Is er iemand up-to-date over de nieuwe Samsung telefoons?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:22

Vriend heeft de s10e, deze is iets minder dan de s10, maar hij is tevreden. Ik vind hem in vergelijking met de s7 niet heel veel specialer en ook zijn accu gaat geen volledige dag mee. Die van mij s9plus zou ik dan nog eerder aanraden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:44

Sokje_6 schreef:
Pepperrr schreef:
Mijn oog is gericht op de A20e. Redelijk budget maar zou wel prima kwaliteit moeten zijn. Ervaringen hoor ik graag :)

:j Heb ik nu. Prima telefoon, lekker snel, ook met zwaardere spellen.

Ah dankjewel! Klinkt prima voor mij! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:46

pimaude schreef:
Vriend heeft de s10e, deze is iets minder dan de s10, maar hij is tevreden. Ik vind hem in vergelijking met de s7 niet heel veel specialer en ook zijn accu gaat geen volledige dag mee. Die van mij s9plus zou ik dan nog eerder aanraden.

Ik ben ook heel erg tevreden over de S10e. En dat voor iemand die echt een enorme zeikerd is als t om telefoons gaat.

Voorheen altijd een Sony gehad maar ze maken geen compact meer. :(

Siesjuh

Re: Is er iemand up-to-date over de nieuwe Samsung telefoons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:55

Ik weet niet hoe belangrijk je de camera vindt, maar de Huawei heeft hele goede camera's. Telefoons zijn ook verder hartstikke goed. Misschien een idee om ook naar te kijken?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:57

Ik heb de Galaxy A8 en ik ben er heel tevreden over. Maar mijn vergelijkingsmateriaal is wel de J-versie en als je van 'slechter' naar beter gaat ben je natuurlijk altijd tevreden. Tot nu toe heb ik geen minpunten (bij de J heb ik dikwijls genoeg staan vloeken omwille van het weinige geheugen). Camera is goed genoeg, mooi scherpe foto's, zelfs schemer kan die tot op bepaalde hoogte aan, maar is het de beste camera in smartphoneland? Waarschijnlijk niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:05

Ik ben sinds dit jaar overgestapt van iPhone naar Samsung. Ik heb de S10 plus gekozen. De Samsung bevalt goed maar ik denk dat ik toch meer een iPhone liefhebber ben.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:11

pimaude schreef:

Als je gaat kijken naar een S9 dan zou ik eerder kijken naar het prijsverschil met de S8 want qua specs zit daar niet zo heel veel verschil tussen. Het verschil met de S10 is groter.
Edit; ik zit me net te verzinnen dat ik niet zeker weet of de S8 uberhaupt nog wel te koop is. Een vriend van mij heeft een aantal maanden terug de S8 plus gekocht maar dat was toen al één van de laatste modellen die ze hadden en ze kregen die ook niet meer aangevuld. Risico wat je verder nog wel loopt is dat je sneller zonder toestelupdates komt te zitten.

Tussen de S10 en S10e zit het grootste verschil het hem in het scherm (kwaliteit en grootte), de batterij en de camera en de grootte. Daarin zie je gewoon dat de S10 beter is dan de S10e. Hoeft overigens niet per se te betekenen dat de S10e daarmee slecht is hoor.
Mbt waterdichtheid is alleen de S10e waterdicht. Zowel de A50 als de A70 zijn dit beide niet.
Via Kieskeurig kan je altijd wel fijn vergelijken vind ik want de informatie is daar meestal wel redelijk volledig. Kijkend naar deze 3 toestellen zou ik persoonlijk sneller voor de S10e gaan maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf ook een grotere fan ben van de S serie.
Ik hoop dat je met onderstaande link de 3 toestellen naast elkaar krijgt, dan kun je zelf even vergelijken wat je fijn vindt :)

https://www.kieskeurig.nl/productvergel ... 5D=9817010

Huawei zou ik momenteel persoonlijk een beetje mee uitkijken. Zeker met die boycot van afgelopen mei, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het er op dit moment voor staat met ze...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:14

Mijn S9+ kan zwemmen, hij heeft geen diploma's, maar overleven doet ie wel! Ook douchen is geen probleem. Typen onder de douche is af te raden, dat werkt iets minder :+ Ik houd hem regelmatig onder de kraan of doop hem in een bakje water om schoon te maken. Door de paarden komt er veel stof en viezigheid op te zitten.

