Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:[
Ja en dat ze zich beter voelde zonder pil en dus nadat de beslissing genomen was niet meer aan de pil wilde en voor condooms koos. Niets onverantwoordelijks dus maar gewoon een bewuste keuze om alvast te stoppen met de pil en condooms te gebruiken en bij de definitieve nee het te houden bij condooms. Vind het dus erg veroordelend en oneerlijk tegenover TS om haar onverantwoordelijk te noemen.
Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat mensen heel gelukkig zijn zonder kinderen. Vind dat altijd zo'n dooddoener dat kinderen echt je leven verrijken. Echt ik geniet van mijn kinderen maar vind het ook gewoon superzwaar met momenten en durf gerust te zeggen dat ik zonder ze niet minder gelukkig zou zijn geweest.
Karma schreef:Hoe langer je wacht, hoe afschuwelijker ik persoonlijk een abortus vind.
Als het een boontje is, is dat heel anders dan een mini-mensje.
Er zijn zelfs klinieken waar je na 17 weken nog naartoe kunt. Afschuwelijk!! En ik ben niet eens tegen abortus, mits het in een vroeg stadium is.
Sinds ik kinderen heb en vroege echo's heb mogen meemaken, kan ik me er écht niets bij voorstellen.
Je hebt het financieel en de relatie op de rit, wat wil je nog meer?
Eens met MarcoBorsato: kinderen zijn het vreselijkste en mooiste wat me ooit overkomen is.
Succes met je keuze.
Nabster schreef:Je hebt bewust een risico genomen. Daar moet je nu ook verantwoordelijkheid voor nemen. Kun je met jezelf leven als je een abortus laat doen? Relaties kunnen stranden, dat kind blijft voor altijd van jou.
Nabster schreef:Je hebt bewust een risico genomen. Daar moet je nu ook verantwoordelijkheid voor nemen. Kun je met jezelf leven als je een abortus laat doen? Relaties kunnen stranden, dat kind blijft voor altijd van jou.
lizy29 schreef:RyanneZarita schreef:Ik ga mee met MarcoBorsato. Ik snap het ook niet goed. Ook een soort van verantwoordelijkheid mis ik wel een beetje in dit verhaal.
Ze gebruikten toch condooms. Dat is net zo goed een voorbehoedsmiddel. Dat TS zich beter voelt zonder hormonen en daarom geen hormonen meer wil nemen kan ik me prima voorstellen.
purny schreef:lizy29 schreef:
Ze gebruikten toch condooms. Dat is net zo goed een voorbehoedsmiddel. Dat TS zich beter voelt zonder hormonen en daarom geen hormonen meer wil nemen kan ik me prima voorstellen.
Condoomgebruik is niet 100% veilig.
purny schreef:Condoomgebruik is niet 100% veilig.
Ik mis iets. Jullie hebben besloten geen kinderen te willen dus stop je met de pil?
Ik zou ook adoptie overwegen. Er zijn heel veel stellen in dit land of op de wereld die dolgraag een kindje willen maar dit niet kunnen.
Maar de keus moeten jullie zelf maken
zoef123 schreef:Ik vind als je geen kinderen wilt je ze ook niet moet maken. En per ongeluk vind ik dus niet per ongeluk dan had je heel hard gezegd je moeten steriliseren. Jullie hebben het kindje zelf gemaakt. Het leeft in je buik. Ongeacht of je voor of tegen abortus bent. Van een abortus wordt je ook niet vrolijk en kan emotioneel heel zwaar zijn. Waarom zou je dit kindje het leven niet gunnen. Er zijn heel veel mensen die dit voor jou willen doen (adopteren). Ik begrijp dat ik makkelijk kan praten want zit niet in jou positie en snap dat het voor jullie een moeilijke situatie is. Maar een kindje laten aborteren zou ik dus echt nooit kunnen. Vind het knap van je dat je al hulp hebt gezocht.