Dier doodgereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:42

Anne_GTI schreef:
:= ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.

Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.

Natuurlijke selectie := maar inderdaad dan kun je helemaal niks. En 400 km per dag, jeetje! Ik vind dat ik al veel op de weg zit, maar ik kom 'maar' aan 25000/30000 km per jaar haha.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:43

Skippy01 schreef:
Helaas kun je dat niet echt voorkomen... Ik heb inmiddels een haas, een buizerd (welke vogel komt er op de snelweg nou ineens ZO dicht overvliegen....), een duif en een paar weken terug een kat geraakt. Van de kat was ik wel ziek: ik kon hem niet meer vinden in het stikdonker in het struikgewas, en hij was niet direct dood, dus lag niet op de weg. Ik was vol in de ankers gegaan (rustige landweg), en heb hem dus met 25 km/u geraakt. Ik blijf hopen dat hij in elk geval nog veilig thuis gekomen is... Heb m niet meer gezien namelijk en rijd daar dagelijks 2x langs minstens.

Mijn vader heeft ooit een hert op de auto gehad. Geloof me als ik zeg dat ik héél blij was dat hij zijn SUV bij zich had. Met zijn sportautootje had de situatie er vermoedelijk voor hemzelf heel anders uitgezien. Nu was alleen de auto economisch total-loss. Hert is overigens ter plekke afgeschoten door de vogelaar/ jager van de vliegbasis waarnaast het gebeurde, want die was aardig gewond en in shock.

Kan me voorstellen dat het bij een kat anders voelt ofzo. En een hert is inderdaad gevaarlijk voor jezelf, gelukkig had hij de juiste auto mee.

Muronia

Re: Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:55

Ik heb een keer een duif aangereden die loodrecht uit een boom naar beneden viel, recht voor mijn auto. Wat voelde ik me schuldig.

Een paar weken geleden zag ik hoe een tegenligger een kat voor zn auto kreeg. Het dier rende vanuit het niets uit een berm met hoog gras de weg op. Ik ben gestopt en de tegenligger ook. De kat spartelde nog toen ik stopte maar was toch echt overleden. Ondanks dat ik het niet had gedaan me de rest van de dag ellendig gevoeld en ik kan het beeld nog moeilijk vergeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:00

Ik heb ooit een keer een mus tegen de buitenspiegel gehad. Kan het nooit overleefd hebben, want was bij de afrit van de snelweg en ik had nog behoorlijk vaart. Verder altijd op tijd kunnen remmen. Hier in de buurt steken de eenden altijd over bij de oversteekplaats via de vluchtheuvel. Dat zijn slimme eenden :j . Ik vind dat altijd zo grappig. Iedereen remt ook mooi op tijd.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:36

ista schreef:
Ik heb ooit in Frankrijk een esculaapslang overreden |( Ik zag iets liggen naast de berm, leek op een vod. Maar ik ben er vlakbij en het 'vod' strekt ineens van de berm tot aan de middenstreep, dus eerst 2 voorwielen en daarna 2 achterwielen er vol overheen.

En man, wat ik heb ik gruwelijke hekel aan die beesten, maar wat voelde ik me rot. Helemaal omdat het beest niet dood was en lag te kronkelen op de weg. Manlief zei dat we er nogmaals overheen moesten, maar dan over zijn hoofd. Dus al huilend omgedraaid, manlief achter het stuur. Kwam er een andere auto aan die er nog eens overheen ging. Slang was nog niet dood, wel erg gewond, maar vluchtte de berm en het bos in.

Jeetje, het is al 7 jaar geleden en nog voel ik me er nog steeds rot door als ik er aan denk.... ;(

Ohh erg dit! Goede redenatie van je partner, beter korte pijn dan lang lijden denk ik altijd maar wat sneu dat het beestje dan eigenlijk nog leefde en weg kroop ;(
Ik doe zelf sinds kort voor het werk veel kilometers en ik ben hier ook zo bang voor... Voorlopig alleen een rat dood gereden, kwam ook uit de bosjes naast de weg ineens de weg opgerend. Waarom weet ik nog altijd niet want het is een drukke weg dus die had overdag nooit levend kunnen oversteken...
Ik heb wel eens in het donker everzwijnen tegengekomen op de weg! De auto's voor mij waren gelukkig allemaal aan het remmen (geen wegverlichting ook niet) waardoor je zelf ook traag rijdt. Lag er eentje te spartelen op de weg en dat vond ik zo zielig. Ik heb helemaal huilend naar het noodnummer gebeld, vond het zo erg voor dat beestje (maar daar nog 'even' over rijden is helaas niet echt een oplossing...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:51