Hij geeft wel een melding als er water gedetecteerd wordt in het oplaadpunt. Je kan dan niet opladen tot de boel opgedroogd is. Stukje wcpapier erin deppen helpt dan al mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:50

Douchen met mijn s9+ is ook goed te doen! :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:55

pimaude schreef:
Huawei zou ik momenteel persoonlijk een beetje mee uitkijken. Zeker met die boycot van afgelopen mei, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het er op dit moment voor staat met ze...

Inmiddels is dat eigenlijk weer van de baan en is er 'garantie' gegeven dat alles voor Huawei beschikbaar blijft. Ik heb een aantal weken geleden het nieuwste model gehaald en dit natuurlijk ook gevraagd, maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken.

Offtopic:
pimaude schreef:
Douchen met mijn s9+ is ook goed te doen! :D

Waarom douche je met je telefoon :')

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:01

Ik durf douchen echt niet aan haha. Ik ben sinds kort ook overgestapt van een Iphone 7 naar de Samsung s10 en moet zeggen dat het me prima bevalt. Twijfelde er eerst heel erg over, maar de prijzen van Iphone vind ik tegenwoordig echt te gek worden. Mijn Iphone was overigens nog gewoon prima, dus heb deze doorverkocht. Ik had ook een twee jarig abonnement welke ik kon verlengen en kon toen met cashback van Tele2 voor een voordelige prijs de s10 halen :) Overigens vind ik de manier waarop je meldingen binnenkrijgt op je vergrendelscherm bij Iphone wel echt fijner dan bij Samsung, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het verschil in telefoons tussen de A en S series kan ik je niet echt uitleggen, maar hebben zo te zien velen anderen al wel gedaan :) Ik weet wel de de A serie de budget versie is van de S serie, maar of je daar als doorsnee gebruiker nou echt veel verschil van merkt weet ik niet.

Edit: Ik zou wel goed kijken per provider welke acties ze hebben, tenzij je specifiek bij een bepaalde provider wilt blijven natuurlijk. Mijn toestel was met de cashback actie een heel stuk voordeliger dan dat ik het toestel los zou kopen. Met mijn abonnement kost de s10 480 euro en daar kon ik hem echt niet los voor kopen. Zo had T-mobile laatst dezelfde actie. Helaas hebben ze deze acties nu niet meer, maar er zullen vast binnenkort wel weer gelijke acties komen. Of wellicht bij een andere provider :) Geldt natuurlijk ook voor overige toestellen.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:52

@siesjuh; Ik zit inderdaad ook te kijken naar Huawei. Mijn oog is gevallen op de Huawei P30 Lite. Vooral die blauwe kleur vindt ik enorm mooi. :o Ik vertrouw het merk Huawei alleen niet helemaal, kan niet precies uitleggen waarom.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:48

De problemen schijnen opgelost te zijn idd, maar ook ik zou nevernooit voor een Huawei kiezen. Overigens ook de woorden van mijn vader die Senior IT Architect is die er toch even best flink verstand van heeft....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:02

Ik heb de S10e en vind het echt een top toestel.

Al een aantal keer goed laten stuiteren. Met een hoesje/schermprotector geen probleem.
Met de baterij doe ik 1,5/2dagen. Of een dag als ik veel series heb gekeken.Verder laat die ook snel op. Camera vind ik onwijs fijn, mooie scherpe foto's. Snelheid vind ik ook super.
Moet wel zeggen dat ik 5 jaar met mijn s5mini heb gedaan, dus heb niet echt een goed vergelijking. Die was ook fijn. Niet stuk te krijgen, paard over heen gegalopeerd en scherm was nog heel. Doet het nog, alleen wat langzaam.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 21:39

Heel erg bedankt voor alle reacties!
Ik heb de Samsung Galaxy A70 net besteld :D
Morgen is hij binnen, ben heel erg benieuwd! Als iemand geïnteresseerd is in de A70 en graag wilt weten wat ik er uiteindelijk van vind, laat je horen! :)