Onenigheid met vriendin van vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:36

GDG schreef:
Citaat:
Kennelijk, noemde zij het "jammer" dat ik niet meer met haar wil praten/omgaan (wat in mijn ogen een vrij normale reactie is op dat soort messen in je rug krijgen).

1. Zij geeft netjes haar grenzen aan, waarom is dat een mes in je rug?
2. Waarom vind jij het normaal om niet meer met haar te praten als je haar tegenkomt?

Nou dat dacht ik ook :o de enige die drama maakt en het veel groter maakt dan het is en mi ook raar reageert.

Pffff lekker laten gaan en op feestjes of tegen komen alleen hoi en koetjes en kalfjes praat...hoe moeilijk moet het zijn :Y)

Mensen komen en gaan in je leven, als je overal zo'n drama van moet maken.
Werk aan jezelf zou ik zeggen, want volgens mij ligt daar het probleem.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:38

Ik, ik, ik, je betrekt alles op jezelf. Het is mooi dat je zo'n goede vriendin voor haar hebt willen zijn en bent geweest, maar mensen verschillen en vullen vriendschap ook op verschillende manieren in. Jullie vriendschap werkte blijkbaar niet (meer) voor haar. Ik begrijp dat het pijnlijk voor jou is dat het zo abrupt eindigde. Misschien dat het eerder en vloeiender gestopt was als er geen gedeelde vriendengroep was geweest. Ik denk dat ze jouw verwachtingen van haar ten aanzien van jullie vriendschap niet langer kon en wilde waarmaken. Het is begrijpelijk dat jij je gekwetst voelt, maar voor haar is het ook niet leuk. Dat jullie vriendschap niet meer werkte wil niet zeggen dat ze nu een hekel aan je heeft. Ik zou denken dat je gewoon nog normaal met elkaar om moet kunnen gaan. Dat dat eerst gek voelt snap ik, maar voor de langere termijn is dat volgens mij het beste. Botweg gezegd vind ik dat je er erg veel drama om maakt. Daardoor ontstaat er een soort strijd, nu misschien alleen nog in jouw hoofd, maar als je zo doorgaat wordt het vanzelf realiteit. Daarmee stuur je zelf aan op een situatie die alleen maar verliezers kent.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:40

Je hebt het over messen in de rug, maar ik zie geen messen.
Ze heeft eerlijk tegen jou gezegd dat ze niet meer met je wil omgaan zoals voorheen omwille van je struggles. Dat is dus het tegenovergestelde van een mes in de rug, ze zegt gewoon recht in je gezicht waar het op staat.
Mijn advies: laat het allemaal wat meer los en geniet van het leven!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:40

0Lunerancea0 schreef:
__Sannne schreef:
Wat maak je het onnodig moeilijk voor jezelf ts. Hoop oprecht voor je dat je daaraan werkt. :(:)

Dat probeer ik.

Maar zou je kunnen uitleggen waarom ik het me lastig maak? Ik zie er tegen op om ergens heen te gaan waar 7 mensen tegen me zijn, 1 in het midden staat en alleen ik aan mijn kant sta.

Edit:
Gezamenlijke evenementen ed kijk ik ook niet tegenop, want dan hoef ik maar beperkt met haar interactie te hebben. Maar hun bijeenkomsten zijn vaak spelavonden en dat soort gezellige dingen, waar je echt met elkaar bezig bent.

