Medelijden met een levenloos voorwerp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:10

Pepperrr schreef:
Wij maken paarden op werk. Zijn eigenlijk lampen. En levensgroot. Maar ze worden ingepakt in een grote houten kist. Vind het zo zielig om dat paard op te sluiten. Zou er bijna een pluk hooi en bak water bij zetten :')
[ [url=m/BstMur.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit doet mij denken aan de ruitersportzaak vroeger bij mij in de straat! Stond ook wel eens buiten in de regen, soms showden ze ook dekens op dat paard voor de verkoop en toen ben ik eens naar binnen gelopen om te zeggen dat het regende en of die man het paard zijn deken op wilde doen. :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:11

Pepper wauw wat een leuk object. Zou er ook wel gevoelens voor hebben hoor. Geef die maar een aai over zijn bol van mij

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:13

Pepperrr schreef:
Wij maken paarden op werk. Zijn eigenlijk lampen. En levensgroot. Maar ze worden ingepakt in een grote houten kist. Vind het zo zielig om dat paard op te sluiten. Zou er bijna een pluk hooi en bak water bij zetten :')
[ [url=m/BstMur.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh, doen!!

Pepperrr

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:18

Hahaha denk niet dat de klant daar zo blij mee zal zijn... T zijn designlampen van bijna €5000 :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:49

Ik heb dat met zeilboten haha, soms zie je van die oude zielepieten ergens op de kant staan, wachtend op de sloop.. Dan denk ik, ach, wat zou ik er graag eentje redden en opknappen :(:)

En robots :(:)

Totdat je er achter komt dat het gewoon een mens is, dan heb ik er ineens geen medelijden meer mee :')

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:50

Ik heb het gehad met kleding ophangen. Als er dan een kledingstuk alleen hing vond ik het zielig en hing ik er nog iets bij. Dan was het kledingstuk niet alleen...

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:25

Ja, ik heb dit ook heel hevig :+
Voel me altijd heel schuldig als ik eten, kleding of andere voorwerpen weg doe, of als ik mijn knuffels geen aandacht geef ofzo. Heb het ook als ik in een winkel iets pak en dan weer terug leg :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:29

Mijn vader reed altijd leaseauto’s en elke drie jaar moest de oude naar de garage gebracht worden en kwam er een nieuwe.

Ik vond het altijd zooo zielig voor de afgedankte auto dat ie weg moest en wilde nooit mee hem wegbrengen :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:36

Ik voelde me zo ontzettend schuldig toen ik m'n auto verkocht voor een ander :+

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:39

Ik heb dit met servies en bestek. Wissel regelmatig de onderste bordjes, achterste kopjes etc om zodra hun ook een keer aan de beurt komen.
Mijn autootje heb ik ook echt gevoel bij, net zoals knuffels van m’n dochter (zoals hier beschreven is het zielig als ze vallen, gegooid worden of op hun gezicht liggen)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:40

Amira_ schreef:

Oh ja deze is zo herkenbaar!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:42

Ik heb met vanalles medelijden zodra het niet gebruikt wordt voor wat die gemaakt is. Ik wissel mijn dekjes en alles ook af zodat de andere zich niet nutteloos voelen :+.

En ben 23 en mijn hele bed ligt nog vol met knuffels, red ze ook wel eens bij andere mensen als ze afgedankt worden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:43

Amira_ schreef:

Dat had ik wel met mijn eerste Mini. Met de tweede niet, maar daar had ik eigenlijk al niet zoveel mee, omdat de verkoop heel raar is verlopen en ik daar nare herinneringen aan heb (kon niet gelijk mee, papieren niet in orde, ik moest die avond gaan beginnen met medicatie waardoor ik 2 weken geen auto kon rijden, etc). Zulke dingen hebben dan ook weer invloed op mijn gevoel over dingen.

Met mijn huidige Mini zou ik dat wel weer hebben, maar die gaat voorlopig nog lang niet weg hopelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:46

Leandra schreef:
Ik heb het gehad met kleding ophangen. Als er dan een kledingstuk alleen hing vond ik het zielig en hing ik er nog iets bij. Dan was het kledingstuk niet alleen...

Can relate.. *D
Maar ook met mijn auto, heb serieus een klein traantje gelaten toen ik mijn eerste eigen auto verkocht heb. Ze krijgen ook een naampje bij mij. :')

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:47

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben! Herkenbaar allemaal!
Knuffels en vervoermiddelen fietsen, auto's e.d.
Fietsen die alleen staan of afgedankt worden, vreselijk. Hier op t werk staat n oude fiets al jaren in het fietsenhok, dat hok is donker en ik vind dat zielig. Elke keer als ik die fiets zie staan heb ik medelijden, belachelijk maar ik kan het niet laten :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:48

Captain schreef:
Ik denk altijd dat auto's en vliegtuigen gevoelens hebben. Alles wat wordt afgedankt of schade heeft vind ik zielig. :+

ja man, ik heb zo gehuild...
Afbeelding

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:52

Boeken ! Mogen absoluut niet afgedankt.
Verder bij het spelletje Hayday heb je boerderij dieren, honden, katten en een soort dierentuin. Als ik een dag niet speel voel ik mij schuldig dat ik ze niet gevoerd heb, want ze hebben honger :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:19

Met knuffels :+

Als ik vroeger een driftbui had gooide ik ermee en daarna moest ik huilen omdat ik ze pijn had gedaan...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:26

Amira_ schreef:

Dit :')

Ik heb 3 jaar geleden mijn 4X4 van 18 jaar oud '' omgeruild '' voor een nieuw bestelwagentje.
De hele terugweg naar huis met de nieuwe gejankt als een kind :+
Zouden ze wel goed gaan zorgen voor mijn ouwe trouwe bak in Afrika ??
Heeft maaaaanden geduurd eer ik erover heen was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:26

Mn auto.. :') vind het ook sneu voor hem dat hij misschien vervangen wordt. Hij krijgt ook altijd dashboardklopjes van me :))

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:27

Ja maar knuffels zijn toch ook logisch, als je zegt dat je ze wegdoet gaan ze heel zielig kijken :(

Ik kreeg als kind een andere tas maar ik vond 'm niet mooi en dat zei ik, met daaropvolgend een hysterische huilbui en de tas knuffelen omdat ik 'm had gekwetst :')
Gelukkig ben ik niet de enige met zulke gevoelens :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:28

Veraaaaah schreef:
Als ik vroeger een driftbui had gooide ik ermee en daarna moest ik huilen omdat ik ze pijn had gedaan...

Precies dit :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:30

Gek genoeg herstelt dit topic mijn vertrouwen in de mens een beetje :')

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:30

Het laatste snoepje/koekje/theezakje/whatever in de verpakking.. Zo sneu dat het daar alleen moet achterblijven zonder te weten wat er komen gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:37

Geinig, ik heb het echt alleen bij levende dingen. Dus mensen, dieren en onverzorgde/zieke planten ;)
Meer die het niet bij levenloze voorwerpen hebben?

Wel praat ik soms tegen levenloze voorwerpen. Bijvoorbeeld door mijn fiets aan te moedigen als ik in de wind op fiets. (Maar eigenlijk moedig ik mezelf dan aan... Ik moet al het werk doen :') )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-19 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt