Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:50

MightyMike schreef:
Dat ze voorfinancieren vind ik ook bij een kleding webshop horen. Lees veel begrip voor de winkel, maar zij kiezen er zelf voor een webshop te zijn ipv een stenen winkel. Ik zou het fijn vinden dat alles wat mij op een foto in een maat die ik normaal heb zou passen en mooi zou zijn, maar dat is toch geen realiteit? Koop jij ook alles wat je in het rek vind in de stenen winkel direct? Want dat is wat je zegt Sclimpre.
Het zijn best enorme bedragen Relaxed, dat schiet je toch niet graag voor? Ik ben geen bedrijf, zij wel, zij kiezen er voor kleding te verkopen, zo zie ik het.

Dat is prima, maar zij willen het niet meer bij mensen die blijkbaar zoveel retour sturen in verhouding tot wat die klant koopt en dat is dan ook hun goed recht ;) Reken maar dat daar bij Wehkamp een hele goede kosten/baten analyse achter zit en dat jij waarschijnlijk voor hun totaal geen goede klant bent..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:50

ik had hier nog nooit van gehoord maar bestel ook altijd veel en retourneer óók vaak 2/3e van wat binnenkomt. Wehkamp zegt dit er over;

Citaat:
Kan ik onbeperkt gratis retourneren?
Retourneren is heel eenvoudig bij Wehkamp. Maar het verwerken van retouren kost veel tijd en geld. Voor ons is het dus belangrijk om het aantal retouren zo klein mogelijk te houden.

Je kunt onbeperkt gratis retourneren, maar als je een jaar lang gemiddeld meer dan 80% retourneert, kun je tijdelijk geen Achteraf betalen of Gespreid betalen kiezen. Bezorging en retourneren blijven dan uiteraard gratis. Je kunt je bestelling altijd meteen betalen met iDeal of creditcard.

Als je retourpercentage een tijdje onder de 80% is gebleven, kun je weer gebruik maken van alle betaalmogelijkheden. Je ontvangt dan een mailtje van ons, zodat je weet waar je aan toe bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:52

Boras schreef:
Hier een antwoord van Wehkamp een jaar geleden op een soortgelijke klacht op een klachtensite:

jaar geleden - Goedemiddag,Begrijpelijk dat je het vervelend vindt dat je geen gebruik kunt maken van de optie Achteraf betalen. Je mag natuurlijk retourneren wat je wilt, het is echter zo dat wanneer je meer dan 80% hebt geretourneerd wij je de optie Achteraf betalen niet meer aan kunnen bieden in onze kassa. We kijken naar het aantal retouren ten opzichte van het aantal aankopen in het afgelopen jaar. Heb je meer dan 80% van je aankopen teruggestuurd? Dan heb je ruim het dubbele geretourneerd van wat onze klanten gemiddeld in een jaar retour sturen. Zodra je retourpercentage onder de 80% komt, kun je weer gebruikmaken van Achteraf betalen. Wij kunnen dit niet voor je aanpassen.Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Het hele verhaal staat op htps://www.klacht.nl/niet-meer-op-reken ... betalen-2/

80% is echt gigantisch..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:52

Kijk... Normaal pas je in de winkel, neem je mee wat je past of waarvan je denkt dat je het leuk vind.

Zoals ik het lees bestel je, 2/3 soorten van een winterjas. kies je er 1 uit en retourneer je de rest..
En dat is, m.i. overbodig, als je gewoon ouderwets gaat shoppen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:53

MightyMike schreef:
Wordt al een flinke discussie. Maar gaat mij niet om of ik daar wel of niet zou moeten bestellen, ga nu wel naar de stenen winkels dan, maar waarom, wat gebeurt er dan met de kleding die retour gaat?

Geen idee, maar het retourpakketje moet uitgepakt worden, de kleding moet nagekeken worden en weer op zijn plek in het magazijn komen.
Verder moet de pakbon bekeken worden, de retourbon en het bedrag wat uiteindelijk betaald is en of dat overeenkomt.
Gewoon veel meer werk.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:54

Relaxed schreef:
Ik snap ze wel en vind het eigenlijk niet meer dan logisch.. Zij financieren wel alles voor..
Wat is het probleem om het eerst gewoon te betalen? Je krijgt het toch gewoon terug zodra je iets hebt geretourneerd?

TS wil die 550 euro in dit voorbeeld niet voorschieten.

Ergens snap ik dat, het is ook veel geld, maar nu doet de Wehkamp het en alle extra kosten voor de retour.
Onderschat niet hoeveel werk en kosten webshops aan de retouren hebben. Het zou zo maar kunnen dat ze geen of nauwelijks meer winst maken op wat je wel koopt, en verlies als je alles retour stuurt.