Echt.... dit alles zit in je eigen koppie, als je je zo voelt, straal je dat ook uit en mensen pikken dat op. (afwijkend gedrag, onzekerheid)
Werk aan je zelf, waarschijnlijk haal je jezelf van alles in je hoofd,
terwijl een ander hier waarschijnlijk helemaal niet mee bezig is.
Dat een hele groep tegen je is, lijkt mij eigen beleving en niet de werkelijkheid.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:42

Door de manier van verwoorden (petty problems, heel veel minor problems) krijg ik het idee dat je haar en haar problemen veroordeelt. En je kan niet van haar verwachten dat zij haar eten of serie stop zet, omdat jij dat voor haar doet. Dat is je eigen keuze, hoe goed jouw bedoeling daarmee ook was. Maar ik snap dat je je nu ongemakkelijk voelt bij de vriendengroep. Ik zou erover nadenken of je als zij er niet bij zou zijn, je wel zou willen gaan. En als dat zo is, dan proberen zo normaal mogelijk tegen haar te doen op die avonden, alsof ze een kennis is.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:50

Echt wat een drama. Laat je daar toch niet in meesleuren.
Wees gewoon eerlijk en duidelijk naar je vriend. Leg de situatie uit, ook waar jij mss wel eens verkeerd bent geweest. Maar overall is er in een vriendschap nooit die balans te maken. Het kan altijd verkeerd lopen en dan wordt er vaak met de situatie van dat ogenblik geschipperd. Vaak geladen door emotie en profileringsdrang.

Dus ga gewoon met haar in gesprek, niet met het vingertje, maar gewoon duidelijk zodat je het kan afronden. Samenwonen was zowieso maar een tijdelijk verhaal, als je er bwv spreken over enkele jaren zou naar terugkijken.

Communicatie, respect en oprechtheid is het enige dat je als oplossing kan bieden aan dergelijke situaties

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 10:00

Autumnn schreef:
Poekkie schreef:
Ik begrijp het niet zo goed.

Je vriendin is verhuisd met de uitleg dat zij de paniekaanvallen niet meer aankon. En heeft dit ook zo aan de vriendengroep verteld? Dat mag toch gewoon, wat is daar 'een mes in de rug' aan? Iemand met regelmatige paniekaanvallen kan zwaar wegen op de omgeving en het is niet fout om daar je grenzen te stellen.

Verder lees ik nergens dat ze kwaad op je is of je bewust probeert te vermijden buiten dan dat ze geen behoefte heeft om persoonlijk af te spreken?

Niemand van de vriendgroep heeft je gecontacteerd, aangesproken op je struggles of ook maar enigszins aangevallen? Waarom zouden ze dan kwaad op je zijn?

Ik lees ook nergens dat je vriend ergens gedwongen wordt partij te kiezen, behalve door jou. Maar tegen mensen die helemaal niet naar tegen je hebben gedaan?

Ik begrijp je denkwijze niet helemaal, maar denk dat er best wat dingen beter even gerelativeerd worden.

Daar sluit ik me wel een beetje bij aan. Ik lees nergens dat ze je zwart heeft gemaakt o.i.d. ? Ik denk dat je het voor jezelf heel moeilijk maakt en een groter ding van maakt dan het is. Ik snap dat het heel vervelend is dat ze zich van je afzondert, maar zo gaat het leven. Mensen komen en mensen gaan.
Rug recht, lachen en vooral, doen alsof je neus bloed. Dán ben je sterk en onafhankelijk! En je huisgenote vooral in de war :))

Voor haar verhuizing negeerde ze me al een maand. Vrienden (geen idee of het dezelfde zijn) hebben juist haar het advies gegeven te verhuizen.

Het 'mes in mijn rug' zijn vooral de beschuldigingen van dingen waar ik ook geen macht over heb, nadat ik er jaren voor haar ben geweest. En ook dat ze het verhaal verdraait

Ik heb zelf een appje gelezen en een ander via mijn vriend gehoord dat ze doet alsof ze dingen heeft gedaan om de vriendschap te redden (ik heb geen idee wat ze dan zou hebben gedaan ...). Kortom, die vriendengroep kent haar zonnigere kant van het verhaal. Het zijn niet mijn vrienden, dus nee, zij contacteren mij sws niet.

Haar uitleg was iets uitgebreider dan dat en bestond vooral uit "Door jou .... Omdat jij ..."
Het ging ook maar om 1 hele heftige paniekaanval. Waar zij slachtoffertje om speelde.

