Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Merel_Brit schreef:Heel erg bekend, en ook op de asociale manier tegen ons gebruikt. Mijn vriend had een klein appartement waar hij al 15 jaar woonde, en wat voor hem alleen prima voldeed. Wij wilden samen gaan wonen (2 huizen verkopen en 1 nieuwe) en moesten ook huisnummer en postcode doorgeven toen wij de vraagprijs van een huis wilden weten. Daarop kregen wij een email dat dit huis waarschijnlijk ver buiten ons budget lag....
Merel_Brit schreef:Heel erg bekend, en ook op de asociale manier tegen ons gebruikt. Mijn vriend had een klein appartement waar hij al 15 jaar woonde, en wat voor hem alleen prima voldeed. Wij wilden samen gaan wonen (2 huizen verkopen en 1 nieuwe) en moesten ook huisnummer en postcode doorgeven toen wij de vraagprijs van een huis wilden weten. Daarop kregen wij een email dat dit huis waarschijnlijk ver buiten ons budget lag....
Sclimpre schreef:Postcode en adres vragen ze misschien omdat ze je toch binnenlaten in het huis van een ander.
Postcode alleen vragen ze ook vaak in winkels, daar denk ik dat het is om inzicht te krijgen in waar hun klanten vandaan komen om te weten of ze enkel heel lokaal reclame moeten maken of het ook iets verderg aan zoeken.
superpony schreef:Matheno, herkenbaar. Wij kennen ook zo een verhaal.
Maar weet je wat het erge is, dat het een beetje went. Je krijgt al geen zin meer om te bellen.
Wij weten ook een huis wat we wilden bekijken, maar mochten niet als we niet eerst een hypotheek gesprek wilden........
Huis bleef maar te koop staan en wij baalden wel. Hoorden toen van mensen uit de omgeving dat de eigenaren het ook niet snapte. Achteraf heeft een makelaar het voor bekende achtergehouden die wat tijd nodig hadden voor financiele deel. En die konden het leuk kopen, omdat de verkopers dachten dat er niemand interesse had.
Hypotheek adviseurs net zo. Wij hebben ons goed laten informeren bij meerdere. Kozen er eentje en alles kon wat we wilden + meer.......
Hebben ons over laten halen om verbouwing deels te financieren, maar dan kon het maar bij 1 bank.....
Die weigerde na een slechte taxatie en daarna moest het bij een ander geregeld worden en kon het opeens bij meerdere......
Dan vraag je je wel af, waarom ze eerst alleen die ene bank naar voren duwen. Ik snap het wel, maar we hadden niet veel tijd, dus wilden niet te moeilijk doen.
Kaitlyn schreef:superpony schreef:Matheno, herkenbaar. Wij kennen ook zo een verhaal.
Maar weet je wat het erge is, dat het een beetje went. Je krijgt al geen zin meer om te bellen.
Wij weten ook een huis wat we wilden bekijken, maar mochten niet als we niet eerst een hypotheek gesprek wilden........
Huis bleef maar te koop staan en wij baalden wel. Hoorden toen van mensen uit de omgeving dat de eigenaren het ook niet snapte. Achteraf heeft een makelaar het voor bekende achtergehouden die wat tijd nodig hadden voor financiele deel. En die konden het leuk kopen, omdat de verkopers dachten dat er niemand interesse had.
Hypotheek adviseurs net zo. Wij hebben ons goed laten informeren bij meerdere. Kozen er eentje en alles kon wat we wilden + meer.......
Hebben ons over laten halen om verbouwing deels te financieren, maar dan kon het maar bij 1 bank.....
Die weigerde na een slechte taxatie en daarna moest het bij een ander geregeld worden en kon het opeens bij meerdere......
Dan vraag je je wel af, waarom ze eerst alleen die ene bank naar voren duwen. Ik snap het wel, maar we hadden niet veel tijd, dus wilden niet te moeilijk doen.
