De kracht van bokt! Woonruimte omgeving Lelystad gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 11:23

Ailill schreef:
Oei, ik kan je geen advies geven wat betreft optie's, maar wil wel benoemen dat als jullie iets tegen komen wat zeg 3/4 tientjes boven jullie grens zit, sommige verhuurders best bereid zijn om iets te zakken/anders op papier te zetten.

Dank je wel !
Dit is iets wat we ook proberen aan te kaarten bij de iets hogere huurprijs/huizen , tot nu toe geen geluk maar wij blijven op huizen rond de 750 ong ook reageren.

Ailill

Re: De kracht van bokt! Woonruimte omgeving Lelystad gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:27

Zeker bij een volwassen vrouw, in mijn ervaring waarderen verhuurders het ook als de huurder een stabiel persoon is. Ik zeg niet dat jongeren dit niet zijn, maar het is toch anders.

Trouwens, gezien je zus een volwassen zoon heeft, is ze toevallig ouder dan 55? Dan kan ze misschien in aanmerking komen voor een seniorenwoning? Al kan dat lastig worden met een inwonende zoon.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:36

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 11:38

Dit gaat ze niet leuk vinden :D maar ze is 53 dus word hem ook niet

Ben nu aan het oriënteren op de antikraak in de hoop dat daar iets bijzit
Een aantal kleine organisaties is ze ook ingeschreven al.
Maar adhoc is een wat grotere lees ik dus hoop dat dat een uitkomst is

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 11:40

Goh Nunspeet nog niet eens aan gedacht , ik ga dit eens bekijken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:40

Ad-Hoc en Camelot zijn de grootste 2, geloof ik. Al zit Camelot dacht ik vooral in het midden en de onderkant v.h. land.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:55

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 12:05

Kimmie dankje wel !
Dat ene huisje is idd te schattig

Anderen ook bedankt voor de suggesties en meedenken!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:39

Su_Cr_Cheese schreef:
bigone schreef:
Zoon kan nog niets bijdragen in het budget?

Jawel maar dat veranderd niks aan de huurgrens , dit heeft met de toeslagengrens te maken.

Geen autorijbewijs en auto maar wel een scooter.
We kijken al naar Emmeloord enz enz

Maar voor een tuinhuis, chalet of kamer kan ze toch ook geen huurtoeslag krijgen?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 12:43

Klopt voor een kamer niet nee voor een chalet waar ingeschreven mag worden zal dit bedrag betaald kunnen worden

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:04

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:25

Ik ga het topic omhoog schoppen !

Mijn zus is nog steeds zoekende helaas.
Jemig wat is dat een ellende zeg de huurmarkt |(

Veel kamers kunnen vinden maar geen inschrijving mogelijk(plus als je mij vraagt wat een bedragen mijn mond viel open)
De tijd begint te dringen ....
Op een gegeven moment ben je ook wel overal op ingeschreven en gaat er meer geld op aan inschrijvingen dan leven zeg maar, maar oke het is voor de goede zaak .
We zijn nu zelfs heel midden Nederland aan het bekijken maar het moet wel realistisch blijven qua reiskosten .
Ook bekijken we al richting Meppel.

Mijn zus had een caravan voor koop op het oog en ook gereserveerd, staplek was ook gevonden .
Ze belt voor de afhandeling van de caravan ..... Krijgt ze te horen hij is net verkocht ... Geen woorden voor deze kl&#@tzak .
Dat was even een tranen moment.
Helaas de staplek nu ook aan haar neus voorbij omdat daar ook tijdslimiet opzat.
Wat een doffe ellende.

Iemand nog tips ...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:31

Al via funda huur gekeken? Verder makelaars bellen of die nog wat in bestand hebben.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:39

Geen fijne optie, maar toch: een ander plekje voor de hond zoeken? Desnoods tijdelijk?

Aangezien je schrijft dat een aantal opties (oa antikraak) niet doorgingen omdat ze een hond heeft.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:52

Funda en elke mogelijke site word in de gaten gehouden .
Makelaars hebben vaak woningen ver boven budget te huur of een verdeelsleutel waarbij je 4x de huur moet verdienen.
Mijn zus verdiend prima maar 4x de huur .... Nee dat mocht ze willen .
Antikraak is ingeschreven maar niks beschikbaar.

leeslampje schreef:
Geen fijne optie, maar toch: een ander plekje voor de hond zoeken? Desnoods tijdelijk?

Aangezien je schrijft dat een aantal opties (oa antikraak) niet doorgingen omdat ze een hond heeft.

We hebben nog geen opties gehad die vanwege de hond afgewezen zijn

Hond andere plek is idd besproken en die mag bij mij .
Echter is dat niet waar we echt tegen aan lopen vreemd genoeg .
De woningnood is gewoon zo hoog dat ze overal achteraan vangt.
Gisteren gereageerd op een woning die letterlijk een drie kwartier online stond maar daar was de toestroom van reacties zo groot dat de verhuurder er eerst een stop op had gezet .
Maar goed we blijven positief en zoeken non stop door .