Ik vind ook niet echt dat mn vriend een kant moet kiezen (slecht verwoord, sorry), maar weet dat hij neutraal staat en ik weet ook dat die vriendin in die vriendengroep nogal ... hoog in het vaandel staat (?)

En ja, ik heb een angststoornis dus ik maak dingen misschien groter dan ze lijken voor anderen. Ik probeer hier echt aan te werken, maar dit soort situaties maakt het heel lastig

Anoniem

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:04

Oh wat doe jij lelijk over haar. :oo Dat siert je echt niet. Als ik je verhaal en verwoordingen zo lees ben jij in dit verhaal je eigen grootste vijand. :(:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:08

Ts als ik jou was zou ik de mods vragen dit topic te verwijderen, want wat je nu aan het doen bent is echt niet netjes, en professionele hulp zoeken om aan jezelf te werken. Succes.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:09

Maar TS, 1 les. Ga door met je leven. Ik zie dat je 23 bent en misschien nog niet aan het werk, maar in het "echte" leven is dat net zo. Soms is er een klant die het bloed onder je nagels vandaan haalt, of hoor je van onaardige collega's dingen die niet kloppen. Of je praat het uit (lukt niet, gaat niet), of je gaat door met je leven. Want je moet er tenslotte mee omgaan. Die klant blijft een klant en die vervelende collega blijft je collega. Deze huisgenoot blijf je tegenkomen en je zal haar blijven zien. Doe normaal. Praat tegen haar en doe alsof er niks aan de hand is, maar stort geen verhalen meer bij haar uit. Zij heeft dat als vervelend ervaren, daar kan je niks aan veranderen behalve het accepteren.

Neem 1 ding van me aan, dit gedrag helpt je niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je vast hangt in het verleden. Doorgaan met je leven en lekker doen alsof je neus bloed bereik je meer mee. Gewoon normaal doen, laat het achter je en go on! Je bent 23, volwassen, gedraag je ook zo. Je bent geen 13 meer!
Je hebt er imo niks aan om er zo mee te zitten.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:11

Vrienden komen en gaan in het leven, om de kleinste dingen. Ik heb dat al zat meegemaakt. Ga verder met het leven en doe normaal tegen haar. Jullie zijn immers volwassen. Ook ik ken genoeg mensen die het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maar normaal blijven doen en vriendelijk gedag zeggen in zo’n geval is de beste optie

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:14

Weet je, de meeste mensen - en vooral jongens/mannen - hebben weinig boodschap aan al dit soort meidendrama. Die accepteren jou, als vriendin van hun vriend, zoals je bent. Dus zet je hieroverheen en doe gewoon gezellig mee als je als groep samen bent. Dat wordt het meest gewaardeerd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:15

Ik vind je ook niet erg vriendelijk over haar. Jij hebt "echte" problemen die jij met haar hebt besproken en zij heeft "probleempjes" die zij met jou heeft besproken?

Zo te lezen hebben jullie allebei het gevoel gehad dat de vriendschap maar van 1 kant kwam en heeft zij daar, op een hele nette en duidelijke manier, een eind aan gemaakt. Zo gaat dat met vriendschappen en andere relaties, die hebben een beperkte levensduur. Soms is dat 60 jaar, soms is dat 60 maanden of 60 dagen of 60 uur.