Waarom zijn jullie niet gewoon naar dat huis gegaan, aangebeld en gezegd dat jullie zeer veel interesse hebben, maar de makelaar heel raar doet. Je hoeft het niet verplicht via de makelaar te doen...
speedfiets_2 schreef:Merel_Brit schreef:Heel erg bekend, en ook op de asociale manier tegen ons gebruikt. Mijn vriend had een klein appartement waar hij al 15 jaar woonde, en wat voor hem alleen prima voldeed. Wij wilden samen gaan wonen (2 huizen verkopen en 1 nieuwe) en moesten ook huisnummer en postcode doorgeven toen wij de vraagprijs van een huis wilden weten. Daarop kregen wij een email dat dit huis waarschijnlijk ver buiten ons budget lag....
Ajoo wat is dat voor onbeschofte onzin. Ik weet niet of ze nvm makelaar zijn zoja dat zou ik eens een melding maken. Wat maakt het uit wat je vorige huis was. Ik woonde echt rete klein hier voor en voor echt weinig geld. De makelaar die ik had besprak netjes wat plus minus de onkosten waren en of dit binnen ons budget viel op een nette vriendelijke manier. Maar haar zorgen kwamen meer vanuit het oogpunt dat we net student af waren.
GreaseMonkey schreef:Heb die vraag 1x gehad toen ik onilne een bezichtiging ging aanvragen (in het aanvraagformulier). Heb toen postcode en huisnummer van Paleis Soestdijk ingevoerd. Bij de bezichtiging toen geen opmerkingen over gehad trouwens
Gloa schreef:GreaseMonkey schreef:Heb die vraag 1x gehad toen ik onilne een bezichtiging ging aanvragen (in het aanvraagformulier). Heb toen postcode en huisnummer van Paleis Soestdijk ingevoerd. Bij de bezichtiging toen geen opmerkingen over gehad trouwens
Geniaal![]()
Ga dan meteen weer doordenken.....andere leuke opties![]()
- penitentiaire instelling Vught
- 2de kamer Den Haag
- Pieterbaan centrum
Bijbehorende postcodes vrij verkrijgbaar via Google
. Kaitlyn schreef:Waarom zijn jullie niet gewoon naar dat huis gegaan, aangebeld en gezegd dat jullie zeer veel interesse hebben, maar de makelaar heel raar doet. Je hoeft het niet verplicht via de makelaar te doen...
. Je moet ergens beginnen als je net klaar bent van school toch. Zou het raar vinden als dat tegen mij wordt gebruikt. Wordt al moeilijk genoeg gemaakt op dit moment als starter. Vjestagirl schreef:Sclimpre schreef:Postcode en adres vragen ze misschien omdat ze je toch binnenlaten in het huis van een ander.
Postcode alleen vragen ze ook vaak in winkels, daar denk ik dat het is om inzicht te krijgen in waar hun klanten vandaan komen om te weten of ze enkel heel lokaal reclame moeten maken of het ook iets verderg aan zoeken.
Ja ze laten me binnen in het huis van een ander, maar ze laten me er niet alleen. Ik loop keurig met een makelaar rond, waarom hebben ze dan mijn adres nodig?
ChantalSmook schreef:Zouden ze op basis daarvan in willen schatten in hoeverre ze de prijs omhoog kunnen drijven?
Ik woon nu nog in een sociale huurwoning (flat) en die ligt niet in een topwijk. Je moet ergens beginnen als je net klaar bent van school toch. Zou het raar vinden als dat tegen mij wordt gebruikt. Wordt al moeilijk genoeg gemaakt op dit moment als starter.
Ibbel schreef:Ik denk dat het simpelweg is omdat makelaars in de huidige markt kritisch kunnen zijn aan wie ze hun tijd spenderen. Als ze vooraf al denken dat het niets wordt en er staan 10 anderen te trappelen, waarom dan een paar uur in een niet serieuze klant steken? Er zijn echt wel mensen die huizee bezichtigen als 'hobby' hebben: "kijken kijken niet kopen" op een wat grotere schaal.