Buurman vernield auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:24

Ik heb het net even voorgelegd aan m’n vriend...

Hij zou een oud sloopwrak kopen en een paar maanden op die plek parkeren :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:42

nou die zogenaamde ongeschreven regels hebben de mensen in mijn straat echt schijt aan. Onze auto staat zeer, zeer zelden vlak voor onze deur. Regelmatig niet eens in de straat zelfs.
Meerdere mensen hier die 2 auto's hebben die perse voor hun deur moet staan....oh en dan nog de lui die de bedrijfsbusjes mee nemen naar huis en uiteraard moet die ook pal voor hun deur staan. Tel daarbij op dat maar aan 1 kant van de straat geparkeerd mag worden en jullie snappen wel dat er hier gewoon een ieder voor zich mentaliteit heerst wat betreft parkeren.
Algehele dieptepunt was toen de auto zelfs 2 straten verderop moest worden geparkeerd........en nee, woon niet eens in de randstad maar een plattelandsdorp.

Ts dr buurman zou een hoop te slopen hebben elke dag....ja ik ga niet pc doen hoor; moge duidelijk zijn dat het de buurman is die dit doet.

Heel vervelend dit soort mensen, vooral omdat de diplomatieke aanpak zelden tot nooit werkt bij dat soort tuig ( ja ik noem het beestje bij zn naam). Die luisteren over het algemeen alleen als ze door krijgen dat je zowel mentaal als fysiek ( en vooral dat laatste) hun meerdere bent.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:45

spottedponie schreef:
Ik heb het net even voorgelegd aan m’n vriend...

Hij zou een oud sloopwrak kopen en een paar maanden op die plek parkeren :')

Of je daar iets mee opschiet is nog maar de vraag.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:04

Yenni schreef:
Polly: wij verdenken hem ervan omdat het alleen gebeurd als wij de auto op zijn plek neer zetten. Wij zetten de auto alleen op zijn plek neer als er verder echt geen plek meer is. Ik heb hem hier ook meerdere malen op aangesproken op verschillende manieren. Maar ik word steeds genegeerd of uitgescholden. Ik denk dan als je er echt niks mee te maken hebt dan reageer je niet zo maar misschien denk alleen ik op die manier :=

Nou als ik er niets mee te maken zou hebben zou ik er ook niet bepaald gecharmeerd van zijn als jij me er telkens op denkt aan te moeten/kunnen spreken.

alice0cullen

Re: Buurman vernield auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:11

Ik had de auto gewoon daar geparkeerd en dan een camera op of in de auto. Eens zien wie de vernielingen doet, dan heb je bewijs en beschuldig je ook niemand onterecht.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:15

Ben ik de enige die, die zogenaamde ongeschreven regel raar vindt?! Als ik hem hier voor de deur kan zetten is het mooi meegenomen en anders loop ik wel een stukje..

Maar goed, ts als het kan zou ik er een camera opzetten of in de gaten houden en foto’s maken, en op basis daarvan aangifte doen

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:33

Mossel schreef:
Ben ik de enige die, die zogenaamde ongeschreven regel raar vindt?! Als ik hem hier voor de deur kan zetten is het mooi meegenomen en anders loop ik wel een stukje..

Maar goed, ts als het kan zou ik er een camera opzetten of in de gaten houden en foto’s maken, en op basis daarvan aangifte doen

Zo denk ik er ook over, bij mij staat hij zelden voor de deur. Al heb ik ook zulke buren hoor die hem perse voor de deur moeten hebben en hem zelfs gaan verzetten als er eerst een andere auto stond. Je hebt er fanatieke bij zitten die de hele dag uit het raam kijken of ze hun auto al voor de deur kunnen zetten.Obsessief gedrag, dus ik geloof best dat er mensen zijn die dan de auto van iemand anders gaan vernielen als die voor hun deur staat.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:52

Bij mijn vorige weinig waren er 4 woningen en 4 parkeerplaatsen voor de deur. En aan de overkant van de weg nog een heleboel.
Buren hadden 2 auto's zij zetten hem zo neer dat hij altijd zijn auto er ook kon staan.
Was zo erg toen ik ging er kwam wonen en vroeg of ze haar auto even ergens anders kon zetten dat ik met de aanhanger niet op de weg hoefde te staan. Zij ze nee anders kan mijn vriend vanavond zijn auto er niet meer parken.

Ik had geen auto dus op zich was er plek zat toen. Tot ik een vriend kreeg die wel een auto had. Niet dat hij het erg vond om de weg over te moeten steken.

Wel werd het en sport van alle 3 de bewoners zonder dit met elkaar te hebben besproken zo te parkeren dat 1 van hun toch echt aan de overkant moest parkeren.

Vind het zo en onzin om een parkeerplaats toe te eigenen. Bij mijn moeder in de wijk zetten ze zelfs in de bochten de auto neer om maar niet iets verder te hoeven lopen.