Jij voelt je nu onzeker tegenover de vriendengroep. Daar kan je zelf iets aan doen. (Gezien je verhaal geloof ik best dat dat moeilijk voor je en ik wens je dan ook kracht en goede begeleiding toe.)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:23

Ik heb ook een vriendin gehad, was veel alleen, als ze al een vriend had trok ze de verkeerde mannen aan, vaak eindigde die relatie dan met veel gedoe en ellende. Voor mijn gevoel heb ik veel voor haar klaar gestaan, omdat ik dat wilde, we woonden niet vlak bij elkaar, dus belde haar regelmatig (lees bijna elke avond en dan duurde gesprekken maar zo 2 uur), stuurde een appje om te laten merken dat ik aan haar dacht of om te vragen hoe iets was verlopen. Met haar verjaardag stond ik als verrassing bij haar voor de deur, mooie bos bloemen en een kadootje mee, ze was thuis maar deed niet open, nam de telefoon niet op reageerde nergens op. Ik ben weer naar huis gegaan en per app aangegeven dat ik het jammer vond haar niet in persoon te kunnen feliciteren en dat ik voor de deur had gestaan.
Ik kreeg een reactie terug dat ze geen zin had om de deur open te doen, dat vond ik niet leuk om te horen, kreeg daarna ook nog veel beschuldigingen dat ik er nooit was voor haar. Dit was haar gevoel terwijl mijn gevoel toch heel anders was daar in. Heb dit ook gemeld bij haar. Er zat te veel verschil tussen haar idee van een vriendschap en dan dat bij mij is. De vriendschap is gestopt, erg jammer want we hadden ook hele leuke periodes samen. Ik heb haar daarna nooit meer gezien of gesproken. Voor mij was de vriendschap een toegevoegde waarde, zij zag dat anders en dan zal je nooit een gelijkwaardig contact hebben en blijf je tegen dingen aan lopen. Kies in dat geval voor jezelf en houd de eer aan jezelf, doe gewoon daar geef je mee naar de buitenwereld aan dat het niet aan jou zal liggen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:27

Vasthouden aan het gevoel dat jou groot onrecht is aangedaan, dat lees ik tenminste zo uit jouw verhalen, is slecht voor jezelf. Jij bent de enige die daar last van heeft, niet zij. Ook ben je van alles aan het invullen voor anderen. Stop daarmee want je maakt jezelf er gek mee en werkt je onzekerheid er mee in de hand. Waarschijnlijk zie je het zelf niet, maar door de manier waarop je jezelf nu opstelt zou je jezelf weg kunnen zetten op een manier waardoor de verhalen over jou waar zouden kunnen lijken. Vergeef haar en stap over het gevoel van onrecht heen. Vasthouden hieraan heb je alleen jezelf mee, zij gaat het toch nooit zien zoals jij het ziet. Wees jezelf en doe gezellig en belangstellend naar de vriendengroep toe maar verwacht niets terug. Vooral mannen zijn over het algemeen niet zo moeilijk dus die vinden het allang best. Succes, het valt niet mee maar als het je lukt voel je je een stuk opgeluchter. Je maakt je nu heel druk om iemand die je toch niet meer in je leven wil maar die je omwille van je vriend er niet geheel uit kan verwijderen. Maak er het beste van!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:37

Citaat:
Het feit dat ik eind vorig jaar plannen last minute had moeten afzeggen door een heftige paniekaanval, was teveel voor haar

Het ging ook maar om 1 hele heftige paniekaanval. Waar zij slachtoffertje om speelde.

Bovendien gaat zij slachtoffer spelen op MIJN mentale problemen (paniekaanval, heb ik helaas geen controle over, heb ik ook niet voor de lol). Ik heb met haar redelijk vaak over die paniekaanvallen gepraat, dus ja, dat doet pijn.

Citaat:
Omdat zij jarenlang bij mij binnen mocht/kon lopen voor heel veel minor problems,

en ze kon bij mij altijd terecht met haar (vooral petty) problems.

(Wel heb ik haar een lange mail gestuurd met hoe ik vond dat ze zich gedragen had).

TS zoals jij aangeeft had zij (in jouw ogen...) kleine probleempjes waar zij jou "lastig" mee viel.
Jouw zware problemen (paniekaanvallen) zijn belangrijker en jij zocht haar dan op.

