Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niqui schreef:Kan allemaal zo zijn, maar de omwonenden moeten wel worden ingelicht van tevoren en er moet ter plaatse een duidelijke aanduiding zijn dat er op een bepaald moment niet geparkeerd mag worden. Als een en ander achterwege is gebleven, dan is het terecht dat TS hier melding van maakt bij de gemeente. Een bericht in een nieuwsblad alleen is niet voldoende.
Cayenne schreef:Normaal gesproken krijgen de omliggende straten een briefje in de bus. En dan niet alleen de straat die direct aan de parkeerplek zelf grenst. Maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat er geen bord met een melding heeft gestaan toen TS de auto daar parkeerde.Niqui schreef:Kan allemaal zo zijn, maar de omwonenden moeten wel worden ingelicht van tevoren en er moet ter plaatse een duidelijke aanduiding zijn dat er op een bepaald moment niet geparkeerd mag worden. Als een en ander achterwege is gebleven, dan is het terecht dat TS hier melding van maakt bij de gemeente. Een bericht in een nieuwsblad alleen is niet voldoende.
Maar tot hoeverre is iemand een omwonende wanneer ie op 120 meter afstand woont?
En tot hoeveel meter moeten de omwonenden worden ingelicht?
oomens schreef:Zijn die flyers echt de enige vorm van communicatie vooraf geweest? Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Als er weggesleept mag worden, dan zijn er sowieso vergunningen voor verleend, en dat is vrijwel zeker ook in het lokale gemeentekrantje gecommuniceerd.
Als je er zelf voor kiest om geen huis-aan-huisbladen te ontvangen, dan geef je daarmee aan dat je blijkbaar zelf actief genoeg op zoek gaat naar informatie vanuit de gemeente om zo'n blaadje niet nodig te hebben. Mocht je dat laatste ook al niet doen, dan kun je moeilijk de gemeente de schuld geven als je niet op de hoogte bent.