Dus ik snap ze heel goed.

Als je meerdere dingen wilt passen, ga lekker naar een winkel toe. Kun je onbeperkt passen en kijken hoe het er in het echt uit ziet.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:55

MightyMike schreef:
Dat ze voorfinancieren vind ik ook bij een kleding webshop horen. Lees veel begrip voor de winkel, maar zij kiezen er zelf voor een webshop te zijn ipv een stenen winkel. Ik zou het fijn vinden dat alles wat mij op een foto in een maat die ik normaal heb zou passen en mooi zou zijn, maar dat is toch geen realiteit? Koop jij ook alles wat je in het rek vind in de stenen winkel direct? Want dat is wat je zegt Sclimpre.

Nee, dat zeg ik juist niet. In een stenen winkel pas ik ook wel dingen waar ik over twijfel en vaak koop ik die dan niet. Bij een online shop koop ik alleen dingen waarvan vrijwel zeker ben dat ik het ook ga houden en waar ik ook zeker ben van de maat. Bv. omdat ik van dat merk al iets heb en dus weet hoe de maten vallen.
Zij kiezen er idd voor een webshop te hebben, maar ze kiezen er ook voor hun voorwaarden zo te bepalen dat ze kunnen overleven en hopelijk winst maken. Als ze daar klanten mee verliezen is dat hun zaak.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:55

Maar parfum draag je toch wellicht ook als je naar de stenen winkel gaat? Voor mij blijft het hetzelfde. Ook in de stenen winkel retourneren er mensen kleding met kaartje er nog aan die wellicht gedragen zijn? Overigens passen wij, kijken wat we willen houden direct na ontvangst en laat het dan ook direct weer ophalen. Ruimte om er mee rond te lopen en terug te doen is er eigenlijk niet eens. Maar zie veel begrip voor de webshop, wat het hen allemaal kost aan administratie, inpakken etc. Maar daar zijn ze toch een webshop voor? Zou mooi zijn als iedereen die besteld, alles houd, maar dat is toch een logisch gevolg van een kleding webshop?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:56

Palmera schreef:
MightyMike schreef:
Wordt al een flinke discussie. Maar gaat mij niet om of ik daar wel of niet zou moeten bestellen, ga nu wel naar de stenen winkels dan, maar waarom, wat gebeurt er dan met de kleding die retour gaat?

Geen idee, maar het retourpakketje moet uitgepakt worden, de kleding moet nagekeken worden en weer op zijn plek in het magazijn komen.
Verder moet de pakbon bekeken worden, de retourbon en het bedrag wat uiteindelijk betaald is en of dat overeenkomt.
Gewoon veel meer werk.

Dubbele facturatie, koerierskosten, voorraad, bepaald percentage kan niet terug het magazijn in,... Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:57

In feite is het niet eens voorschieten.. Je koopt iets en betaalt daarvoor..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:57

Vumana89 schreef:
Kijk... Normaal pas je in de winkel, neem je mee wat je past of waarvan je denkt dat je het leuk vind.

Zoals ik het lees bestel je, 2/3 soorten van een winterjas. kies je er 1 uit en retourneer je de rest..
En dat is, m.i. overbodig, als je gewoon ouderwets gaat shoppen.

Dat gaat in de stenen winkel idd anders, maar daar pas je toch ook meerdere dingen? Dat is het verschil tussen een webshop en een gewone winkel. Maar daar kiest een webshop zelf voor toch?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:57

MightyMike schreef:
Dat ze voorfinancieren vind ik ook bij een kleding webshop horen.

Ongelofelijk. Geen woorden voor eigenlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:58

MightyMike schreef:
Veel administratie vind ik onzin, dat is gewoon het verschil tussen een stenen winkel en een webshop. Shoppen op afstand betekend ook dat er dingen terug komen.

Ik denk dat je één ding vergeet, het gaat in dit verhaal niet alleen om jouw, maar met jouw vele andere.
Enig idee hoeveel werk ze ervan hebben, van alle retouren. Het personeel die daar speciaal voor aangenomen is, wilt ook graag een boterham verdienen (lees dient betaald te krijgen).
En dat moet allemaal betaald worden van de € 150 euro die je uiteindelijk besloot te houden (haal daar nog even de kosten van het inpakken, verzenden, retour behandelingen en natuurlijk de inkoop van de kleding zelf, wachten/controleren dat de klant betaald, ook dar moeten ze bankkosten voor betalen, btw afdragen)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:58

MightyMike schreef:
Maar parfum draag je toch wellicht ook als je naar de stenen winkel gaat? Voor mij blijft het hetzelfde. Ook in de stenen winkel retourneren er mensen kleding met kaartje er nog aan die wellicht gedragen zijn? Overigens passen wij, kijken wat we willen houden direct na ontvangst en laat het dan ook direct weer ophalen. Ruimte om er mee rond te lopen en terug te doen is er eigenlijk niet eens. Maar zie veel begrip voor de webshop, wat het hen allemaal kost aan administratie, inpakken etc. Maar daar zijn ze toch een webshop voor? Zou mooi zijn als iedereen die besteld, alles houd, maar dat is toch een logisch gevolg van een kleding webshop?

