Ik herken het ergens wel, maar ik denk dat er veel zijn die er gewoon wat anders mee om gaan. Als je alles negatief ziet, ga je het ook negatief voelen en gedragen. Kop op! Zo 'n verplicht feestje is niet altijd leuk nee. Maar zit het uit, wees blij dat er mensen zijn die tegen je praten. Ik heb weleens een feestje waar je eigenlijk niemand kent, dus dat je zelf moet gaan praten tegen mensen, nog moeilijker. Maar wees wat enthousiaster en ga gezellig praten met iemand. Zo gaat de avond een stuk harder en valt het vaak best mee. En ik denk dat het zo lijkt, dat mensen naar je staren. Als jij gewoon gezellig kletst met anderen, je eigen gevoel even opzij zet en misschien alleen al even een gesprek aangaan door naar de ander te vragen (en dan gaat het nog niet eens om dat jij zo'n leuk gesprek heb maar dat je je interesseert in de ander) houden ze je echt niet in de gaten.
Soms moet je gewoon even je eigen gevoel opzij zetten en je interesseren in de ander. Als je dat probeert, gaan de gesprekken een stuk makkelijker en gaat de tijd ook sneller.
Edit: Zie nu je laatste reactie. Vervelend dat dit ook een stukje onzekerheid is. Ik vind je op bokt altijd een tof mens en dat ben je vast in het echt ook. Je bent wie je bent, en zo ben je mooi.
Je bent een topmens en je mag er echt wezen hoor. Geloof in jezelf