EvelienKiss schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe dure Miele. Opvallend, dat lees ik nu al een paar keer: Miele... Anyway, na tips van Internet (te weten: minder schoonmaakmiddel gebruiken, rand bij opening goed schoonmaken en regelmatig azijn & soda erbij) nu geen probleem meer. Met vloeibare Robijn heerlijk frisse was.
Ga ik even meenemen als tip, ik heb sinds deze week ook een nieuwe Miele, die moest een keer op kookprogramma draaien zonder was of wasmiddel, voordat je ermee ging wassen.
Ik moet zeggen, ik vond de trommel al niet fris ruiken bij de eerste keer deur openen, dacht ik nog, dat is het nieuwe eraan. Maar dat heb ik bij andere merken wasmachines zo tot nog toe nog niet gehad.
De was komt er goed schoon en fris uit, maar er blijven wel pluisjes en haar in de rubber rand zitten, meer als bij een andere wasmachine vind ik.
Goed schoonhouden dus is denk ik de truc.
In mijn oude (Hoover, hoofdzakelijk voor het hondenspul, dekbedden e.d. vanwege de grote trommel) gebruikte ik regelmatig soda en schoonmaakazijn, ik gebruik afwisselend waspoeder, pods en vloeibaar, al naar gelang wat ik was. Met waspoeder wassen is wel beduidend goedkoper, en beter te doseren.
Nooit was gehad die niet fris rook eerlijk gezegd.
Onze andere wasmachine, een goedkope Indesit, die ik tot dato voor onze kleding gebruikte ook altijd frisse was, die gebruik ik dan nu voor de hondenspullen, en de Miele voor ons wasgoed.
In de Indesit machine losten de pods niet altijd even goed op moet ik zeggen, zeker op de kortere programma's.
Zeker bij spul waar veel haar inzit gebruik ik regelmatig soda, ook bij de was, gaan de haren er beter uit.
In een huishouden met (vroeger) paarden en honden geen overbodige luxe.