Ja, dat je wat retour stuurt. Niet 80%. Blijkbaar zit hun gemiddelde op 40%, daar is met marge rekening mee gehouden in hun prijzen etc, als jij dan meer dan het dubbele retourneert... Tja.

En het is ook niet zo dat je niet meer mag bestellen of retouren he. Je mag alleen niet meer achteraf betalen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:59

MightyMike schreef:
Het zijn best enorme bedragen Relaxed, dat schiet je toch niet graag voor? Ik ben geen bedrijf, zij wel, zij kiezen er voor kleding te verkopen, zo zie ik het.

Zo te lezen is het meer een personal shopper variant wat je doet dan enkel dit kledingstuk wil ik echt, maar volgens de maattabel zit ik op het randje van 2 maten. Voor dat laatste is die retourservice bedoeld niet als stuur de halve winkel maar en ik hoef enkel de 5-10% daarvan die ik kopen wil achteraf te betalen. Niet vreemd dat webwinkels beperkingen gaan opleggen, ze kunnen deze risico's en overhead niet (voor)financieren. Webwinkel zijn ze ook juist geworden om lagere kosten te hebben en een groter bereik qua klanten, zodat ze levensvatbaar zijn, wat voor een stenenwinkel steeds moeilijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:59

MightyMike schreef:

Je herhaalt hetzelfde van de vorige pagina nog even? Heel simpel, je hóeft niet online te bestellen als je het niet meer eens bent met hun werkwijze he ;) Gewoon lekker de stad in :+

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:00

Ik noem maar een voorbeeld overigens, ik stuur niet altijd zoveel terug. Verschilt natuurlijk.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:01

Relaxed schreef:
In feite is het niet eens voorschieten.. Je koopt iets en betaalt daarvoor..

Klopt. :')

Anoniem

MightyMike schreef:
Ik noem maar een voorbeeld overigens, ik stuur niet altijd zoveel terug. Verschilt natuurlijk.

Blijkbaar toch gemiddeld 80%.. Das onwijs veel!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:01

Ik hoef zeker ook niet online te bestellen Relaxed, fijn dat je er nog even op wijst.. Ik vraag me alleen af waarom, wat er gebeurd met de kleding naderhand dat het voor een webshop zo'n probleem zou zijn. De hele overige discussie die nu ontstaat en het vinger wijzen hoeft niet..

Nirvana_

MightyMike schreef:

Hun grens zit op 80%. Blijkbaar hou jij 1 van de vijf producten die je besteld. Dat is echt best extreem veel.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:02

MightyMike schreef:

Voor mij is dat helemaal niet waar een webshop voor is. Het nadeel van een webshop is dat je niet even makkelijk spullen kunt passen, het voordeel is dat je iets thuisgestuurd krijgt waar je niet voor naar de winkel hoeft.
Ik vind het best wel een service die de webshops bieden dat je 79% van de spullen zonder gegronde reden gewoon kunt retourneren zonder consequenties en ben heel blij dat ze klanten die nog meer dan dat terugsturen daar zelf op aanspreken. Ik bestel regelmatig iets, maar stuur incidentieel iets terug. Zou ervan balen als mijn prijs omhoog gaat omdat mijn buurvrouw de webshop als een pashokje gebruikt.

Daarnaast vind ik het ook een ontzettende verspilling van verpakkingsmaterialen en energiekosten om zoveel kleding te laten komen en vervolgens weer terug te sturen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:03

Als je niet meer achteraf mag betalen, betekend dat wel dat je niet 1 keer maar meerdere keren in een bepaalde tijd 80 procent terug gestuurd hebt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:03

Ik weet niet of de grens 80% is, ik bestel meeste voor de kids en het is zo dat je dan vaak aan 2 maten bestellen zit, kleding valt heel verschillend en met de maten op wehkamp kom je er echt niet om te zien of het ze goed zit of niet. Dus bestel idd vaak 2 maten voor ze.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:03

Meer dan 80% is echt bizar veel om te retouren. Dit is niet het principe van een online winkel hoor, dat mensen álles waar ze over twijfelen bestellen om thuis te bekijken. Ik denk echt dat je lekker ouderwets naar de winkels moet gaan :) .