Dit is toch ongelofelijk.. Echt absurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:42

Ik zou in ieder geval de boete proberen aan te vechten aangezien je nu twee keer gestraft wordt voor hetzelfde vergrijp. Verder is het een welles/nietes dingetje. Je zou via een buurtapp kunnen kijken of er een onafhankelijk getuige te vinden is die weet wanneer de borden geplaatst zijn.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:44

Grote kans dat het een BOA van de gemeente is geweest. Morgenochtend meteen even bellen en de zaak voorleggen. Bezwaar maken op de boete en/of een klacht indienen bij de gemeente kan een volgende stap zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:49

Wij bokkers kunnen niet helpen. Gemeente kan jou verder helpen (is daarnaast ook verantwoordelijk voor de verleende vergunningen). Daarnaast kun je het juridisch loket ook inschakelen.

BigOne

Re: Dit is toch ongelofelijk.. Echt absurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:58

En daar komt bij dat een organisatie dit aanvraagt bij de gemeente en dat de daarbij behorende maatregelen ruim van te voren worden bekend gemaakt in de huis aan huis bladen. Dat is een gemeente verplicht evenzo is een burger verplicht daarvan op de hoogte te zijn. Dus niet piepen maar zoeken of en wanneer dit gepubliceerd is, zo niet dan maak je nog kans op kwijtschelding door de gemeente .

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:59

Als dat een startplaats is voor dat motor event, zal die vrij moeten geweest zijn om al die motors te laten starten.
Verder doet het feit dat er niet veel plaats is om te parkeren niet veel ter zaken. Je mocht er niet staan.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:03

Kan allemaal zo zijn, maar de omwonenden moeten wel worden ingelicht van tevoren en er moet ter plaatse een duidelijke aanduiding zijn dat er op een bepaald moment niet geparkeerd mag worden. Als een en ander achterwege is gebleven, dan is het terecht dat TS hier melding van maakt bij de gemeente. Een bericht in een nieuwsblad alleen is niet voldoende.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:10

Ik vind dat er dus eigenlijk wel toe doen. Een evenement moet imo niet meer 'overlast' veroorzaken dan nodig. En uren eerder dan nodig auto's wegslepen past daar niet bij. Wij hadden eerst ook altijd dat 2 wijken de hele dag werden afgesloten voor een hardloopwedstrijd. Daar kwam gezeur over (althans dat denk ik) en sinds paar jaar wordt het afgesloten wanneer nodig, dus gewoon dat 2-3 keer dat halfuurtje dat er gelopen wordt over die ene weg. Vind ik ook niet meer dan normaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:12

Niqui schreef:
Kan allemaal zo zijn, maar de omwonenden moeten wel worden ingelicht van tevoren en er moet ter plaatse een duidelijke aanduiding zijn dat er op een bepaald moment niet geparkeerd mag worden. Als een en ander achterwege is gebleven, dan is het terecht dat TS hier melding van maakt bij de gemeente. Een bericht in een nieuwsblad alleen is niet voldoende.

Maar tot hoeverre is iemand een omwonende wanneer ie op 120 meter afstand woont?
En tot hoeveel meter moeten de omwonenden worden ingelicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:17

Ik gok dat ze niet midden in de nacht de borden hebben geplaatst en je deze dus over het hoofd hebt gezien. Ik denk dat je pech hebt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:39

Cayenne schreef:
Niqui schreef:

Maar tot hoeverre is iemand een omwonende wanneer ie op 120 meter afstand woont?
En tot hoeveel meter moeten de omwonenden worden ingelicht?
Normaal gesproken krijgen de omliggende straten een briefje in de bus. En dan niet alleen de straat die direct aan de parkeerplek zelf grenst. Maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat er geen bord met een melding heeft gestaan toen TS de auto daar parkeerde.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:41

Zijn die flyers echt de enige vorm van communicatie vooraf geweest? Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.

Als er weggesleept mag worden, dan zijn er sowieso vergunningen voor verleend, en dat is vrijwel zeker ook in het lokale gemeentekrantje gecommuniceerd.

Als je er zelf voor kiest om geen huis-aan-huisbladen te ontvangen, dan geef je daarmee aan dat je blijkbaar zelf actief genoeg op zoek gaat naar informatie vanuit de gemeente om zo'n blaadje niet nodig te hebben. Mocht je dat laatste ook al niet doen, dan kun je moeilijk de gemeente de schuld geven als je niet op de hoogte bent.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:44

oomens schreef:
Zijn die flyers echt de enige vorm van communicatie vooraf geweest? Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.

Als er weggesleept mag worden, dan zijn er sowieso vergunningen voor verleend, en dat is vrijwel zeker ook in het lokale gemeentekrantje gecommuniceerd.

Als je er zelf voor kiest om geen huis-aan-huisbladen te ontvangen, dan geef je daarmee aan dat je blijkbaar zelf actief genoeg op zoek gaat naar informatie vanuit de gemeente om zo'n blaadje niet nodig te hebben. Mocht je dat laatste ook al niet doen, dan kun je moeilijk de gemeente de schuld geven als je niet op de hoogte bent.

Is dit laatste serieus?
Bij ons worden die platen er al 2 a 3 dagen op voorhand gezet met de juiste datum. En van de auto's die er dan al staan worden hun nummerplaten genoteerd, die krijgen geen boete.

Anders zou ik wel heel bang zijn om op vakantie te gaan elk jaar ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:22

Nu ben ik toch best benieuwd of je er vandaag achteraan gegaan bent

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 20:15

Er is contact geweest met onder andere de gemeente en we zijn bezig wat dingen op te stellen om onze klacht duidelijk te maken en ook met oplossingen te komen

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:49

Ik vind het mooi poedersuiker voor je... 350 euro weet ik ook wel anders te besteden := Hoop dat je inzet wat zoden aan de dijk zet en er misschien coulance komt wat betreft je boete.