Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:43

Zoe_97 schreef:
Ik werk in België op de post. Gewoon op de enveloppe schrijven “adres onbekend, aangeduid persoon woont niet op dit adres”. Jouw adres doorkrassen en weer een brievenbus of bij een postpunt droppen. Die gaat dan retour afzender. Of als er geen adres op staat naar dienst onbestelbare stukken waar ze uitzoeken waar hij heen moet

Precies dit. Niet ingewikkelder maken :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:45

Zoe_97 schreef:
Ik werk in België op de post. Gewoon op de enveloppe schrijven “adres onbekend, aangeduid persoon woont niet op dit adres”. Jouw adres doorkrassen en weer een brievenbus of bij een postpunt droppen. Die gaat dan retour afzender. Of als er geen adres op staat naar dienst onbestelbare stukken waar ze uitzoeken waar hij heen moet

Heb ik al een aantal keren geprobeerd. In dikke rode letters. Na een paar dagen was de brief er terug! Na poging 3 brief in stukjes gescheurd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:46

Sclimpre schreef:
Zoe_97 schreef:

Heb ik al een aantal keren geprobeerd. In dikke rode letters. Na een paar dagen was de brief er terug! Na poging 3 brief in stukjes gescheurd.

Heb je het adres goed doorgekrast? En de streepjescode beneden? In België is die fluo oranje meestal in de rechter onderhoek. Je kan ook binnenbrengen op een postkantoor. Dan kleven ze er een speciale sticker op

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:47

Omdat kvk tip een goede was. Had ik zelf niet aan gedacht, daardoor is het nu opgelost. Scheelt me hoop zoekwerk en narigheid. Zo is binnen half uur zaak opgelost ipv veel langer. Geen idee waarom dat niet gevraagd zou mogen worden.

Geen streepjescode op de enveloppe hier. Maar ik heb zo wel eens een pakje teruggekregen. :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:47

En wat dan nog als er een incassobureau aanbelt?
Je hebt toch niks te maken met dat bedrijf? Is makkelijk aan te tonen.

Vindt het trouwens niet netjes van het bedrijf dat ze al die info over betalingsachterstand ED delen met jou.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:49

Ik ook niet :') info die ik niet wil hebben, maar verklaard wel waarom ze zomaar willekeurig een adres hebben gegeven. Meneer was ook echt goed over de zeik zeg maar. :+ Man zei ook goed dat je gebeld hebt anders had je een hoop narigheid op je nek gekregen.

Incasso buro en aanbellen. Gewoon geen zin in. :n Geeft weer extra gedoe en heb al genoeg gedoe zo al in mijn leven. Nu is met topic openen en de tip van kvk binnen half uur gewoon opgelost en klaar. :j en dan hopen dat dit topic niet verder door moddert en ik me weer moet gaan verantwoorden enz. Ga ik ook niet doen. Opgelost is klaar. :D
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-19 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:50

Ik ben het toch met karuna eens dat ze de factuur niet zomaar weggooit of terugstuurt. Dat laatste kan al niet eens omdat er geen retouradres op staat. Dat is allemaal erg onprofessioneel, maar juist onprofessionele bedrijven kunnen onprofessionele incassobureaus op je afsturen.

De kans dat zoiets gebeurt is misschien niet heel erg groot, maar de consequenties kunnen wel erg vervelend zijn. Vandaar dat informatie verzamelen en dossier aanleggen verstandig is.

karuna schreef:
Goed dat ik dat dus niet heb gedaan. :oo

Via kvk het juiste telefoonnummer kunnen achterhalen van de verstuurder. Die was het dus echt en op zijn zachtst gezegd niet blij. :n Adres en mijn naam (verkeerde postcode dus wel) als contact persoon zijn dus doorgegeven door het bedrijf aan wie de factuur was gericht,

Dus tip aan alle kop-in-het-zand als ik een brief weggooi / in brievenbus gooi gebeurt er niets reageerders: soms toch maar even dingen opzoeken. Als je de brief niet meer hebt ben je niet altijd van een vervelende situatie af!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:52

Rex_Rolfo schreef:
Ik ben het toch met karuna eens dat ze de factuur niet zomaar weggooit of terugstuurt. Dat laatste kan al niet eens omdat er geen retouradres op staat. Dat is allemaal erg onprofessioneel, maar juist onprofessionele bedrijven kunnen onprofessionele incassobureaus op je afsturen.

De kans dat zoiets gebeurt is misschien niet heel erg groot, maar de consequenties kunnen wel erg vervelend zijn. Vandaar dat informatie verzamelen en dossier aanleggen verstandig is.

karuna schreef:
Goed dat ik dat dus niet heb gedaan. :oo

Via kvk het juiste telefoonnummer kunnen achterhalen van de verstuurder. Die was het dus echt en op zijn zachtst gezegd niet blij. :n Adres en mijn naam (verkeerde postcode dus wel) als contact persoon zijn dus doorgegeven door het bedrijf aan wie de factuur was gericht,

Dus tip aan alle kop-in-het-zand als ik een brief weggooi / in brievenbus gooi reageerders: soms toch maar even dingen opzoeken. Als je de brief niet meer hebt ben je niet altijd van een vervelende situatie af!

De brief openen mag je trouwens helemaal niet. Hij staat niet op jouw naam (nee daar betekend adres niets in). Dus door de brief te openen schendt je het briefgeheim. In theorie kunnen ze je daarvoor aanklagen...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:52

Ik vind het al bijzonder dat je post openmaakt waar niet jouw naam opstaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:53

Autumnn schreef:

Idd. Schending van privacy. Wat het bedrijf ook heeft gedaan door het hele verhaal te vertellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:54

Heb ook meteen aan man gezegd. Nood breekt wet dus open ik een brief, want mijn adres staat er op. Vond hij ook geen probleem overigens en begrijpelijk. Het is dat ik eerst lees voor ik een brief opentrek ipv meteen open maken. Nders was ie al open geweest. Maar omdat er soms nog post van ex hier komt lees ik voor ik open.