Ik zou idd aangiften doen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 22:47

Mavelle schreef:
Asociaal van de buurman natuurlijk maar als je zelf zegt " geen probleem als je niet voor je huis kan parkeren dan parkeer je twee plaatsen verderop".. Doe dat dan gewoon. Kies een ander plekje dan de buurman zijn parkeerplaats. Dat lijkt me de kortste klap. Dit probleem hoef je toch niet zo hoog op te laten lopen?

Lezen jullie nu echt niet? Er is verder geen plek in de straat. Als ik dan aan kom rijden en die plek is vrij dan zet ik hem daar neer

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:52

Mossel schreef:

nee hoor, hier ook. Die zogenaamde ongeschreven regel is bij mij in de straat ook niet aanwezig, want iedereen hier in de straat denkt er net zo over wat betreft die ongeschreven regel. En, hoewel soms irritant, ook wel logisch; het zijn niet voor niks openbare parkeerplekken. Als jij je auto voor nummer 1 wil parkeren terwijl je zelf op nummer 25 woont, omdat je het kleine stukje lopen wel prettig vindt, dan mag dat ( even een gek voorbeeld).
Dat geclaim alsof het eigen grond is zoals ts dr buurman doet is dan ook gewoon asociaal gedrag.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-11-19 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:53

xxCYNNxx schreef:
Mossel schreef:

nee hoor, hier ook. Die zogenaamde ongeschreven regel is bij mij in de straat ook niet aanwezig. En, hoewel soms irritant, ook wel logisch; het zijn niet voor niks openbare parkeerplekken. Als jij je auto voor nummer 1 wil parkeren terwijl je zelf op nummer 25 woont, omdat je het kleine stukje lopen wel prettig vindt, dan mag dat ( even een gek voorbeeld).
Dat geclaim alsof het eigen grond is zoals ts dr buurman doet is dan ook gewoon asociaal gedrag.

Hier doet ook niemand in de buurt moeilijk gelukkig, daarom vind ik het ook zo raar

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 22:54

Wij hebben 2 auto's die wij allebei nodig hebben voor werk. Wij doen niet aan onbeschreven regels. Er zijn geen regels. Het is fijn als die voor de deur staat klopt maar als er verder nergens plek is dan zet ik hem neer waar wel plek is. En als dat dan toevallig op de plek van de buurman is is dat jammer voor hem op dat moment. Die parkeer plekken zijn van niemand. Dan moet hij een officeel bordje of iets hebben staan..
Voor een camera zal ik eens gaan kijken of dat wat is.

Bedankt voor de reacties. Ik ga eruit halen waar ik wat mee kan en wil doen. Fijne avond allemaal

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 22:55

xxCYNNxx schreef:
Mossel schreef:

nee hoor, hier ook. Die zogenaamde ongeschreven regel is bij mij in de straat ook niet aanwezig, want iedereen hier in de straat denkt er net zo over wat betreft die ongeschreven regel. En, hoewel soms irritant, ook wel logisch; het zijn niet voor niks openbare parkeerplekken. Als jij je auto voor nummer 1 wil parkeren terwijl je zelf op nummer 25 woont, omdat je het kleine stukje lopen wel prettig vindt, dan mag dat ( even een gek voorbeeld).

Dit dus, dankjewel

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:58

Maar als iemand anders daar parkeert.. id hun auto dan ook kapot ?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:59

Stiekem door gewenning dat mijn plekje eigenlijk altijd vrij is een mini baal momentje als er wel eens iemand staat :+
Maar dat is exact zo'n "awh.." als wanneer ik zie dat de koekjes op zijn. Niet meer.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:02

Mijn mond valt open van de hoeveelheid mensen die vinden dat iemand recht heeft op een plek alleen maar omdat die plek toevallig voor je deur is. En dan zeggen dat TS buurman die plek maar moet gunnen en daar maar niet meer gaan staan :oo
Ongeschreven regel ammehoela, buurman moet zich aan de echte regel houden dat je andermans bezit niet sloopt. Het is gewoon een openbare plek, hij heeft 0,0 recht op die plek.

Succes TS, ik zou indd voor een camera kijken zodat je hem kan betrappen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:11

Blackberry28 schreef:
Mossel schreef:

Zo denk ik er ook over, bij mij staat hij zelden voor de deur. Al heb ik ook zulke buren hoor die hem perse voor de deur moeten hebben en hem zelfs gaan verzetten als er eerst een andere auto stond. Je hebt er fanatieke bij zitten die de hele dag uit het raam kijken of ze hun auto al voor de deur kunnen zetten.Obsessief gedrag, dus ik geloof best dat er mensen zijn die dan de auto van iemand anders gaan vernielen als die voor hun deur staat.

