Slapen met muziek/geluid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26953
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:48

Ik heb trouwens een wake-up light met een inslaap functie.

Die zet ik dan meestal op de radio maar hij kan ook vogeltjes of regenbuien of zee geluiden afspelen.
Ik kan dan aangeven hoe lang. Kan met of zonder licht.
Ik doe dan met licht.
Dan wordt het lampje steeds minder vel en de radio steeds iets zachter en dan aan het eind gaan beide langzaam uit.
Ik heb hem op een half uur staan.

Misschien is dat wat voor de mensen hier.

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:53

Ik val altijd in slaap met Storytel. Het zorgt er voor dat ik niet nog te piekeren en meestal val ik dan binnen 5 minuten in slaap.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde viel ik al in slaap met de TV zacht aan en een sleeptimer zodat hij vanzelf uit zou gaan. Dat was vanaf mijn 14de ongeveer.

Mijn man kan alleen niet slapen met geluid op de achtergrond dus ik doe altijd een oordopjes in die ik in de loop van de nacht wel kwijt raak.

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:04

Ik slaap altijd met storytel. De boeken kun je downloaden en kun je deze offline beluisteren :-)
Ook zet ik de timer aan, zodat hij stopt na een bepaald aantal minuten.

Ik vind het ideaal!

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:06

Ik heb altijd Harry Potter luisterboek met oortjes :')
Soms word ik wel wakker met die snoer om mn nek, maar vind die losse nog zo duur -O-

Word echt gek als ik hem niet in de buurt heb, maar niet altijd in. Moet wel in de buurt zijn, want anders dan krijg ik echt een grote error :')

M'n vriend is er inmiddels wel aan gewend.

black_kelpie

Berichten: 7883
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:13

Ladybird schreef:
Ik luister vaak een luisterboek op Storytel. Zo ben ik al een jaar bezig met Harry Potter. Ik probeer altijd verder te gaan op de plek wat ik nog onthouden heb, hierdoor kom ik tot de conclusie dat ik meestal binnen 3 of 4 min slaap :')

Hier exact hetzelfde, ik snurk zo weg als ik Stephen Fry hoor :')

Ik heb altijd flink moeite gehad met inslapen, en nog steeds wel af en toe, maar sinds ik Storytel heb gaat het zoveel beter.

Op de bank met de tv aan in slaap vallen kan ik ook heel goed. Mijn hoofd is veel te druk om zo in slaap te vallen, iets moet het overstemmen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:31

daantjuhhh schreef:
Ik heb trouwens een wake-up light met een inslaap functie.


Ik ook en mag em niet gebruiken van wederhelft. Die wordt al wakker van het lampje van mijn elektrische deken ;( :=

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:32

Ik heb het wel regelmatig op de bank wanneer ik lekker lig te netflixen/youtuben, maar 's nachts een muziekje aanhouden durf ik niet zo goed, ben bang dat ik dan door de wekker heen slaap 's ochtends. :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:12

Ooh wauw wat zijn er nog een hoop die dit doen. Sinds kort slaap ik eigenlijk pas zonder geluid om me heen. Maar ik heb heel lang via de tv de radio aangezet op mijn kamer, en dan met de radio heel zachtjes op de achtergrond viel ik altijd zo in slaap.

Tegenwoordig gaat het zonder ook goed, maar in het verleden had ik heel veel om over te piekeren en dan was de radio een goeie afleiding om in slaap te komen. Verbaas me eigenlijk stiekem wel ergens dat er zoveel mede bokkers zijn die ook met geluiden in slaap vallen.

Oortjes zou ik persoonlijk niet zo heel snel in doen, zou bang zijn om daarin verstrikt te raken in mijn slaap ofzo. Misschien ook omdat ik vaak geen hele rustige slaper ben....

