Portable spelcomputer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:18

Weissjee schreef:
Houdt er rekening mee dat als je twee keer lite koopt dat ze alsnog samen moeten spelen. Ik neem namelijk aan dat je niet ieder spel twee keer gaat kopen. Dus dan is het alsnog om en om spelen als ze dezelfde game willen spelen.

Ik zou persoonlijk voor de gewone switch gaan. Dan kunnen ze de meeste spellen gewoon samen spelen en leren delen is voor een kind altijd goed ;). Ook als er vriendjes langskomen dan kunnen ze met z'n allen op een scherm(tv) spelen. Ipv allemaal naar hun eigen schermpje kijken.

In dat geval zou ik wel extra setjes controllers kopen. (Die kosten wel ook weer zo'n € 80,- per setje :=)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:29

Die controllers zijn idd niet mis qua prijs. Hier tot nu toe 'overleefd' met 2 controllers, maar het is wel erg leuk als je met meer man kan spelen - maar is ook zeker geen vereiste. Dat is iets wat je ook later nog eens kunt bijkopen.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:36

Hier momenteel de switch pokemon lets go versie dus mijn ene controller is geel en de andere is bruin. Nog steeds happy mee haha. :D Ik zou persoonlijk eerder voor een switch gaan dan een 3DS. De 3DS is natuurlijk wel goedkoper maar de meeste spellen zullen uiteindelijk enkel voor de switch uitgebracht gaan worden (de nieuwste aankomende pokemon sword en shield of animal crossing new horizons bijv.) en de 3DS zal uiteindelijk wel een keer stil gaan vallen. Switch is aan de prijzige kant maar dat is nu eenmaal met allerlei consoles. :)

Chubby

Re: Portable spelcomputer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 15:43

Veel informatie voor een leek dit. Ik ga het nog 'ns op me in laten werken.

We hebben ook een PS3 staan nog. Ik vind het zóveel geld allemaal _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:51

Chubby schreef:
Veel informatie voor een leek dit. Ik ga het nog 'ns op me in laten werken.

We hebben ook een PS3 staan nog. Ik vind het zóveel geld allemaal _O-

Goh, en is een 'nee' niet gewoon een optie richting je kinderen?
Ze hebben al een spelcomputer, het kost klauwen met geld, ze zijn nog piepklein, ze kunnen ook leren spelen met wat ze hebben en leren omgaan met een 'nee'.
Of ben ik nou de enige die zo denkt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 15:57

Nee, zo denk ik zelf ook een beetje. Maar met 5 december in aantocht, dacht ik, misschien toch eens voor kijken.

We kunnen ook investeren in wat 'kinderspellen' voor de PS3 en extra controllers aanschaffen voor de Wii. Dan hoeven ze elkaar ook niet xo in de weg te zitten. Ze zijn allebei nogal fanatiek en dat maakt het samen gamen niet sltijd tot een gezellig tijdverdrijf, zeg maar.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:44

Je zou ook nog kunnen wachten tot black friday, scheelt ook nog wat

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:50

En gewoon 1 Nintendo Switch kopen? Dan kunnen ze delen, doen ze nu met de Wii ook toch? :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:24

Chubby schreef:
Nee, zo denk ik zelf ook een beetje. Maar met 5 december in aantocht, dacht ik, misschien toch eens voor kijken.

We kunnen ook investeren in wat 'kinderspellen' voor de PS3 en extra controllers aanschaffen voor de Wii. Dan hoeven ze elkaar ook niet xo in de weg te zitten. Ze zijn allebei nogal fanatiek en dat maakt het samen gamen niet sltijd tot een gezellig tijdverdrijf, zeg maar.

Is het gamen dan wel iets dat je moet stimuleren? Een 3e spelcomputer erbij op die leeftijd vind ik echt van de gekken. Ik zou ze voor 5 december cadeau van normaal budget doen dat leeftijd appropriate is (en dus niet console #3 ) :')

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:58

Ik heb een switch en een 3ds.
Spellen op de switch zijn veel leuker. En ja sommige spellen speel je alleen, maar er zijn er genoeg die je samen kunt spelen met ieder een kleine controler (die aan de normale switch vast zit). Dit kan niet met de lite versie.
Het zou jammer zijn als je een ds koopt, terwijl daar nauwelijks tot geen nieuwe spellen meer voor uit komen.

Je kunt hem ook 2de hands op marktplaats kopen. Heb ik ook gedaan en nergems problemen mee

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:08

Ik zou de Wii en de PS3 de deur uit doen en een Switch kopen. Ze kunnen dan samen en apart spelen, met of zonder tv. Voor die leeftijd lijkt een console mij prima. Koop je Mariokart erbij, dat is leuk spelen :j

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:59

Oeh ik vind eigenlijk ook wel dat 3 consoles voor kinderen van die leeftijd wel veel is... Is het idd geen idee om de PS3 en de wii en alle spellen te verkopen en dat geld dan bij een nieuwe switch te leggen? Dan scheelt het in de kosten en kunnen ze toch lekker vooruit.

