Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:14

Lante schreef:
Pino96 schreef:
Moet zeker kunnen, je bent thuis!!

PS: ik laat in mijn kamerjas de hond uit, zelfs een keer zo in de burger king gestaan, oeps.

Really..? :')
Dat zou ik dus echt nooit doen, ik vind in een joggingbroek naar buiten al tokkie.
Zegt natuurlijk alles over mij en weinig tot niks over jou. Dus maar gewoon doen wat je zelf fijn vindt!

Haha, zou mijn reactie kunnen zijn :D

Amber_anne

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:23

Kuch naar de supermarkt in mijn pyjama :o

Thuis is er helemaal niks raars aan hoor

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:24

Het is toch gewoon kleding,ja ik doe er niet moeilijk over.Ik loop er ook mee buiten.als ik in de ochtend en de avond de honden uit laat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:25

Ik vind dat je in je eigen huis moet doen en laten wat je wilt. Ik kan mij niet voorstellen dat hij last van je heeft wanneer jij in pyjama op de bank hangt, ik zou het dus gewoon doen en de volgende keren ook.

Ik loop in m'n huispak naar de ondergrondse, meer doe ik er niet mee hoor.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:26

Ik ga rustig naar de supermarkt in mn minnie Mouse pyjama broek. Snap dat probleem nooit zo. En zeker niet thuis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:29

In je pyjama oké maar in je badjas... :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:32

Goh, ik heb er nooit over nagedacht dat het raar zou zijn als ik in een pyjama zat en er kwam bezoek. :+ Ik heb het altijd gedaan! Zijn toch ook gewoon kleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:42

Ik ga, zeker in het voor/najaar rustig in mijn pyjama naar de bakker. Zolang je niet naakt bent zie ik het probleem niet. En zelfs dan zou ik er niet van opkijken.

Ik heb ooit bij een vriendin gelogeerd toen een huisgenootje opeens naakt door de woonkamer kwam gelopen :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:59

Ik zou dat zeker niet doen maja, mij krijg je zelfs met geen stokken de deur uit in een joggingbroek, loop nooit in kamerjas of pyjama tot aan de voordeur dus ik zou me erg oncomfortabel voelen in pyjama wanneer er bezoek is.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:04

Ehhhh, ik kom nooit maar dan ook werkelijk nooit mensen in de supermarkt oid tegen in hun pyama...
Grootspraak....

Net zo min als dat je in je pyama naar een feestje gaat.

En ik vraag me af hoeveel mensen, als puntje bij paaltje komt, in zo´n situatie als van TS toch niet een lekker joggingbroek aandoen.
Veel, verreweg de meesten denk ik :j
Maar ja, zo zwart op wit klinkt het lekker }>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:07

Zolang je niet naakt rondgehuppeld waar anderen je kunnen zien moet je helemaal zelf weten wat je aantrekt!

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:08

Haha Lante, ja ik voel dat het misschien wat ver gaat, voel me echt een tokkie dan. Maar tegelijkertijd denk ik “ga toch niet speciaal een spijkerbroek aantrekken voor een paar mensen die ik niet ken, als ik zo gewoon comfortabel ben!” Uiteraard gebruik ik mijn badjas dan als jas hé, met daaronder gewoon kleren/pyjama. :') Daar trek ik dus wel een grens

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:13

Lante schreef:
Pino96 schreef:

PS: ik laat in mijn kamerjas de hond uit, zelfs een keer zo in de burger king gestaan, oeps.

Dat zou ik dus echt nooit doen, ik vind in een joggingbroek naar buiten al tokkie.
Zegt natuurlijk alles over mij en weinig tot niks over jou. Dus maar gewoon doen wat je zelf fijn vindt!

Dan moet je mij niet tegen komen. Ik liep altijd met witte blote benen onder een enorme regenjas van mn vader, uggs sloffen aan, handdoek in mn haar, thee in mn handen de honden uit te laten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:16

Afbeelding
Vorig jaar zomer op vakantie, elke ochtend met een kop koffie een stukje lopen. In mijn pyjama met een lang vest er over.

En afgelopen 1 januari had ik na mijn Nieuwjaarsduik ook een dikke fleecepyjama aan, maar dat is niet raar daar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-19 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:17

Rakkie123 schreef:
Ehhhh, ik kom nooit maar dan ook werkelijk nooit mensen in de supermarkt oid tegen in hun pyama...
Grootspraak....

Net zo min als dat je in je pyama naar een feestje gaat.

En ik vraag me af hoeveel mensen, als puntje bij paaltje komt, in zo´n situatie als van TS toch niet een lekker joggingbroek aandoen.
Veel, verreweg de meesten denk ik :j
Maar ja, zo zwart op wit klinkt het lekker }>

Grootspraak zeg je? :+ Kom lekker hier eens winkelen in de supermarkt en je komt op jou woorden terug.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:19

HAHA, de uggs doe ik ook. Ik heb 1 keer een koffiemok meegenomen toen de zon scheen. Voelde me net ma flodder. Een handdoek in m’n haar zou nieuw zijn, ik vind het prachtig!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:25

