BrittS schreef:Hoe zag jouw dagindeling eruit?
Hoe verliep jouw ceremonie? Ik zie dus voor me dat de bruid aan de hand van haar vader naar voren loopt op zo'n muziekje en dat je dan vooraan beide zo'n speech houdt.
Wanneer doe je de foto's?
Wie was/waren jouw getuigen? En had je ook bruidsmeisjes?
Hoe zag jouw feest eruit? Hoe was het ingericht?
Wat voor lunch/diner werd er geserveerd?
Ben je op huwelijksreis gegaan en zo ja, wanneer? (waarheen?) Meteen de dag er na? Of later?
Wat moet ik vooral niet vergeten?
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem toen wij gingen trouwen.
uiteindelijk is het een soort blessing, want je kunt het doen zoals jullie willen. Lekker niet volgens de standaard.
Onze dagindeling:
Uitslapen.
10.30 uur T. bruidsboeket ophalen en naar zijn ouders om zich om te kleden (Wij woonden 300m bij elkaar vandaan.. Dus de fotografe kon op en neer tussen onze ouderlijk huizen voor foto's)
Ik naar mijn ouders voor kapper/make-up en jurk.
14.00 T. haalt me op met de trouwauto.
15.00 ceremonie (mijn vader gaf je inderdaad weg op een muziekje (here comes the sun - beatles), toen ging de trouwambtenaar een verhaaltje over ons vertellen. Daarna hadden wij onze eigen gelofte en was het tijd voor het ja woord en de kus
en dan nog de papieren tekenen met een achtergrondmuziekje en dan is het wel zo'n beetje klaar)
16.00 foto's maken. Ik had hier een hele planning voor gemaakt (eerst groepsfoto, vrienden/vriendinnen, broers/zussen, ouders en dan wij alleen. Zo kon iedereen in groepjes vast naar de feestlocatie vertrekken en bleef niet iedereen hangen)
17.00u taart en koffie
Vanaf 18.00 was de pizzabakker er die voor iedereen pizza's bakte. En de DJ was er vanaf 17 uur voor de muziek.
Wij hadden het feest bij mijn ouders in de tuin met ongeveer 60 gasten. Onze gasten waren er allemaal de hele dag, omdat ik het stom vond om ze voor het eten naar huis te sturen. Dus we hebben gewoon gezellig pizza gegeten. Hele lekkere pizza trouwens!
Taart hadden we van de HEMA en donuts van de Lidl (Die kun je dus al weken vooraf bevroren ophalen, superhandig).
We hebben bij vrienden en familie 2 grote partytenten geleend, want huren vond ik veel te duur. We hadden een vuurkorf staan voor s avonds. En een LP DJ ipv een moderne DJ 
Mijn zus was mijn getuige, T zijn zus was zijn getuige. We hadden mijn neefje van 11 en T's nichtje van 4 als bruidsmeisje en bruidsjonker.
We zijn in april verloofd, in augustus getrouwd (Ja ja, dat kan gewoon in dat tijdsbestek) en in februari op huwelijksreis naar IJsland geweest!
Oh, en om 12 uur was het feestje klaar! Manlief is geen avondmens en ik wilde hem niet zien knikkebollen op zijn eigen feestje. We zijn naar onze auto gewandeld, naar huis gereden en hebben in jurk en pak de hond nog uitgelaten 
Waar je aan moet denken: boek een fotograaf waar je je goed bij voelt. En boek die op tijd. Want de lievelingetjes zitten vaak snel vol voor het trouwseizoen.
En regel wat mensen (Ik had 2 vrienden van mijn zus die ik goed ken) die achter de schermen dingen regelen als je het feest thuis doet. Zorgen dat de koffie klaar staat, de taart gebracht word, koelkasten aangevuld worden, glazen opgehaald... dat soort zaken. Daar wil je jezelf en niemand van je gasten mee belasten.
Ik heb foto's van hoe wij de boel versierd/aangekleed hadden. Lang leve onze liefde om tweedehandse spullen te verzamelen. Ik heb alles daarna ook weer verkocht en dus uiteindelijk geen kosten op gemaakt.

Als je nog iets wil weten, vraag maar raak.