Mijn dochter van bijna 8 heeft echt nog helemaal niks met gamen gelukkig. Ze heeft geen gameconsole, tablet oid en speelt ook eigenlijk niet vaak spellen op de pc. Als ze het doet doet ze planet coaster en dan moet ik meehelpen dus doen we het samen en dan is ze er na een uurtje wel weer klaar mee.
Zolang zij er zelf niet over begint begin ik er ook niet over :) en voor het geval ze het wel leuk begint te vinden mag ze eerst mijn nintendoDS eens een tijd gebruiken, dan duik ik marktplaats wel op voor spelletjes :) *\o/*

Ik moet wel toegeven, dat sportspel dat nu uit is voor de switch met die ring erbij erbij lijkt mij dan wel weer enorm grappig om te doen. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:33

Imo is het ook niet zo erg als je meerdere consoles hebt. Als je de kids gewoon met regelmaat laat spelen en niet 24/7 erachter hebt zitten...

Mijn kind speelt heel graag buiten en doet dat ook wanneer het kan, maar binnen hebben we toch een Switch, een PS4, Xbox en Nintendo 3DS liggen/staan. Hij speelt dus afwisselend met de Switch, 3DS en PS4. Ik vind daar niks mis mee, als je het gewoon met mate toelaat. Maar mijn man en ik vinden gamen zelf ook wel leuk (doen het ook niet vaak meer maar we kunnen ons er ook af en toe nog prima mee amuseren) dus misschien is daardoor onze gedachtegang ook anders. En je hebt op elke console toch net weer een andere manier van spelen en andere spellen soms dus de afwisseling is dan leuk. Als je dat financieel kunt om zulke dingen te kopen, is het geen ramp toch als je gewoon een normaal beleid hebt rondom het spelen ermee. Mijn zoon is 6 jaar overigens en speelt misschien 2x per week een uurtje en de 3DS gaat bv. alleen aan als we weggaan met de auto op vakantie enz. Gebruikt daarentegen wel de iPad wat meer om filmpjes te kijken en ook spelletjes te spelen (naast zoveel mogelijk buiten spelen, maar ook andere dingen doen als knutselen, bord spellen doen, en dat soort dingen ;)). De PS4 en Xbox hadden we al voor hem in huis en de Switch en 3DS hebben we met name voor onze zoon gekocht - al speel ik er ook wel graag op af en toe.

Wij als volwassenen gebruiken ook onze oude PS3 bv. nog graag met game Night met vrienden. We spelen met name bord spellen, maar BUZZ is ook echt een heerlijk tijdverdrijf wat je dan via de PS3 speelt. En je hebt zulke leuke spellen ook om als gezin samen te spelen op een Wii of Switch ook. Zo speelden wij vroeger guitar Hero tijdens game Night en heb je leuke bowling spellen en dat soort dingen, Mario Party is ook heel erg leuk om met een groepje te spelen met al die mini games erbij ook, monopoly is digitaal ook erg leuk op de PS4 bv. met die 'levende' borden.

Zolang je gewoon met mate laat spelen, maakt het imo niet uit hoeveel consoles je hebt staan (als je dat financieel kunt missen om ze te kopen) Wij hebben dus best een aantal consoles, maar die zijn wel ook verspreid gekocht door de jaren. Het is alweer bijna 6 jaar geleden bv. sinds mijn man de laatste nieuwe PS4 en Xbox One kocht. Als ze er zelf niet echt interesse in tonen/om vragen zou ik idd ook niet meteen wat gaan kopen maar er is imo ook niks mis mee om ze tegemoet te komen in hun wensen als ze het wel graag willen en je kunt het betalen. Ik zie ook niet in waarom je de Wii en/of PS3 bv. zou moeten verkopen want daar kun je bv. weer hele andere spellen op spelen als de Switch en de Wii is dan met name heel leuk om ook samen met anderen te spelen en ook als gezin zijnde. De Wii speel je op een hele andere manier spellen mee vaak als de Switch en dat geldt ook voor de PS3 - die is echt niet te vergelijken altijd met wat je op de Switch speelt - dus imo juist leuk om verschillende consoles te hebben en ze kunnen afwisselen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-10-19 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:41

Ik ga mee met de reactie hiervoor. Wij hebben ook een gamecomputer, Xbox One, Nintendo Switch en 2x de DS (waarvan 1 New). Toegegeven, 4 van de 5 zijn van mij, maar daar wordt natuurlijk wel graag gebruik van gemaakt. En dat is ook helemaal niet erg, zolang het maar met mate gebeurt. Er is imo ook helemaal niks mis met gamen, sterker nog, het is inmiddels bewezen dat gamen nieuwe verbanden legt in de hersenen van het kind en dat ze er dus van leren. Zo heb ik ooit rondgeneusd bij de opleiding tot operatie-assistente en stonden we bij de materialen die voor een kijkoperatie gebruikt werden. Toen werd ook gezegd dat mensen die gamen veel makkelijker met het materiaal overweg konden omdat zij al gewend zijn om wat je op het scherm ziet te vertalen naar wat je met je handen doet.

Moet je ze er 24/7 achterlaten met zoveel consoles? Nee, natuurlijk niet. Maar het is ook echt niet erg dat er wat afwisseling is. Plus dat een PS3 en Wii inmiddels ook aardig verouderd zijn ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 09:43

De PS3 is niet aangesloten hoor. We hebben ook geen tablet. En geen tv's op de slaapkamers (alleen eentje voor de wii maar daar kan verder niks mee). Dus nu hebben ze alleen de wii, waar ze met minder weer op mogen. Maar bij droog weer spelen ze lekker buiten en uiteraard spelen we/ze regelmatig bordspellen en met 'gewoon' speelgoed.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:18

Niks mis met meerdere consoles maar de PS3 en Wii zijn al best verouderd. Daarom zou ik die weg doen en dan lekker voor de Switch gaan.