En dossier opbouwen is deel van mijn vroegere werk geweest. Is een automatisme maar deze grondigheid heeft me al vaker geholpen en problemen voorkomen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:55

Zoe_97 schreef:
De brief openen mag je trouwens helemaal niet. Hij staat niet op jouw naam (nee daar betekend adres niets in). Dus door de brief te openen schendt je het briefgeheim. In theorie kunnen ze je daarvoor aanklagen...

Wat moet je dan als er geen retouradres op staat? Soms moet je voor de minst slechte oplossing kiezen.

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:56

Waarom maak je post open wat niet voor jou is?? Dat is gewoon onbeschoft en je maakt er een heel drama van om niks. En deurwaarders nare mannetjes? Doe eens even normaal, die mensen doen gewoon hun werk en als jij netjes blijft, blijven zij dat ook.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:57

Autumnn schreef:

Dit.

Geadresseerde onbekend. Retour afzender en de codes doorhalen.

1 keer iets teruggezonden gekregen omdat ik de oranje code niet had doorgehaald.
Nog nooit geen gezeur gehad.

Als er geen afzender opstaat is het reclame en kan je het in de papierkliko gooien.
Denk je nou echt dat een bedrijf die een factuur verzend dit zonder adres naar je verzend? Tuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:58

Het is maar net hoe zo'n probleem je er zelf van maakt :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:58

De schending van het briefgeheim is niet zo netjes. Voor de afzenders van de factuur is het wel fijn om te weten dat er inderdaad leven is op dat adres *\o/* *\o/* .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:59

Zo vaak gehad, het huis dat wij nu huren zaten nogal rare mensen in. Al flink veel rekeningen van verschillende instanties binnen gekregen. Gaan allemaal standaard gesloten de haard op. Zelfs eens de politie aan de deur gehad, vriendelijk aangegeven dat ze hier niet meer wonen en direct de vraag gesteld vanwege de rekeningen, aangezien zij officieel zijn uitgeschreven en wij ingeschreven zijn op ons adres was er niks aan de hand. Jouw adres wil niet zeggen dat jij iets schuld aan die instantie dus het is jou probleem niet. Vervelend is het wel maar geen moeite in gaan steken hoor.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 14-10-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:59

De goede fijne incasso bedrijven ja. De minder fijne louche incassobedrijven zijn stervens agressief in hun benadering soms. Been there done that :n niet fijn. Dat je mag gaan bewijzen dat jij er niks mee te maken hebt.

Mannetjes die even een sigaretten automaat komen opeisen. In een woonwijk waardoor we er achter kwamen dat een shoarma zaak eigenaar hetzelfde geflikt had. Dus dat ben ik graag voor.

Dus ja dan is briefgeheim even jammer dan. Vooral omdat het mijn adres is, en factuur ook aan mijn adres gericht is. :j
En het is opgelost dankzij de kvk tip. Dus er is geen probleem meer. :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:00

Jij trekt wel altijd bijzondere dingen aan, zoals louche deurwaarders en nu dit weer.
Laatst bijgewerkt door Onali op 14-10-19 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:00

karuna schreef:
Heb ook meteen aan man gezegd. Nood breekt wet dus open ik een brief, want mijn adres staat er op. Vond hij ook geen probleem overigens en begrijpelijk. Het is dat ik eerst lees voor ik een brief opentrek ipv meteen open maken. Nders was ie al open geweest. Maar omdat er soms nog post van ex hier komt lees ik voor ik open.

En dossier opbouwen is deel van mijn vroegere werk geweest. Is een automatisme maar deze grondigheid heeft me al vaker geholpen en problemen voorkomen.

Maar jouw naam stond niet op de envelop toch?

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:01

Onali schreef:
Jij trekt wel altijd bijzondere dingen aan, zoals louche deurwaarders en nu dit weer.

Dit begint mij toch ook wel op te vallen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:01

Tjonge, wat maken sommige mensen een punt van het openen van dit topic, je hoeft niet te lezen en reageren he.

TS is vrij om dit te vragen en hier tips te ontvangen. En dan ook nog eens zelf te bepalen wat ze met de tips doet. Hoeft je niet leuk te vinden, maar hoeft je dan ook niet kinderachtig over te zitten doen.

TS, fijn dat de KvK als tip een helpende was, hopelijk ben je nu van het gezeur af en heb je de beste man voortgeholpen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:03

Niks incassobureau of deurwaarders :+
Jij hebt met dat bedrijf volgens eigen zeggen niks te maken, dus kunnen ze jou niks maken.
Al sturen ze 100 facturen met jouw naam erop.

Onali

karuna schreef:
Zaterdag een factuur gekregen op een bedrijfsnaam. Met een postcode die niet op die van mij lijkt maar wel mijn adres heeft.
Het bedrijf waar het aan gericht is is niet meer bereikbaar kennelijk. De afzender is een eenmans bv die sinds 1997 bestaat met lijkt alleen een mobiel nummer.

Ja ik heb gelezen.
Snap niet waarom er überhaupt gebeld wordt.
Niet mijn naam is niet voor mij en niet mijn probleem.

Edit; Ik reageerde op een verwijderde post van Rex.
Laatst bijgewerkt door Onali op 14-10-19 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Altijd leuk, lekker persoonlijk worden tegen iemand die gewoon een vraag stelt