Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tamary schreef:Als zo'n bak volzit, dan vul je de volgende, einde rijtje = eerste compost.
Composteren zal met zulke hoeveelheden altijd langer duren dan het vullen ervan. Die bakken zijn mooi voor huishoudelijk gebruik, maar op deze hoeveelheden zijn ze niet gemaakt. Je zal meer naar iets als grote moestuin oplossingen moeten kijken als je al een container om je compost wil hebben.
Marcella schreef:Je kan met pallets ook zo maken dat je 1 kant eruit kan tillen.
Moestuin complexen/volkstuinen zijn vaak heel blij met mest. Courgette en Pompoenen vinden het geweldig om te groeien op een mesthoop.
tamary schreef:Voorkant open laten kan ook, nog makkelijker, zeker als je met een kruiwagen vult en leegt.
Pinda_Dipje schreef:Wij laten het eens per halfjaar opkranen door een plaatselijke loonwerker, kost ons 125,- voor ongeveer 8 kuub.
zal niet om 8 kuub gaan, is voor welsh en mini-shet, we denken hooguit 3-4 kuub
ik heb ook maar 2 e'tjes dus geen grote paarden en ze staan ook niet elke nacht op stal, alleen als de paddock echt nat is. DubbelDun schreef:Ik heb een 12 m3 betonnen mestbak en die wordt 2x per jaar geleegd door de loonwerker voor 80 euro. Geen stro, alleen houtkrul en mest.

, dus als het hard geregend heeft moet ik het overloopputje even leegscheppen en vervolgens gooi ik dat over de wei (gratis bemest water). Dus of het nu de grond intrekt onder de mestput of 10 mtr verder de wei op...
DubbelDun schreef:wij gebruiken geen strooisel alleen mest is dus de hoop. Paardjes staan op zand en in de schuilstal Liggen tegelsIk denk dat je je er op verkijkt wat een mest paarden producerenik heb ook maar 2 e'tjes dus geen grote paarden en ze staan ook niet elke nacht op stal, alleen als de paddock echt nat is.