Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:45

Nee hoor! En al zeker niet nu mijn ouders nog leven.
Indien zij er niet meer zouden zijn, dan ev wel naar Nederland, Frankrijk, Duitsland ... indien ik met mijn partner in een soortgelijk huis en omgeving kon wonen èn op strikte voorwaarde dat AL mijn dieren meekunnen. Mijn ouder en mijn dieren achter laten, nóóit !

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:45

Ken je het gedichtje “Bij Loosdrecht”?
Gaat zo:
“Als dit Ierland was,
zou ik beter kijken.”
:)

Levenskunst is thuis kunnen leven in de gesteldheid alsof je op reis bent. Prachtig vind ik dat.

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:48

[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Lexis op 09-05-23 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:48

Ja, da's eigenlijk een beetje m'n levensdoel :))
Zit nu thuis omdat ik één oud paard heb, die wil en kan ik niet achterlaten maar als deze komt te overlijden ben ik pleite naar de andere kant van de wereld.
Hecht weinig waarde aan dingen in NL, familie en vrienden komt me maar opzoeken. De hond zou ik wel erg gaan missen maar verder..
Dit houd me nu ook erg tegen in het "volwassen worden".
Geen plannen om uit huis te gaan, want waarom zou ik zoveel geld uit geven aan een kamertje als ik over max 2 jaar weg ben? Zelfde voor een nieuwe auto etc.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:51

Ja.
Ik heb in China, Spanje en Engeland gewoond en als ik het aanbod krijg, ben ik zo weg.
Mis het nog elke dag. Zo lang mn kat mee kan zijn we foetsie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:57

Mijn hond niet, die wil ik niet achter laten, maar de plannen liggen al klaar om te vertrekken zodra zij er niet meer is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:59

elnienjo schreef:
En je moet gezond zijn. Als je serieuze gezondheidsproblemen krijgt blijkt de Nederlandse gezondheidszorg inclusief bijbehorende uitkeringen toch wel erg nuttig.

Ik red me anders prima. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:59

Nee geen denken aan. Home sweet home. :Y)

XxLMMxX

Re: Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:03

Ik ben geen enorme reiziger. Zou wel meer willen zien en doen dan nu.
Maar wil wel Nederland als standplaats houden ivm familie en paarden.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:05

Ik ben een half jaar op buitenlandstage en heb na 1 maand gemerkt; nee ik kan/wil het niet :’)
Ik heb het hartstikke leuk maar tel wel de dagen af tot ik weer fijn bij familie en vrienden kan zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:07

Ik wil wel een tijd gaan trekken en door middel van schrijven dan mijn geld verdienen, maar dat wel in combinatie met hond. De cavia's vind ik dan wel een oplossing voor, maar ik ga er zeker geen afscheid van mijn hond voor nemen, zij is een heel bijzonder deel van mijn leven.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:42

Hahaha ohhhh nee niets voor mij :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:42

Op mijn leeftijd niet meer, zag toevallig een advertentie voor medewerker/ruiter op een grote stoeterij langskomen en had wel zoiets van was ik maar weer 16 dan ging ik meteen weer. Toen wel gedaan maar inmiddels zoveel wortels in de grond, nee dus.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:44

Als ik mijn paard niet had was ik al weg geweest. Totaly inlove met Noorwegen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:49

Deels. Ik ben al verhuisd naar Belgie voor de liefde. Hele familie woont nog in midden Nederland. Dat was ook een gevalletje: inpakken en weg. Alleen waren m'n katten mee ingepakt :D

Echt alles achterlaten? Nee, ik ben heel blij met hoe mijn leven nu is en iedereen die erin voorkomt.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:50

Ik heb echt de droom om met een klein camperbusje en mijn hond te gaan rond trekken <3 de financiën om zoiets te ondernemen ontbreken alleen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:56

Mkango schreef:
[***] schreef:
Zulke dingen kan als je nog jong en ongebonden bent

Ik zou nu niet weten hoe of waarom ik dat zou moeten regelen met een gezin, huis, zaak, veestapel etc
Bovendien heb ik alle drukte graag over voor het leven dat wij als gezin hebben

Daarom heb ik dus geen gezin, huis, zaak, veestapel. :P Overigens hoef je niet jong te zijn om ongebonden te zijn, dat is gewoon een keuze die je maakt.

En ook geen relatie, familie, vrienden, sociaal leven en/of plek waar je je fijn voelt?
Die keuze zou ik inderdaad nooit maken. Lijkt me ontzettend leeg bestaan
Ik kan de boel prima achterlaten voor vakantie maar ben altijd weer blij(er) om thuis te komen.
En zou niet verder weg willen wonen van mijn familie

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:03

Niet iedereen hecht daar natuurlijk zoveel waarde aan. Ik heb geen relatie en die hoef ik niet, om in contact te blijven met familie heb je inmiddels zoveel middelen voor en als ik zou gaan reizen dan blijf ik in Europa, dus je bent zo thuis, vrienden heb ik maar die wonen niet in de buurt en spreek ik alleen op het internet mee, en een sociaal leven hecht ik ook geen waarde aan :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:12

Ik heb dit soort van gedaan? Maar ik ben van een vaste locatie naar een voor mij onbekende locatie gegaan waarvan het nog niet vast stond voor hoe lang. Inmiddels weet ik vrij zeker dat ik hier de aankomende jaren kan blijven, maar dat had ook zo maar een paar maanden kunnen zijn.