Hier een oudere man die dit ook doet. Hij is onze overbuurman. Zelfs zo erg dat hij op een stoel naast de auto ging zitten toen we bezig waren met verhuizen en er iemand op ZIJN plek stond. Toen heeft mijn vader hem wel even uitgelegd dat als hij een eigen parkeerplek wil hij in z’n voortuin kan gaan staan of een bordje bij de gemeente moet aanvragen. Maar beste man is prima ter been en heeft daar geen recht op.
Nu is dat gedrag over maar hij blijft bijzonder. Wonen nu weer nieuwe mensen die ook op zijn plek stonden. Heeft hij expres bladeren uit zijn op hun auto geblazen met de bladblazer tja..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:12

Tsja even los van het feit dat niemand je auto hoort te vernielen word ik er ook niet heel blij van als ik mijn auto niet vlakbij kan parkeren omdat meerdere buren meerdere auto's hebben en die allemaal zo dichtbij mogelijk willen parkeren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:16

Roosch schreef:
Tsja even los van het feit dat niemand je auto hoort te vernielen word ik er ook niet heel blij van als ik mijn auto niet vlakbij kan parkeren omdat meerdere buren meerdere auto's hebben en die allemaal zo dichtbij mogelijk willen parkeren.

Dan nog is het geen recht! Ik ben ook niet blij als ik 2 blokken verder moet parkeren en zeker niet als iemand een karretje op een parkeerplek heeft staan. En ik heb die pech vaak want ben vaak rond 6 uur thuis en moet s ochtends ook als eerste weer weg. Maar het zijn nu eenmaal openbare parkeerplekken die niet bij een huis horen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:19

Ik zeg ook nergens dat het een recht is.

Ik zeg wel dat ik het vervelend vind als er bij 1 huis meerdere auto's worden neergezet terwijl bij mijn huishouden slechts 1 auto aanwezig is en ik dus een heel stuk verderop kan parkeren.

Ik hoop dat je erachter komt hoe het zit TS, niet leuk als je auto vernield wordt.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:55

Ben ik nou de enige die niet snapt waarom als het parkeerplaatsen van de gemeente zijn, je het continue hebt over de buurman zijn plaats? Waarom heeft hij wel een eigen plaats? Als de parkeerplaatsen van de gemeente zijn is het dus ook niet zijn plaats en kan iedereen er parkeren ongeacht voor welk huis de parkeerplaats zich bevindt.

Enige oplossing is dan een camera kopen en direct als de mogelijkheid zich voordoet op 'zijn plaats' parkeren en filmen maar.
Met bewijs is het zo afgelopen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:58

Als je er echt een afspraak over wilt, leg het voor aan de gemeente. Zij kunnen een regeling voor vergunningen instellen. Er komen in Nederland alleen maar meer auto's bij.
Hier in de straat was tot een paar maanden geleden voldoende parkeergelegenheid. Dat wordt ook steeds krapper. Ik kan mij voorstellen dat op den duur ook een echt tekort aan parkeerplaatsen komt.

Voor de actie van de buurman zou ik de wijkagent inschakelen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 00:11

Herkenbaar! (Nouja niet het slopen) wij hebben geen vakken maar het is file parkeren. Echter, omdat iedereen persee precies voor zijn eigen deur wil staan, word er echt veel ruimte open gelaten overal... bloedirritant. Die 2 stappen.. schelen wel gewoon plek voor 1 a 2 auto's.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 01:05

Als eerste aangifte doen van vernieling. Je hoeft daarbij geen aangifte te doen tegen de buurman, maar gewoon van vernieling is voldoende. Wie weet gebeurd het wel vaker, bij je andere buren bv? Heb je al eens rondgevraagd?

Al zou er ergens anders plek zijn, dan nog heb je gewoon het recht om je auto te parkeren waar je wilt op de openbare weg. Het is alleen zijn plek als hij bv invalide is en die plek is dan voor hem met een bordje. Anders gewoon niet.

Ik kan mijn auto ook zo goed als altijd voor de deur kwijt. Kan ik dat niet is dat altijd wel eventjes jammer, maar om die auto dan maar te gaan vernielen/klem te rijden/wat dan ook...? Nee dat komt echt niet bij me op....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 01:20

Ik lees wel degelijk, haalde die info nota bend uit je openings post.
Yenni schreef:
Het is handig als je de auto voor het huis kunt zetten maar als het niet zo is is dat geen ramp. 2 plekjes verderop kun je hem dan neer zetten bij wijze van.

En nu is verder in de straat geen plek meer. Aha.

Yenni schreef:
Lezen jullie nu echt niet? Er is verder geen plek in de straat. Als ik dan aan kom rijden en die plek is vrij dan zet ik hem daar neer

Ook niet geheel onlogisch dat de buurman dan pissig is als jullie twee plekken nodig hebben. Het vernielen is niet oké maar van jullie zou het wel netjes zijn om zelf een van jullie auto's verder te parkeren.