Meer bokkers met buitenlanse partners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:02

Captain schreef:
Dus zelfs als je niet zo super buitenlands bent (daarmee bedoel ik uit Europa ipv Midden-Oosten of ander minder ontwikkeld land) heb je al het gevoel dat men je minder snel accepteert.. Wat kunnen mensen toch rot zijn tegenover elkaar he!

Maar dat weet je in Nederland. Zelfs naast elkaar gelegen dorpen zijn niet tolerant. Wij wonen 8jr op de veluwe.
Of vertel maar eens dat je geboren Amsterdammer bent of in Almere hebt gewoond.....Alle vooroordelen kennen ze.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:05

Zowel mijn man (uit wales) als ik (uit duitsland) wonen al decennia in Nederland :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:10

Ik ben de buitenlander in het land van mijn man (Spanje) Ik woon er al ruim 33 jaar, maar vooral in het begin vaak gehoord, ga toch terug naar je land etc etc

Veel nare opmerkingen dus.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:14

Ik ben een Nederlander in Amerika, maar ook hier was mijn schoonfamilie er van overtuigd dat ik een welvaartszoeker was := Ik krijg het er ook maar niet in dat ik uit Nederland kom en niet uit Germany.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:18

Ik ben getrouwd met een Australier.
Hij is wel vanaf zijn 5e hier maar paspoort en zo nog Australisch.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:20

Citaat:
Ik krijg het er ook maar niet in dat ik uit Nederland kom en niet uit Germany.

Hhahahha, dit dus :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:21

rocymax schreef:
Citaat:
Ik krijg het er ook maar niet in dat ik uit Nederland kom en niet uit Germany.

Hhahahha, dit dus :j :')

Ik kom schijnbaar uit Denemarken. :))

Sodera

Re: Meer bokkers met buitenlanse partners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:55

Hier woon ik samen in Ierland met mijn Ierse vriend.
Moet zeggen dat er weinig vooroordelen etc zijn, ik word ook prima eerlijk behandeld etc.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:13

Mijn Engelse ex heeft een jaar samen met mij in Nederland gewoont maar kon hier niet aarden. Woonded destijds in Franeker en werkte in Sint Annaparochie en kregen daar af en toe opmerkingen dat hij 'hier niet thuis hoorde'

Na een jaar naar Engeland vertrokken en het bevalt mij hier goed. Nooit geen problemen gehad met mensen die vonden dat ik hier niet thuis hoorde, ondanks alle gezeik met Brexit etc. Wat misschiewn helpt voor mij is dat ik altijd hard gewerkt heb en dat mensen dit ook zagen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:22

Marocje schreef:
Ja, een relatie met een Ghanese (eigelijk Liberiaanse) man. Ruim 19 jaar en 4 kinderen.

Krijg ook vaker de vraag als ik alleen met de kinderen ben: ben je nog samen met de vader?

Nee joh! Jij en je man zijn zo leuk samen.

Niks van aantrekken hoor captain! Jullie zijn leuk samen. Belachelijk dat mensen zo denken.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:28

Mijn vraag terug op de vraag c.q. opmerking dat het vast een gelukszoeker zal zijn wie het om verblijf gaat is of ze daarmee willen zeggen dat ik niet leuk genoeg ben om verliefd op te worden.
Werkt meestal meer dan voldoende.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:43

Mijne vent is half croat... Is hier in België geboren. Mama Belg papa croat. :D mijn vriend kent de taal een mini beetje. Door er jaarlijks naar toe te gaan bij oma :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:12

Felinde schreef:
Wat misschiewn helpt voor mij is dat ik altijd hard gewerkt heb en dat mensen dit ook zagen..

Nee joh. Wat suggereer je daar nu mee? Hele rare opmerking. (En eigenlijk ook een verkapt vooroordeel van je)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:35

Ik kom zelf uit Noorwegen en mijn vriend is Nederlands. Woon hier nu 13 jaar.

Heb niet echt veel rare commentaren gehad, behalve dat mensen denken dat mijn accent komt uit Brabant(woon in Noord Holland). Enige wat ik mij aan kan storen is dat je soms “vrouwen/geld” grapjes krijgt die je nooit zal horen in Noorwegen.

Mijn vriend kwam een keertje met mij me naar een club avond bij de locale paardenwinkel. Zegt iemand tegen mij “oh je hebt je portemonnee meegenomen” en kijkt naar mijn vriend.