Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KarinLF schreef:Maar zo'n giftcard moet je toch kopen en dan geef je hem toch weg?
Ik begrijp ook niet hoe hij het geld weer van die card af heeft kunnen halen.
Als ik een kadokaart voor iemand koop en geef hem kado (geef hem dus weg), dan heb ik de kaart niet meer dan kan ik het geld er toch ook niet meer er af halen?
Dyanne_z schreef:Ik heb zwart op wit een mail met hierbij ontvang je de kaart met xxx er op.
Staat in de mail helaas niet waarom. Ik heb ook bevestiging van de betreffende webwinkel dat het geld er op gestaan heeft
Nog geen belasting aangifte dit jaar gedaan. Hij heeft igg niet op de loonstrook gezet
FloortjeM schreef:<KNIP>
Ik ga ervan uit dat deze 'bonus' zwart betaald werd. Anders zou die namelijk wel in de loonbelasting zijn verwerkt, en had je er dus een inkomensspecificatie over moeten krijgen, en dan weet je werkgever ook wel dat hij het uiteindelijk moet betalen. <KNIP>
GDG schreef:GDG schreef:Wat ik veel vreemder vind is dat bedrijf dat het saldo van de giftcard aanpast... wat staat daarover in de algemene voorwaarden?
Ik quote mezelf nog even want ik ben hier heel benieuwd naar.
Cowboy55 schreef:FloortjeM schreef:<KNIP>
Ik ga ervan uit dat deze 'bonus' zwart betaald werd. Anders zou die namelijk wel in de loonbelasting zijn verwerkt, en had je er dus een inkomensspecificatie over moeten krijgen, en dan weet je werkgever ook wel dat hij het uiteindelijk moet betalen. <KNIP>
Behalve als de bonus gewoon betaald is uit de vrije ruimte van de werkkostenregeling.....wat zelfs heel waarschijnlijk is bij dit soort bonussen. Dan is je aanname ineens best tendentieus.
Tiggs schreef:Hoe hoog is die vrije ruimte?
Dyanne_z schreef:Het extra werk deed ik in werktijd? Is het dan wit? Was een fee voor aanbrengen van nieuwe klanten.
We dwalen behoorlijk af. Mijn vraag Mag je een cadeau geven en het dan weer innemen? Kun je daarvoor aangifte doen? Ik heb het geld dus kort in bezit gehad
Janine1990 schreef:KarinLF schreef:Maar zo'n giftcard moet je toch kopen en dan geef je hem toch weg?
Ik begrijp ook niet hoe hij het geld weer van die card af heeft kunnen halen.
Als ik een kadokaart voor iemand koop en geef hem kado (geef hem dus weg), dan heb ik de kaart niet meer dan kan ik het geld er toch ook niet meer er af halen?
Maar je krijgt er altijd twee bonnetjes bij toch, een waarbij je de kaart kan aantonen. Als hij die bon heeft gehouden, kan hij de boel zo weer intrekken.

A_nouk schreef:Wel of niet WKR is de verantwoording van de werkgever en heeft TS niet mee van doen. Als de werkgever tov de loonsom te veel uitgegeven heeft kan hij beboet worden
Neemt niet weg dat ook anderen domme dingen kunnen doen.