffiemakertje op het gasfornuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:11

Ik heb een senseo staan met een coffee duck zodat ik filter kan zetten voor 1 persoon. Verder haal ik goede pads in Duitsland (espresso) omdat er een espressostand op de machine zit.

Ook heb ik een handfilter voor water net van de kook af. :9

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:12

Ik drink maar 1 kop per dag, gebruik oploskoffie.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:19

Mijn man drinkt koffie met van die cupjes, ik drink eigenlijk alleen oploskoffie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:26

Ik drink als ik alleen thuis ben eigenlijk alleen Senseo omdat ik koude havermelk lattes maak en ik het echt bijzonder zonde vind om daar goede koffie voor te gebruiken. Ik heb wel een cafetiere en goede bonen voor als ik bezoek heb of een keer iets bijzonders wil.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:34

Gewoon met een normaal koffiezetapparaat met filter en losse koffie, vind dit eerlijk gezegd op termijn de lekkerste koffie.

We hebben ook een senseo, maar dat is meer voor ff snel tussendoor