Omscholen naar IT, nuttig of tijdverspilling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:09

daffie1986 schreef:
Al zou in Nederland de markt verzadigd zijn, dan zijn er echt nog wel andere landen waar je terecht kunt. Nieuw-Zeeland is er 1 van, als je dat natuurlijk zou willen.

De kans dat de markt in Nederland verzadigd raakt is sowieso erg klein. De IT blijft groeien (en dat zal alleen maar erger worden in de toekomst als zaken geautomatiseerd worden) en Nederland is sowieso een land met veel IT-banen. Zo'n 5% van de Nederlandse werknemers werkt in de IT. En nog steeds krijgen veel IT-bedrijven hun vacatures niet ingevuld.

Zelf werk ik als senior op een servicedesk van een man of 30 (onderverdeeld in teams, ik stuur één van die teams aan naast wat overkoepelende taken) en we komen op dit moment nog zeven medewerkers tekort voor dit jaar, los van alle projecten die in 2020 live gaan en waar nog meer mensen voor nodig zijn. Zo'n beetje iedere afdeling bij ons heeft eigenlijk continu vacatures uit staan.

Ghostattack schreef:
Standaard 40 uur in de week zie ik hier niet meer hoor :P Ja het komt nog veel voor, maar ik heb toch genoeg collega's die 32 of 36 uur werken.

Als ik even snel bij ons denk (maak ook de planning :+), werkt ongeveer een derde part time. Daar zitten er ook een paar tussen die 32 uur werken en één dag naar school gaan, en ééntje die maar 24 uur per week werkt.