Het is heel moeilijk om als buitenstaander daarmee om te gaan.
Ben zelf 1x bij iemand aanwezig geweest die een flinke paniekaanval kreeg en dat is echt geen pretje.
En dan ga jij een lange mail sturen met hoe slecht zij voor jou was?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:41

Oei wat voel jij je een slachtoffer terwijl ik tussen de regels door lees dat die huisgenote al heel lang aangaf dat ze geen zin had om met je te praten. Dat zeg je zelf in je topic, ze heeft vaak gezegd dat ze geen tijd had, zat te eten enzenz. Nu heeft ze de rigoureuze beslissing genomen om te verhuizen want ze heeft er helemaal geen zin meer in. Stap eens uit je slachtoffer rol, zijn je problemen zo ernstig zoek dan hulp buiten je vrienden kring. En al die minor problems van haar kunnen inderdaad kleine dingen zijn geweest maar ook jij hebt geen grenzen aangegeven, zij wel en daar kun jij dus niet mee om gaan.
Laat gaan, doe normaal en ga gewoon naar feestjes en partijen, beschouw haar als een bekende en niet als een goede vriendin want dat is ze denk ik nog nooit geweest.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:21

Zou je je kunnen voorstellen dat het misschien helemaal andersom is?
Dat in haar ogen jij bij haar komt met onbenulligheden,ze daarvoor niet haar serie wil pauzeren, en niet haar eten aan de kant wil leggen?
Dat ze het gevoel heeft dat jij haar claimt,dat ze voor jou moet klaarstaan als jij dat wil,en dat ze dat helemaal niet wil?
Ze heeft het dus al eerder aangegeven zeg je zelf.
Als ze haar serie niet wil pauzeren voor jou problemen is dat al een hint.

Het klinkt alsof je jou problemen boven die van haar stelt.
Maar in haar ogen zijn haar problemen voor haar natuurlijk erger dan wat jij te vertellen hebt.
Ik bedoel dat iedereen zijn eigen problemen meestal het ergst vind.

Ik vind het eerlijk gezegd te gek dat ze door jou problemen moet verhuizen.
Volgens mij heb je nogal wat hints gemist van haar..

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 12:43

bigone schreef:
Oei wat voel jij je een slachtoffer terwijl ik tussen de regels door lees dat die huisgenote al heel lang aangaf dat ze geen zin had om met je te praten. Dat zeg je zelf in je topic, ze heeft vaak gezegd dat ze geen tijd had, zat te eten enzenz. Nu heeft ze de rigoureuze beslissing genomen om te verhuizen want ze heeft er helemaal geen zin meer in. Stap eens uit je slachtoffer rol, zijn je problemen zo ernstig zoek dan hulp buiten je vrienden kring. En al die minor problems van haar kunnen inderdaad kleine dingen zijn geweest maar ook jij hebt geen grenzen aangegeven, zij wel en daar kun jij dus niet mee om gaan.
Laat gaan, doe normaal en ga gewoon naar feestjes en partijen, beschouw haar als een bekende en niet als een goede vriendin want dat is ze denk ik nog nooit geweest.

Dank je, hierin staan zeker goeie tips. Ik had inderdaad beter grenzen aan moeten geven.

Wel wil ik even uitlichten, dat terwijl zij mij regelmatig niet wilde spreken als ik aanklopte, zij wel bijna dagelijks naar mij toe kwam voor kledingadvies, wat bedoelt collega X met zin Y etc. Ik heb daar altijd heel weinig problemen mee gehad. Pas nu ik achteraf dus niet met mijn struggles bij haar terecht kon, voelt het gewoon heel eenzijdig, en inderdaad alsof de vriendschap nooit zo goed was als ik dacht
Laatst bijgewerkt door 0Lunerancea0 op 24-10-19 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:43

Snap zeer zeker dat je je er rot doorvoelt en dat je het gevoel hebt dat je aan de kant bent gezet.

