Nog wasbare luiers- gebruikers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:51

Ik had de hennep inleggers via moregreen gekocht. Ze hebben ze niet meer in het assortiment dus geen idee hoeveel lagen erin zaten. Maar voor 's nachts krijgt ze de luier(daar zitten al 2 lagen in verwerkt), 2 van die hennep inleggers en een fleece voor tegen de billen. En dan is de luier echt doorweekt de volgende ochtend maar fleece voert het goed af.

Edit: net even opgezocht. Zijn van Thirsties en elke inlegger is 6-laags.

lizy29

Re: Nog wasbare luiers- gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:23

Ik heb https://www.billenboetiek.nl/wasbare-lu ... ye-cotton/ als standaard luier en daar dan een bamboe inlegger bij in zodra we extra absorptie nodig hadden. Lekken was eigenlijk nooit een probleem. De jongste word alleen wakker zodra ze iets nattigheid voelt dus die krijgt in de nacht wel wegwerp luieren aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:36

Voor die kleine geboren werd heb ik een heel assortiment aan moderne wasbare luiers en inleggers aangelegd, ik had daar een veel beter gevoel bij dan die wegwerpluiers. Echter toen meneer er was bleken die wasbare knoeperds voor ons niet te werken: ik vond ze véél te lomp, groot en oncomfortabel.

Had gedacht dat hij er nog wel "in zou groeien" maar het bleef mij er te oncomfortabel uitzien bij ons kind. Heb mezelf gedwongen om een handjevol keren toch eens zo'n luiertje om te doen maar kreeg er nou niet bepaald het Zwitserleven gevoel bij... die wegwerpluiertjes zaten gewoon veel mooier en comfortabeler vond ik tot mijn eigen verbazing. Na jaren uiteindelijk maar de hele zooi nog in vrijwel nieuwstaat verkocht.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:21

tengeltje11 schreef:
Voor alle doorlekkers, welke inleggers gebruiken jullie dan? Want hier zat standaard 1 3-laagste inlegger, maar dat volstond zelfs niet voor een pasgeborene.
Hier een 5-laagste en 3-laagse op elkaar overdag en 2 5-laagste ‘s nachts.

Hier moest na 4 weken al 2x 5 laags overdag om hem droog te houden. Ik heb eens 2 x 5 laags + 1x 3 laags geprobeerd, maar toen zag hij er meer uit als een schaapje die klem op zijn rug lag :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:23

pmarena schreef:
Voor die kleine geboren werd heb ik een heel assortiment aan moderne wasbare luiers en inleggers aangelegd, ik had daar een veel beter gevoel bij dan die wegwerpluiers. Echter toen meneer er was bleken die wasbare knoeperds voor ons niet te werken: ik vond ze véél te lomp, groot en oncomfortabel.

Had gedacht dat hij er nog wel "in zou groeien" maar het bleef mij er te oncomfortabel uitzien bij ons kind. Heb mezelf gedwongen om een handjevol keren toch eens zo'n luiertje om te doen maar kreeg er nou niet bepaald het Zwitserleven gevoel bij... die wegwerpluiertjes zaten gewoon veel mooier en comfortabeler vond ik tot mijn eigen verbazing. Na jaren uiteindelijk maar de hele zooi nog in vrijwel nieuwstaat verkocht.... -O-

Dat had ik dus ook. Mijn kind kon amper bewegen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:12

Ik vond het ook vooral zo oncomfortabel zitten op het buikje, die dikke rand... en dan zo veel luier versus lijf, die dikke prop... en het idee ook dat hij dan in zo'n zompig zaakje zou liggen...dan liever zo'n nattigheid wegvloeiend luiertje dat er heel slank elastisch omheen valt. Die van de Lidl zijn ons altijd prima bevallen :) Nouja in het begin vooral die van de DA ;)

Het idee van wegwerp stond me erg tegen, maar in de praktijk zaten die gewoon veel comfortabeler en voelde ik me er tegenover die kleine erg rot bij als ik toch een keer zo'n lomp ding er omheen deed.

Vind het bij babies ook vaak erg lomp ogen, die luiers zitten dan zowat tot de knietjes joh... broeierig zaakje in de zomer.... maar vind het alsnog jammer dat het voor ons niet werkte want het idee staat me nog steeds heel erg aan van geen afval :j

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:39

tengeltje11 schreef:
Voor alle doorlekkers, welke inleggers gebruiken jullie dan? Want hier zat standaard 1 3-laagste inlegger, maar dat volstond zelfs niet voor een pasgeborene.
Hier een 5-laagste en 3-laagse op elkaar overdag en 2 5-laagste ‘s nachts.

ik zweer nog steeds bij 2delig, wij erg blij met bamboo luiers van little lamb.
dochter van 1,5 plas nu grote plassen in 1 x, dus doen we er katoenen inlegger op, of prefolds, omdat het anders lekt door haar waterval aan plas in 3 sec :+
In de nacht nachtluier met extra inlegger en wolbroekje (ze is buikslaper)
Zins wolbroek nooit meer lekkage eigenlijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:05

Volgens mij zijn meiden sowieso makkelijker wat dat betreft, bij jongens loopt die snelle, grote plas al snel over aan de voorkant...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:09

Daarbij heb je bij prefolds dan weer het voordeel dat je de vouw aan kan passen waardoor het absorptievermogen meer naar voren ligt.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:26

Nadia89 schreef:
dochter van 1,5 plas nu grote plassen in 1 x, dus doen we er katoenen inlegger op, of prefolds, omdat het anders lekt door haar waterval aan plas in 3 sec :+

Ik zweer ook bij Little Lamb, erg fijn. Sowieso 2-delig. Dochter is nu 5 maand, voor snachts pak ik al de LL maat 2 met een extra fleeceje en dat gaat de hele nacht goed.

Ik ga er wel soepel mee om, gebruik ook wel eens ww, met name onderweg. Maar elke bespaarde ww is er weer 1, en je kan het wasbaar spul nog prima verkopen later.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:51

Swah schreef:
Nadia89 schreef:

Ik zweer ook bij Little Lamb, erg fijn. Sowieso 2-delig. Dochter is nu 5 maand, voor snachts pak ik al de LL maat 2 met een extra fleeceje en dat gaat de hele nacht goed.

Ik ga er wel soepel mee om, gebruik ook wel eens ww, met name onderweg. Maar elke bespaarde ww is er weer 1, en je kan het wasbaar spul nog prima verkopen later.

klopt, lekker je eigen weg volgen.
Wij fulltime wasbaar, eens wegwerp gedaan was binnen een uur doorgelekt |o

raad het ook wel eens aan mensen aan die in de nacht veel lekkage hebben met ww, om er een wasbaar overbroekje overheen te doen. klaar lekkages zonder over te hoeven stappen :)

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:07

Wel een wasbare zwemluier

Maar na heel wat rode billen en doorlekken had ik achteraf gezien ook wasbaar willen proberen. Vind haar nu te oud om nog alles aan te schaffen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:02

Ik gebruik ook wasbare luiers voor ons zoontje van 16 maanden. Heel tevreden over!