Castilja schreef:Maar je hebt persoonlijke verzorging en persoonlijke verzorging. Zodra een student niet serieus genomen wordt als er een lippenstift ontbreekt ben je mij kwijt en je gaat nooit mijn hoofd in krijgen dat dat wel belangrijk is.
Dat je bij een opleiding vaak je handen moet wassen omdat je veel in contact bent met mensen vind ik dat een heel ander verhaal en daar zul je me ook nooit over horen. Maar in 2019 nog 'gekeurd' worden op je vrouwelijk voorkomen.. Bah.
Anyway. Daar gaat dit topic niet om. Ben het eens met dat je die vrije avond echt voor jezelf moet houden en dingen moet doen waar je van kunt ontspannen!

Niet serieus genomen worden omdat je lippenstift ontbreekt is onwenselijk inderdaad.
Maar erop aangesproken worden dat je lippenstift ontbreekt omdat je die volgens de afgesproken regels zou moeten dragen lijkt mij normaal.
Citaat:
Uiterlijke verzorging
Tijdens de studie leggen we continu de koppeling met het bedrijfsleven. Omdat dit bedrijfsleven bepaalde 'zakelijke gedragingen' kent, leren we je die maar gelijk aan tijdens de opleiding. Zo sla je twee vliegen in één klap. Op het gebied van kleding en uiterlijke verzorging hanteren we behoorlijk strikte regels. Het spreekt voor zich dat we die zakelijke normen en waarden bij de start van de opleiding met je doornemen.
Kleding
Onze Business School hanteert de zakelijke normen op gebied van uiterlijk en kleding. Het dragen van spijkerbroeken, spijkerjacks, slobberbroeken, T-shirts, sportschoenen, leren jacks en andere (te) modieuze kleding of schoolpleinmode wordt niet op prijs gesteld. De heren dragen een pantalon (met vouw), stropdas en overhemd. Daarover mag een trui, pull-over of natuurlijk een colbert worden gedragen.
Geen bedrukte T-shirts (zichtbaar) onder een overhemd.
Geen bergschoenen, gympen of sneakers en in hun schoenen dragen de heren uiteraard sokken (geen witte sportsokken).
Petjes en duimringen zijn niet toegestaan, evenmin als zichtbare kettingen, piercings en tatoeages.
Overhemden worden niet los over de broek gedragen.
Voor de heren geldt uiteraard dat zij goed geschoren zijn.
Overalls worden alleen in het Technisch Centrum gedragen (zie ook de informatie van het Technisch Centrum).
https://www.iva-driebergen.nl/over-iva- ... orwaarden/
Dit bijvoorbeeld
lijkt mij normaal dat je daar op aangesproken wordt. JE gaat er mee akkoord zodra je een studie overeenkomst tekent met een dergelijke instelling voor bepaalde beroepen