Ik ben bijna 150 km van thuisthuis verhuist naar een plek die ik nog niet kende voor mijn eerste baan. Ik verdien op dit moment exact genoeg om rond te komen, niet meer. Pas eind oktober ga ik een beetje over houden en in januari hoop ik weer wat te kunnen gaan sparen.

En de meest gestelde vraag die ik krijg is; "Ga je elk weekend dan ook terug naar je ouders?" Nee dat doe ik niet. Vind ik niet nodig. Ik zit hier prima op mijn plek, ik vermaak mezelf wel. Nee ik ken hier bijna niemand. Maar dat komt met de tijd wel weer. Dat is ook in mijn verre stages zo gegaan. Vrienden weinig van achter gelaten als het contact al jaren verwaterd is := En bij mn beste vriendin woon ik nu juist dichter bij :+

Wat jij meer bedoelt van in een busje gewoon gaan, op kost en inwoning ergens gaan werken lijkt me 1x heel gaaf om gewoon te doen. Maar ik heb een enorme studieschuld om af te betalen en geen spaargeld. Zoiets is voor mij dus gewoon onmogelijk. Als ik geen geld krijg kan ik die niet af betalen en als ik die niet afbetaal kom ik op een punt wel serieus in de knoei vrees ik. Daarvoor heb ik mijn baan gewoon echt nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:56

Nou, in zo'n oude hippie volkswagenbus waar mijn honden ook in passen....

En steeds op andere locaties geld verdienen, de honden hun vrijheid geven en trails doen. Ja hoor, ik teken wel.

Ik heb alleen geen geld voor zo'n achterlijk dure volkswagenbus en het bijbwhorende onderhoud. :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 01:55

Whale schreef:
Ik heb geen huisje, boompje, beestje, dus ik zou, als ik mijn baan zou opzeggen, zo weg kunnen als ik zou willen. Mijn droom is nog altijd om een busje om te bouwen en als zelfstandige rond te gaan reizen, en tussendoor gewoon bij mensen werken. Maar eerst mijn rijbewijs halen :Y)

Dit zeg ik ook altijd. Alleen is een rijbewijs hebben wel erg handig daarvoor ja. _O- Moet er ook nog steeds aan beginnen, heb mijn theorie nog niet eens oops. En de vakantie (waarin ik zogezegd ging 'leren') is ook net weer om, verdomme. :')
Ik wou dan altijd gewoon zo'n oud 'wrak', langs binnen wel wat opknappen. Waar je in kan slapen, wc is ook handig en eventueel wat kan koken maar geen overbodige luxe, maar wat wel 'gezelligheid'/een thuis uitstraalt. En dan een trouwe viervoeter als gezelschap. <3

Maar mijn leven 'achterlaten'. Hmmn nee. Het is niet dat ik hier overdreven veel vrienden heb, maar de paar die ik heb wil ik niet zomaar achterlaten.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 05:37

Ja en nee. Ik kan niet mijn dieren achter laten en ook wil ik zelf bepalen wat ik doe.

Wij hebben dus wel ons zelf en hondje verplaatst naar de andere kant van de wereld maar wel om ons daar voorgoed te vestigen. Ik ben graag thuis wat ik nu eindelijk ben en wil dus niet iedere paar maanden weer ergens anders naar toe.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 05:58

Ja, ruim een jaar geleden mijn vaste baan opgezegd, huis verkocht, al m'n bezittingen teruggebracht tot 4 verhuisdozen met persoonlijke spullen en deze opgeslagen bij een vriendin en fulltime gaan reizen.

Dit is niet overnacht gebeurd overigens, ik ben in 2013 voor het eerst alleen op reis gegaan, daarna ieder jaar minimaal 5 weken in de zomer gereisd en kortere reizen tussendoor en in 2015 maakte ik een wereldreis van 7 maanden. Door al mijn reizen is Nederland, letterlijk, te klein voor me geworden en zat ik ook qua werk niet op mijn plek.

Inmiddels 'woon' ik sinds juni in mijn zelfgebouwde camperauto in west Canada en reis ik naar de meest prachtige plekken, in afwachting van mijn permanent residency hier. Want na alle reizen over de hele wereld, bleek Canada toch echt de plek te zijn waar ik me het allermeest thuis voel en hoop ik hier eind december definitief naartoe te emigreren. Ik heb op dit moment géén idee welk werk ik hier ga doen, weet uberhaubt nog niet óf ik eind december mijn PR krijg (dit kan altijd uitlopen) en hoewel ik een idee heb waar ik wil gaan wonen, heb ik nog geen idee wat voor plek ik kan vinden.

Ik was altijd een enorme controlfreak, wilde graag alles geregeld hebben, hechtte enorm aan de veiligheid van een eigen huis en vaste baan, wilde financieel 200% zekerheid hebben en nam zeker geen risico's. Ik heb minder bezittingen en zekerheid dan ooit, maar ben nog nooit zo rijk geweest <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:07

Nee, ik ben teveel een huismus. Daarbij heb ik een zoontje en ben ik graag in de buurt van m'n ouders :Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:30

Ja hoor. :j
Vroeger toen ik nog in de paarden zat wel intern gezeten bij bedrijven.
Internationaal groom geweest dus ook mee naar het buitenland.
Inmiddels werk ik al een aantal jaren niet meer in de paarden.
Maar woon ik wel aan de andere kant van het land, op 2 uur rijden van mijn ouders en familie af.