Waar ik trouwens verbaasd over was!
Hoeveel mannen er wel niet een ruimte aanbieden voor sex ...
Ik wist dat er oppertunisten zijn maar de hoeveelheid ....
Ik hoop maar dat niet iedereen zo naïef of wanhopig is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:03

Ik hoop voor je zus dat ze wat kan vinden. Maar ja de zoektocht is een ramp. -O- ik ben al 4 jaar zoekende zonder succes. Goddank nog wel een dak boven mijn hoofd, maar geen 100% zeker dak. Ik moet hier weg dat is bepaald, maar ja waarheen. :? Teveel voor het een, te weinig voor het ander en honden. Het beperkte aantal vrijkomende huizen sta ik op plek 30 of nog erger. Dat is na 4 jaar nog niks verbeterd. En nee geen randstad maar het soort van oosten.

En wat me opvalt is dat steeds meer partikuliere huur tijdelijk is en meest ook honden verboden.

De enige woning die ik in die 4 jaar had kunnen krijgen was een peperdure vrije sector woning die van schimmel, lekkage en instorting aan elkaar hing. En de verhuurder die het volstrekt normaal vond. Reparatie was voor de huurder vond hij 8)7. Heb er na lang nadenken voor gepast omdat het een te groot gezondheids risico was. Vorige huurder gesproken en die was gevlucht voor de laksheid en de steeds erger wordende mankementen. Enige dat ik kan doen is blijven zoeken en als de honden overlijden hondloos blijven om de kans op een woning te vergroten.

Enige optie caravan en wintercamping voor tijdelijk voor je zus. Hebben we eerder keer moeten doen. Een mini caravan van 3,5 m met voortent. Half jaar kamperen omdat ene huis verkocht en andere nog niet beschikbaar was. Maar toen wisten we het is tijdelijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:15

Is het een idee dat ze een poosje op een vakantiepark gaat wonen, dus landal/centerparks, ik geloof dat ze een speciale maandprijs hebben , dan heeft ze in ieder geval wat meer tijdspeling om iets te vinden...zal voor nu wel duurder zijn , maar goed dat is tijdelijk een dak boven je hoofd hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:20

Wij hebben daar destijds naar gekeken, genoeg parken hier in de buurt. Prijzen vanaf 1000 euro per maand, ver buiten het seizoen -O- een simpel via partikulier gehuurde stacaravan 800 euro plus per maand en vaak hond niet toegestaan.

Wij verhuisden destijds van Lelystad naar het oosten en uiteindelijk gestrand op een camping die wel aandurfde en voor ons iets eerder open ging. Alleen is die dicht in de winter en pas vanaf maart toegankelijk.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 09:24

Kan idd een lang verhaal typen ...
Maar wat Karuna schrijft idd..maar zelfs dat is nu moeilijk te vinden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:34

Vakantieparken kun je het beste bellen.
Hier in Hellendoorn hebben ze speciaal tarief voor mensen die langere tijd komen, alleen heb je wel kans dat je hoog zomer er uit moet omdat ze dan veel meer kunnen verdienen per week.

Oproep op Facebook gedaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:40

Ja je zal inderdaad duurder uit zijn, maar goed... het zou nu om zo'n 300 euro extra gaan per maand... niet dat dat weinig is, maar in de winter warm en droog zitten en vanuit daar door kunnen zoeken is het misschien die 300 euro wel waard...

Je zou gewoon die vakantieparken moeten bellen hoe en wat :) , vrees dat dit meer een nood breekt wet maanden gaan worden...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:43

Zijn er geen andere caravans te koop in de buurt?
De volgende keer is het wellicht een idee om een contract mee te nemen en een kleine aanbetaling te doen als je er een reserveert. Dan mogen ze hem niet zomaar doorverkopen aan een ander.

De caravan kun je desnoods nog gewoon bij familie/vrienden in de tuin parkeren totdat je een goede plek vindt. Of zelfs gewoon bij iemand in de tuin blijven wonen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:53

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:54

Als ik op huurwoningen.nl kijk en ik tik Ermelo of Harderwijk in dan kom ik nog wel wat tegen. Of ben je daar al geweest en heeft het nog wel wat haken en ogen? Heel veel succes.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:59

Is haar zoon nog student? Zo ja, misschien kan hij zich inschrijven voor studentenwoning dan is dat al 1 zorg minder.

Anti-kraak is moeilijk tussen te komen maar; als je via ad hoc wilt wonen; heel veel bellen en situatie uitleggen. Dagelijks bellen en vragen of er iets vrij is gekomen of ze niet ergens een mini plekje hebben al is het voor tijdelijk. Ik heb gemerkt dat als je ze gek genoeg maakt ze je wel willen helpen.
Ik heb zo meerdere mensen met spoed een woning zien vinden.