Bij mij staken er weleens twee wezeltjes over in Zweden, en ik had geen tegenliggers en niemand achter me. Remmen ging niet dus ik heb heel voorzichtig precies in het midden van de auto gemikt, niets gevoeld en... godzijdank! Ik zag in m'n achteruitkijkspiegel twee enorm geschrokken wezeltjes wegrennen. Ik heb nu pas een jaar mijn rijbewijs dus ik hoop dat ik het nooit écht hoef mee te maken... ik zou me zo ontzettend schuldig voelen.

Ik heb van anderen ook weleens aanrijdingen met een eland en een keer met een zwijn gezien. Dat wil je ook absoluut niet, niet voor het dier en voor jezelf. In het geval van de eland was de bestuurder zelf ook dood; die beesten zijn zo ongelofelijk groot. Auto tot de helft ingedeukt en er lag een hoop vlees van twee meter hoog op de weg... ontzettend sneu en verdrietig. :(

In het geval van het zwijn was de auto ook total loss maar het zwijn was doorgelopen... schijnen net rotsblokken te zijn als je er tegenaan rijdt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:53

Er is weleens een vogeltje tegen mijn auto aangevlogen, maar een aanrijding verder gelukkig (nog) niet gehad. Hier is het ook altijd opletten met eekhoorns, want die rennen inderdaad heel vaak direct terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:57

Een kat toen ik drie dagen mijn rijbewijs had en een meerkoet die midden in de nacht ineens voor mijn auto vloog. Bij de meerkoet ben ik uitgestapt en die heb ik de nek om kunnen draaien, lag helemaal te pompen en kon niets meer.. -O- Niet leuk om te doen, maar zo laten liggen kan ook niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:02

Je hebt je best gedaan lieve TS :(:)
Soms gebeurd het gewoon...

Ik heb in volle spits tegen 120/h op een vijfbaansvak eens een fazant gehad.

Lang verhaal kort: 7 auto’s tegen elkaar/tegen betonblokken, fazant dood, mensen zwaar gekwetst.

Ik was 1 van de 2 personen die niks hadden en heb de fazant als laatste overreden. Dat was toch wel mijn case extreme :(

Gisteren was manlief ook over de zeik omdat ie een duif had doodgereden.

We doen het niet expres, het siert ergens wel dat we er treurig om zijn, dan is het niet ‘zomaar’ achteloos doodgegaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:07

Ik heb alleen een keer over een pad heen gereden, en dat vond ik al vreselijk -O-
Die beestjes zitten doodstil op straat, nauwelijks te zien, totdat ze ineens een sprong de lucht in maken vlak voordat je er overheen rijdt..
Op de plekken waar ik weet dat ze zitten rijdt ik altijd extra rustig, en ben ook al een paar keer gestopt om er eentje in de berm te zetten.

Bij een tegenligger heb ik ooit gezien dat ie over de staart van een eekhoorn heen reed.. Dat was ook naar om te zien, maar het beestje rende gelukkig wel verder en heeft het hopelijk overleefd.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:10

Ikzelf niks met mn fiets... al heeft een muisje wel geluk gehad..
Maar sochtends vroeg wel een konijn wat geraakt werd door een scooter die vol gas tegemoet kwam.
Was niet te missen dat t raak was maar toch reed die kwal door....

Arme dier was achter verlamd en lag letterlijk te gillen.

Heb m eerst wat rustiger gekregen en daarna moeten "helpen". Wat heb ik me daar ontzettend rot om gevoeld :'(

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:13

Een konijntje :(
Heb echt nog nachtmerries gehad over dat gekraak..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:28

Ik heb het vorig jaar met een kat gehad in de berm.
Zag hem zitten, minderde vaart en ging midden op rijden. Katten op deze weg zijn het gewend en blijven eigenlijk altijd zitten of duiken de tuin/berm in waar ze zitten.

Toen ik er naast reed begon hij plots te rennen. Ik kon niet snel genoeg remmen en voelde een klap.
Durf nog steeds niet te zeggen waar hij er tegen aan is gekomen.