Ik herken je wel een beetje in je verhaal wat bij mij laatst nog aan bod was. Ik had dan een beste vriendin (dacht ik) waar ik heel de zomer mee om ben gegaan. We hadden heel veel gemeen en gingen tegelijkertijd door een breakup waardoor we veel steun bij elkaar vonden. Ik was er al die tijd voor haar, ook toen ze een nieuwe jongen ontmoetten. Als het niet lekker ging tussen hem en haar stond ik zo voor haar deur of zorgde ik ervoor dat ik op elk moment met haar zou kunnen bellen. Ik deed dit omdat ik dacht dat ik dit dan terug zou krijgen, maar toen ik overspannen raakte en ik problemen had met mijn vriend en dat kwijt wilde kon er geen eens een ‘sterkte’ appje vanaf. Ze wilde eerst ook niet zeggen wat er was, maar na wat aandringen kwamen er slechte excuses uit en heb ik besloten er dan ook geen aandacht meer aan te geven. Ben me vooral op mezelf gaan focussen en heb haar gewoon haar gang laten gaan. Ik spreek haar nu nog af en toe, maar het is zeker niet meer als vroeger en heb dat voor mezelf geaccepteerd. Ik wil niet met iemand omgaan waar je alleen maar energie in stopt en niks uit terug krijgt.

Dit verhaal is natuurlijk niet helemaal gelijk aan de jouwe maar mijn advies is eigenlijk doe het zelfde als ik deed. Focus je op jezelf en laat je vooral niet kennen. Ga gewoon mee naar die vriendengroep desnoads alleen voor je vriend en probeer ook gewoon normaal tegen haar te doen. Probeer het gewoon volwassen aan te pakken en als zij wel lelijke dingen over jou wilt verspreiden is dat haar keus, maar dat betekend niet dat jij naar dat niveau moet zakken. Als je dat in je hoofd houd voel je je automatisch sterker.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 12:49

stroopkoek schreef:
Snap zeer zeker dat je je er rot doorvoelt en dat je het gevoel hebt dat je aan de kant bent gezet.

Ik herken je wel een beetje in je verhaal wat bij mij laatst nog aan bod was. Ik had dan een beste vriendin (dacht ik) waar ik heel de zomer mee om ben gegaan. We hadden heel veel gemeen en gingen tegelijkertijd door een breakup waardoor we veel steun bij elkaar vonden. Ik was er al die tijd voor haar, ook toen ze een nieuwe jongen ontmoetten. Als het niet lekker ging tussen hem en haar stond ik zo voor haar deur of zorgde ik ervoor dat ik op elk moment met haar zou kunnen bellen. Ik deed dit omdat ik dacht dat ik dit dan terug zou krijgen, maar toen ik overspannen raakte en ik problemen had met mijn vriend en dat kwijt wilde kon er geen eens een ‘sterkte’ appje vanaf. Ze wilde eerst ook niet zeggen wat er was, maar na wat aandringen kwamen er slechte excuses uit en heb ik besloten er dan ook geen aandacht meer aan te geven. Ben me vooral op mezelf gaan focussen en heb haar gewoon haar gang laten gaan. Ik spreek haar nu nog af en toe, maar het is zeker niet meer als vroeger en heb dat voor mezelf geaccepteerd. Ik wil niet met iemand omgaan waar je alleen maar energie in stopt en niks uit terug krijgt.

Dit verhaal is natuurlijk niet helemaal gelijk aan de jouwe maar mijn advies is eigenlijk doe het zelfde als ik deed. Focus je op jezelf en laat je vooral niet kennen. Ga gewoon mee naar die vriendengroep desnoads alleen voor je vriend en probeer ook gewoon normaal tegen haar te doen. Probeer het gewoon volwassen aan te pakken en als zij wel lelijke dingen over jou wilt verspreiden is dat haar keus, maar dat betekend niet dat jij naar dat niveau moet zakken. Als je dat in je hoofd houd voel je je automatisch sterker.