Ik werk 3 avonden per week in de plaatselijke pub. Daar zitten een aantal Aziaten/backpackers in een unit met een eigen keuken. Maar komen dus wel in het restaurant en bij de hotel kamers. Daar is een vrouw die iedere op de dagen dat ik er ben de hele dag in haar pjs loopt en dan ook nog eens dezelfde. Roze flanel. Dat zou mij iets te ver gaan. Maar thuis is dat toch prima

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:27

Pantykous schreef:
Dan moet je mij niet tegen komen. Ik liep altijd met witte blote benen onder een enorme regenjas van mn vader, uggs sloffen aan, handdoek in mn haar, thee in mn handen de honden uit te laten. :D

Misschien off topic, maar ik ben dan benieuwd wat dat honden uitlaten inhoud? Twee stappen naar de eerste boom en weer terug?
Hoe kan je nou met een kop thee in je hand en een handdoek in je haar de honden uitlaten? Poep opruimen ook? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:27

Lante schreef:
Pino96 schreef:

Haha, ik vind het ook onwijs tokkie, maar ik doe het soms wel. :') Een paar weken terug ben ik met joggingbroek, oversized, fluffy pinguinvest, fluffy sokken in ballerina’s over straat naar een vriendin gelopen om daar te gaan eten. Ik had al gedoucht na werk, geen zin om me om te kleden en het was toch maar een minuutje lopen. Voelde me wel echt een kneus, maar ik vind het gewoon fijn om daar lekker in m’n chillkloffie te zitten (hoewel ik in dit geval wel even heb gevraagd of ze het oké vond). :)) Als student ben ik ook regelmatig in giraffenonesie naar huis gefietst, maar dat doen er wel meer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:29

Oh als het kon ging ik zelfs werken in mn pyjama! Ik leef in die dingen, heerlijk!
Ook leef ik op mn uggs pantoffels <3 _O-
Laat ook best zo de hond uit...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:30

Nikass schreef:
Pantykous schreef:

Misschien off topic, maar ik ben dan benieuwd wat dat honden uitlaten inhoud? Twee stappen naar de eerste boom en weer terug?
Hoe kan je nou met een kop thee in je hand en een handdoek in je haar de honden uitlaten? Poep opruimen ook? :?

Nee hoor, rondje van een kwartiertje ofzo :j Poep opruimen hoeft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:33

Ik heb geen pyjama, in plaats daarvan draag ik een joggingsbroek en een trui/vest/shirt en zodra ik thuis ben trek ik dat meteen aan :j Gewoon lekker comfortabel en ja, ik ga er ook gerust mee naar buiten. Ik woon in een buurt waarbij sommige mensen je niet eens groeten als je er 'zo' bijloopt, maar ach, ik ben tenminste blij dat ik niet zo denk, er zijn ergere dingen dan de kleding van iemand anders.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:34

Ik heb laatst ook bij de buurman die ik nog niet ken in de auto gezeten en een kalfje gevangen in mijn pyjama :') .
Het was koud dus wel een vieze paardenjas en een stel werklaarzen er onder om het af te maken :j .

Blote benen ofzo had ik niet netjes gevonden. Maar gewoon bedekt prima in je eigen huis.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:42

Ik snap het echt niet. Je vader geeft - tegen betaling mag ik aannemen - bijles aan iemand. Dat is een zakelijke overeenkomst. Dat jij daar in je pyjama bij gaat zitten (en dat je vader én de bijlesklant dat accepteren) gaat mijn pet echt te boven.
Zou iedereen in dit topic die in pyjama de hond uitlaat ook in pyjama bij een overleg tussen de penningmeester en de voorzitter van whatever lokaal clubje gaan zitten waar je niets mee te maken hebt maar je vader/moeder/vriend toevallig voorzitter van is? Da's toch hetzelfde?
Je hebt - of nou in pyjama zit of niet - toch niets te zoeken bij een zakelijk gesprek tussen twee mensen? Of dat nou bijles is of een ander zakelijk gesprek?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:47

Misschien niet helemaal in het topic... Maar aangezien het over pyjama's en overstraat gaan gaat..

Er viel me laatst iets op in de supermarkt.
Normaal loop ik er enigszins netjes bij.
Spijkerbroek, T-shirt zonder veel poespas meestal dus een effe. En enigszins fatsoenlijke schoenen. En mijn haren netjes geborsteld en gevlochten.

Vaak de ergernis dat mensen gewoon blijven staan en niet voor je aan de kant gaan... Moet het meestal vragen en dan kijken ze je aan als een botsauto...

Laatst ben ik naar de winkel geweest. Grijze joggingbroek aan, grijs tshirt met een of andere print en neppe nike air schoenen. Haren had ik geen zin in, dus met losse ongekamde haren... Nou, de mensen gingen gewoon voor mij aan de kant.. en zo niet dan kuchte ik gewoon een keertje en dan sprongen ze ook zowat opzij.

Ik merkte dus best wel een verschil tussen netjes en verzorg bijlopen of ala jow, het zal wel in joggingbroek met ongekamt haar.

In de ene situatie lijkt men geen problemen met mijn aanwezigheid te hebben en verwacht schijnbaar ook niet dat ik een grote mond opzet dat ze aan de kant moeten.

In de andere situatie vind men mij blijkbaar vies of eng en maakt zich snel uit de voeten.

Conclusie... Als je snel door de winkel heen wilt. Doe dat dan onverzorgd in een joggingbroek whahaha lol. XD