Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:whoopylover schreef:Same. Scheelt het meest in de carbon-footprint en dus de grootste bijdrage die je kan doen.
Is dat een "bijdrage"? Zeg eens eerlijk. Heb je een serieuze kinderwens en offer je die op met tranen in je ogen in het belang van de planeet? Ik geloof er geen fluit van.

Ik "plan" mijn ritten eigenlijk ook zo dat ik geen onnodige kilometers doe en geen zeven keer heen en weer moet rijden. Gewoon alles wat ik die dag moet doen op één rit. Dat betekent regelmatig dat ik wat vroeg ben op een afspraak maar dan lees ik wel een boekje in de wachtkamer. 
(Ze zijn altijd met een stuk of 4). Die hun leefwereld wordt ook steeds kleiner door dat alles vol gebouwd wordt. 
Kuggur schreef:Is dat een "bijdrage"? Zeg eens eerlijk. Heb je een serieuze kinderwens en offer je die op met tranen in je ogen in het belang van de planeet? Ik geloof er geen fluit van.

Eleeke schreef:IMANDRA schreef:Tof! Wat voor auto heb je besteld?
Tesla 3 , erg veel zin om in te gaan rijden
LadyMadonna schreef:Ik probeer van alles, maar merk wel dat ik het lastig vind.
Je lijkt het ook nooit goed te doen.
Koop je bioplastic, lees je vervolgens dat half Madagascar ontbost is voor de grondstoffen voor bioplastic....
Ik heb geen kinderen (niet met milieu als hoofdreden, maar bijkomend voordeel)
Ik douche niet elke dag, en ga niet uitgebreid badderen (heb geen echt bad ook)
Fruit koop ik lokaal bij de buren die een boomgaard hebben.
Vlees koop ik bewust, dus geen kiloknallers etc.
Afval probeer ik zoveel mogelijk te scheiden
Binnen het dorp doe ik alles op de fiets
Onlangs heb ik uitwasbare “wattenschijfjes” gekocht
Maarja, heb een vriendin op 1600km afstand wonen, dus buiten de vakantie om vlieg ik wel een paar x per jaar...
Goof schreef:Ik vind topics als deze altijd uitmonden in een wedstrijdje 'ik doe het echt veel beter dan jij, want...'
En ik? Ik doe weinig als ik heel eerlijk ben.