1x Een duif, wat heb ik gehuild.
Die was met een andere duif aan het vechten in de berm. Ik reed met de grote bedrijfsbus van mijn ex, daarachter de trailer met paard erin. Gelukkig geen tegenliggers, dus ik ging al een stuk opzij. En toen sprong 1 van de 2 duiven ineens de weg op. Een giga explosie van veren, en heb de auto stil gezet en heel hard huilend mijn toenmalige vriend opgebeld.
Toen ik later mijn paard van de trailer haalde zat ook zij helemaal onder de veren. Die waren door het raampje heen dus naar binnen gekomen.
Blacky94 schreef:Uitwijken moet je sowieso eigenlijk al niet doen, zeker niet met hoge snelheid. Als je niet te hard rijdt kan het nog wel, maar ik heb dat eens met zo'n 100km/u gedaan voor een konijn. Het is dat ik een zware SUV reed op dat moment, maar dat doen we ook nooit meer. Je zal nl niet de eerste zijn die rollend de berm in gaat... Dat was ook een van de eerste dingen die ik leerde tijdens de drivers-education toen ik nog in Canada woonde. Net als hard remmen. Zeker doen als het kan (of bij groot wild), maar een andere auto achterin je eigen auto met alle mogelijke gevolgen van dien moet je ook niet willen.
Zelf een keer een wasbeer, meerdere vogels en muizen overreden. Wel een keer bijna een paar ganzen uit de lucht gereden en ik heb een hert voor de auto gehad, nota bene op een brug, maar die laatste sprong gelukkig net op tijd weg.
Dat je niet altijd kan remmen ben ik het mee eens (N wegen of snelweg bijvoorbeeld), maar een auto die zich in een woonwijk of op 60 wegen anders in jouw auto parkeert vind ik altijd zo'n gelul. Dan hebben ze ook gewoon niet genoeg afstand gehouden en-of niet opgelet. Je zult maar moeten remmen voor een klein kind, dan zijn ze ook te laat.