Auto stil gezet, opzoek naar het beestje.
Man man man, ik heb hier soms nog steeds nachtmerries van. Oogjes waren uit zijn oogkas gesprongen en liep zwalkend over de weg. Viel het water in, kwam er weer uit.

Gelukkig stopte er een ervaren katten vrouw die me geholpen heeft de kat rustig te houden tot de dierenambulance bij ons was.
Wat moet dat beestje een pijn hebben gehad :(
Uiteindelijk was zijn kaak verbrijzeld en hebben ze de ogen terug kunnen zetten.
Belde nog regelmatig naar de dierenarts om te vragen hoe het ging, niemand had zich gemeld voor de kat. Maar had de operaties wel doorstaan.

Weet uiteindelijk niet wat er gebeurt is en wil het ook niet weten. Ik vermoed het ergste, maar hoop dat hij opgehaald is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:32

Vriendin van mij had een zwaan onder haar wielen. Dier heeft het niet overleefd.
Het mannetje heeft dagenlang rouwend in de berm gezeten ;( zo zielig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:41

Afgelopen zomer, 2 babyeendjes.
Moedereend kwam met haar kuikens zo de weg opstappen.
Kon niet meer ontwijken.
Ben dagen van slag geweest.

Een keer een eend die zelfmoord pleegde door tegen mijn koplamp aan te vliegen.
Ook uit de bosjes op een drukke weg.

Buurjongen heeft vroeger geprobeerd een haas te ontwijken.
Het gevolg was dat hij met auto in de vaart lag.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:50

Anne_GTI schreef:
:= ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.

Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.

Uitwijken moet je sowieso eigenlijk al niet doen, zeker niet met hoge snelheid. Als je niet te hard rijdt kan het nog wel, maar ik heb dat eens met zo'n 100km/u gedaan voor een konijn. Het is dat ik een zware SUV reed op dat moment, maar dat doen we ook nooit meer. Je zal nl niet de eerste zijn die rollend de berm in gaat... Dat was ook een van de eerste dingen die ik leerde tijdens de drivers-education toen ik nog in Canada woonde. Net als hard remmen. Zeker doen als het kan (of bij groot wild), maar een andere auto achterin je eigen auto met alle mogelijke gevolgen van dien moet je ook niet willen.

Zelf een keer een wasbeer, meerdere vogels en muizen overreden. Wel een keer bijna een paar ganzen uit de lucht gereden en ik heb een hert voor de auto gehad, nota bene op een brug, maar die laatste sprong gelukkig net op tijd weg.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 08-10-19 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:51

Nog nooit wat geraakt zelf maar ik woon momenteel in Australië en hier liggen echt honderden dode dieren langs de kant van de weg. Vogels, tientallen kangoeroes, wombats, konijnen, echidna's etc

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:59

1x Een duif, wat heb ik gehuild. -O-

Die was met een andere duif aan het vechten in de berm. Ik reed met de grote bedrijfsbus van mijn ex, daarachter de trailer met paard erin. Gelukkig geen tegenliggers, dus ik ging al een stuk opzij. En toen sprong 1 van de 2 duiven ineens de weg op. Een giga explosie van veren, en heb de auto stil gezet en heel hard huilend mijn toenmalige vriend opgebeld.
Toen ik later mijn paard van de trailer haalde zat ook zij helemaal onder de veren. Die waren door het raampje heen dus naar binnen gekomen.

Blacky94 schreef:
Uitwijken moet je sowieso eigenlijk al niet doen, zeker niet met hoge snelheid. Als je niet te hard rijdt kan het nog wel, maar ik heb dat eens met zo'n 100km/u gedaan voor een konijn. Het is dat ik een zware SUV reed op dat moment, maar dat doen we ook nooit meer. Je zal nl niet de eerste zijn die rollend de berm in gaat... Dat was ook een van de eerste dingen die ik leerde tijdens de drivers-education toen ik nog in Canada woonde. Net als hard remmen. Zeker doen als het kan (of bij groot wild), maar een andere auto achterin je eigen auto met alle mogelijke gevolgen van dien moet je ook niet willen.

Zelf een keer een wasbeer, meerdere vogels en muizen overreden. Wel een keer bijna een paar ganzen uit de lucht gereden en ik heb een hert voor de auto gehad, nota bene op een brug, maar die laatste sprong gelukkig net op tijd weg.

