XxLMMxX schreef:Marliez zolang ik niet in de schulden zit haal ik liever een paar euro van mijn spaar rekening dan de hele week moeten teren op soep en brood. Ik vind gezond eten net even te belangrijk om op te bezuinigen. Eet je met t seizoen mee dan hoeft een maaltijd niet veel te kosten. Tuurlijk voor je dieren moet je soms je rekening aanbreken, en of je het voor jezelf doet is een keuze. Maar ik ga mezelf niet onder mijn dieren plaatsen nee. Dan maak ik toch de keuze, die rekening wel aan te breken.
Ik snap dat dat misschien anders ligt als je echt niks hebt. Dan moet je idd wat. En is alles goed.
Ik zeg ook niet dat je dat moet ik doen ik zeg alleen dat sparen een kwestie van discipline is. Er zijn zo veel mogelijkheden om toch te kunnen sparen als je maar bereid bent kritisch naar je uitgaven te kijken en soms het met even wat minder te doen. Het gemak van overboeken van je spaarrekening naar je lopende rekening is er en dat is vaak een enorme valkuil. Vandaar dat ik die mensen die wel willen sparen en dat dus minder willen doen adviseer om kritisch te kijken en je spaarrekening te gaan zien als iets waar 'niets' op staat.
Het soep en brood idee was ook meer om aan te geven dat eten echt niet duur hoeft te zijn en al helemaal niet als je eten maakt waar je 2/3 dagen van kunt eten.