Anastasia24

Berichten: 2740
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:15

Ik slaap redelijk vaak met muziek. Van enkel melodie tot aan daadwerkelijk zang. Vroeger sliep ik ook wel met de tv aan, maar nu kan ik dat niet meer. Dan probeer ik het verhaal te volgen, :+ . Soms moet het muisstil zijn hoor, bijvoorbeeld na een lange schooldag, dan kan ik ábsoluut geen geluid meer om mij heen hendelen. Ik slaap dan ook 9\10 keer met oordoppen. Maar als ik veel denk, gaat gewoon de muziek aan. Vroeger nog met oortjes, koptelefoon, maar dat ligt gewoon niet lekker, :+

black_kelpie

Berichten: 7883
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:24

Ricie schreef:
Oortjes zou ik persoonlijk niet zo heel snel in doen, zou bang zijn om daarin verstrikt te raken in mijn slaap ofzo. Misschien ook omdat ik vaak geen hele rustige slaper ben....

Ik ben een zijslaper, dus heb altijd maar 1 oortje in. Ergens gedurende de nacht valt die uit, ik zit er nooit in verstrikt eigenlijk.

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:45

Bij mij net zoals Black Kelpie, als ik even wakker word doe ik ze meestal uit anders valt het oordopjes ook wel uit. Wat ik ook wel gedaan heb is de oordopjes in de kussensloop en dan het geluid wat harder. Als je ze op de juiste plek legt hoor je het ook prima.

Het gaat bij mij alleen mis als ik het geluid te hard zet, dan blijf ik er juist wakker door. Hij moet zo staan dan ik me echt moet concentreren om het te verstaan. Dan val ik zo in slaap.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 01:38

Calm is ook een fijne app hiervoor. In slaap vallen terwijl iemand de spelregels van tennis voorleest of uitleg geeft over het heelal. Wel Engelstalig.

fleurtjeuh
Berichten: 10429
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 01:52

Ik slaap met oordopjes in die geluid wegnemen want ik wil stil slapen. Mijn verloofde daarentegen slaapt graag met gruwelijke horror verhalen via youtube :p

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:59

Veel mensen slapen goed met een witte ruis zoals sneeuw tv, een beek (maar na dat is meer als je kampeert) en baby's slapen soms juist goed met een stofzuiger aan. Iets wat een constant geluid maakt maar geen afleidend geluid.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:46

Er zijn ook een boel guided meditations op youtube, mocht je dat interessant vinden.

Hier hebben we vaker meditatie/massage muziek aan staan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:29

Ik slaap fijn met de radio op de achtergrond maar ik kan niet slapen als andere lawaai maken. Dus ik slaap voortaan met oordoppen in.

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:41

Ik heb muziek aan :p meestal il Divo daar val ik zo mee in slaap

TheNovelist

Berichten: 1525
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:31

Ik val meestal in slaap met een youtube video, en anders altijd met mijn geliefde tikkende klok en pompje van het aquarium! Als m'n vriend er is moeten ze allebei uit, maar ik vind het heerlijk.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:50

Wat veel mensen hier die zo in slaap vallen zeg!
Ik heb tinnitus. Momenteel is het erger dan ooit en ik slaap nu in met de tv aan op onze slaapkamer.
Ik kon een aantal weken geleden gewoon echt niet in slaap komen en heb de tv uit de woonkamer toen midden in de nacht naar boven staan slepen.
Nu zet ik Comedy Central op en dan val ik in slaap. Na 2 uur gaat de Tv uit en als ik tussendoor weer wakker word gaat hij weer aan.
Ik heb dus maar een andere tv gekocht voor in de woonkamer :')

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:57

Toen ik nog bij mijn ex was keek ik altijd Keeping up appearances vlak voor het slapen gaan en als ik dan wegdommelde, klikte ik de tv uit. Mijn ex vond dat prima.
Mijn huidige man is echter een extreem lichte slaper, dus is tv kijken van de baan. Hij heeft echt minstens een half uur tot een uur prikkelvrije omgeving nodig voordat ie kan slapen. Gelukkig ben ik een solide slaper en kan ik ook zonder geluid vrij makkelijk in slaap vallen, maarrrrr vind met geluid gewoon prettiger.
Nu zet ik mijn telefoon op nachtstand en kijk ik meestal een paar America’s funniest video’s, maar dus wel zonder geluid en draai ik me van hem af, zodat het licht van de telefoon niet op zijn netvlies valt.
Het is wat omslachtig, maar het werkt. :j
Hij blij, ik blij.