Ik vind dit verhaal anders aardig overeenkomen. Ik gooi niet alle details op internet, maar ik heb ook haar relatieproblemen en break-up van dichtbij meegemaakt en altijd klaargestaan.

Juist omdat ik het mijn vriend niet lastig wil maken, wilde ik meningen over wat ik moet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:54

Ik zou het laten gaan. Blijkbaar kan zij niet de vriendin zijn die jij verwacht (ligt dat aan haar of aan jou?) en heeft zij erg veel moeite gehad met jouw paniekaanval, wat helemaal niet gek is want dat kan voor mensen die dat nog nooit meegemaakt hebben enorm eng zijn en gewoon boven de pet gaan.

Ik denk dat je er het beste aan doet niks te veranderen. Gewoon mee gaan en mee doen met wat je altijd al gedaan hebt, haar normaal te woord staan mocht dat nodig zijn en gewoon doen alsof je neus bloedt als er awkward vragen komen.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:03

0Lunerancea0 schreef:
stroopkoek schreef:

Ik vind dit verhaal anders aardig overeenkomen. Ik gooi niet alle details op internet, maar ik heb ook haar relatieproblemen en break-up van dichtbij meegemaakt en altijd klaargestaan.

Juist omdat ik het mijn vriend niet lastig wil maken, wilde ik meningen over wat ik moet doen.

Ah ja en juist die momenten als een break up etc zijn de momenten dat een goeie vriendin in de buurt hebben ontzettend fijn is! Hoop dat je wat aan mijn advies hebt en onthoud ook dat het niet binnen één dag lukt om het te accepteren, maar geef jezelf daar ook gewoon de tijd voor. Oh trouwens wat bij mij ook hielp is omgaan met de mensen die wel graag bij je in de buurt zijn en waar jij je goed bij voelt. Zoek daar gewoon vooral contact mee en je zult zien dat er ook mensen zijn die er wel voor je zijn.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:08

_San87_ schreef:
Ik zou het laten gaan. Blijkbaar kan zij niet de vriendin zijn die jij verwacht (ligt dat aan haar of aan jou?) en heeft zij erg veel moeite gehad met jouw paniekaanval, wat helemaal niet gek is want dat kan voor mensen die dat nog nooit meegemaakt hebben enorm eng zijn en gewoon boven de pet gaan.

Ik denk dat je er het beste aan doet niks te veranderen. Gewoon mee gaan en mee doen met wat je altijd al gedaan hebt, haar normaal te woord staan mocht dat nodig zijn en gewoon doen alsof je neus bloedt als er awkward vragen komen.

Dan alsnog kan een paniekaanval voor iemand eng zijn om dat van dichtbij mee te maken, maar dan is het toch juist taak als vriendin dat je er op wat voor manier dan ook er wel voor deze persoon bent. Tenminste daar ga ik vanuit als je jezelf toch wel “beste vriendin” noemt. Dan lijkt het me juist niet verstandig om je volledig afstandelijk te gaan gedragen tot zelfs de vriendschap te verbreken hoeveel de ander jou dan ook geholpen heeft met jou problemen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor problemen er voor deze paniekaanval zijn voorgevallen, maar ik lees dat verder nergens dus ga hier van uit.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 13:17

Voor zover ik weet, waren daarvoor weinig dingen die speelden tussen ons (behalve haar break-up van enkele maanden eerder, waar zij het moeilijk mee had en dus ook niet onder de "minor problems" valt)

Die avond gaf ze de drie punten uit de OP als reden om te verhuizen (zo letterlijk mogelijke verwoording als ik het onthouden heb):

"Door jouw persoonlijke problemen kan ik niet meer relaxed met jouw samen wonen"
"Dat je toen opeens niet naar dat etenje kwam door die paniekaanval, is teveel voor me"
"Jij bent gewoon teveel voor me"