Dat je niet altijd kan remmen ben ik het mee eens (N wegen of snelweg bijvoorbeeld), maar een auto die zich in een woonwijk of op 60 wegen anders in jouw auto parkeert vind ik altijd zo'n gelul. Dan hebben ze ook gewoon niet genoeg afstand gehouden en-of niet opgelet. Je zult maar moeten remmen voor een klein kind, dan zijn ze ook te laat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:59

Bubblewrap schreef:
Laatst was er een soortgelijk topic. Een bokker had een kat onder de auto, welke het ook niet heeft overleefd. Je bent niet de enigste die het gebeurd, en die zich daar ontzettend zuur over voelt.

Je hebt je best gedaan om een aanrijding te voorkomen. Maar soms gaat het gewoon mis, en dat is puur pech :(:) Knuffel voor jou!

Dat was ik Y;(

Ben er echt een paar dagen naar van geweest

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:08

Kaitlyn schreef:
Blacky94 schreef:

Dat je niet altijd kan remmen ben ik het mee eens (N wegen of snelweg bijvoorbeeld), maar een auto die zich in een woonwijk of op 60 wegen anders in jouw auto parkeert vind ik altijd zo'n gelul. Dan hebben ze ook gewoon niet genoeg afstand gehouden en-of niet opgelet. Je zult maar moeten remmen voor een klein kind, dan zijn ze ook te laat.

Oh dat ben ik met je eens hoor. Ik zeg ook zeker niet dat je helemaal niet moet remmen, maar je hebt ook mensen die op een 80 of 100 weg vol in de ankers gaan en dat is gewoon levensgevaarlijk.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat veel wegen in Canada sowieso al 80-100km/u wegen zijn plus de mensen daar zijn het gewend omdat daar veel meer leeft dan hier in NL. En als het een groot dier is valt het natuurlijk sowieso al veel sneller om voor degene achter je waardoor die er ook beter op kunnen anticiperen. Maar in NL al menig discussie gehad met mensen die vinden dat ze hier op een 80 of 100 weg prima vol in de ankers kunnen voor een eend of eekhoorn ofzo |o

Met dat hert stond ik ook vol op de rem, maar die zijn ook wel zo groot dat degene die achter mij zat, ze ook had zien staan en dus ook op de rem ging. Sowieso leer je in zulke landen veel meer alert te zijn op groot wild in de omgeving. Het laatste wat je wil is een hert (of moose) op je motorkap want dan is het voor jezelf vaak ook einde verhaal. Maar had ik dat voor een konijn gedaan dan was de situatie heel anders geweest denk ik...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 08-10-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:08

Bij mij is er een paar jaar geleden uit het niets een meeuw tegen mijn voorruit geknald.
Reed op de snelweg zo een 120 km/u en ineens, BOEM. Ik schrok mij een ongeluk. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek zag ik een grote hoeveelheid veren in het rond dwarrelen.
Is nooit leuk, maar je doet het (hopelijk) niet express.

Tijdens het prioritair rijden ook eens massaal op de rem moeten gaan voor een kat dat overstak. Zat gelukkig net tussen de wielen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:19

Als kind, ik zat in groep 8 denk ik, had ik haast om op school te komen toen er ineens een eend overstak. Ik kon niet meer uitwijken en voelde een harde hobbel waarna ik in paniek doorgereden ben. Hele middag me rot gevoeld.

Op de terugweg bleek eend nog lekker rond te waggelen naast de tak waar ik kennelijk overheen gereden was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:46

Cayenne schreef:
Vriendin van mij had een zwaan onder haar wielen. Dier heeft het niet overleefd.
Het mannetje heeft dagenlang rouwend in de berm gezeten ;( zo zielig.

Oohhh |( ;(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:48

2 eenden in 1 keer, was donker en reed op een onverlichte weg, keuze was of 2 platte eenden of de sloot

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:13

Oh zo naar hea :\

Ik zelf nog geen bewuste aanrijding gehad. Mijn vriend wel even geleden. 80 weg, druk en regen. Ineens uit de berm een moedereend met kuikens ;( Vriend week zover kon uit maar raakte de eend frontaal. Kuikens gemist maar die vlogen na de aanrijding met z'n allen naar moedereend toe. De achteropkomende auto is daar frontaal overheen gereden... :( Vriend voelde zich zo naar dat ie er misselijk van werd. Is dagen van slag geweest.