Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:52

Ik zou stoppen met de staldienst, en alleen nog maar lesgeven. Maar niet fulltime. Daarnaast kunnen ze mij dan altijd bellen voor inval werk.

Een groot deel van mijn sociale contacten komt namelijk via mijn werk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:53

Initieel zou ik onmiddellijk mijn baan opzeggen. Ik zou lekker veel reizen (en dat zou ik ook echt een tijd volhouden), luieren, sporten, veel uit eten, nog meer sporten, cursussen gaan volgen, of mss opnieuw studeren, talen leren, vrijwilligerswerk doen, lezen, in bad liggen, naar de sauna gaan, ... Ik hou me wel een paar jaar bezig.

En dan zou ik, als er genoeg geld is, pairi daiza opkopen en het mee runnen en naast de beren gaan wonen. Misschien doe ik dat wel gelijk.
Zo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:55

JA! Ik vind werken heerlijk. Anderhalf jaar thuis geweest als nieuwe moeder en echt, achteraf vraag ik me af hoe ik het zonder die intellectuele uitdaging heb gered. Het toewerken naar concrete oplossingen is voor mij zoveel bevredigender dan bijvoorbeeld de intellectuele uitdaging die een studie biedt.

Reizen heb ik genoeg gedaan. Groot deel van de wereld gezien en tot de conclusie gekomen dat het gras elders niet groener is.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:56

Direct stoppen het werk wat ik nu doen en (parttime) werk gaan doen wat ik (wel) leuk vind want dat betaald nl. niet genoeg om van te leven dus is nu geen optie. Ik zou het vanzelf druk krijgen met alle dingen die ik leuk vind.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:57

O ik wil ook niet ergens anders gaan wonen hoor: echt reizen en leuke dingen doen, mensen ontmoeten en plaatsen zien. Ergens anders leven zie ik mezelf niet snel doen, er ligt hier teveel wat we niet willen achterlaten.

Denise_Storm

Re: Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:12

Ik zou ervoor kiezen om te stoppen met werken, maar wel een flinke dosis vrijwilligerswerk te gaan doen. Zoals het bezoeken van ouderen met dieren. Misschien wel een leuk boerderijtje waar ik zieke/gewonde dieren kan opvangen. Ik zou zeker niet achter mijn bureau en computer blijven werken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:13

Ja, zeker weten.. Wel minder uren, maar zeker nog blijven werken.. Heb er te veel plezier in om ermee te stoppen.. (filiaalmanager Zeeman) :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:14

Ik zou per direct stoppen met werken en lekker mijn droom waarmaken. Met beestjes werken en eventueel toch mijn opleiding nog wat van pas laten komen. Bijzonder jeugd die bij mij kunnen komen helpen etc. Lijkt me heerlijk!

Ik zou dan waarschijnlijk veeel harder werken dan nu maar mij kennende voelt dit niet als werken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:14

Werken als in op kantoor en/of proberen van fotografie dagelijks werk te maken dan niet meer.
Ik zou fotografie op een andere manier gaan doen, iets om startup bedrijven of beginnende modellen te helpen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:17

ja en nee.

Ik zou waarschijnlijk wel stoppen met de job dat ik nu doe (ondanks dat ik die heel graag doe! maar mijn hond kan niet meer mee naar het werk, dus als ik keuze heb dan doe ik iets waar de hond mee naartoe kan.)

Ik zou ook niet snel voor een baas gaan werken, maar dan eerder kijken om iets voor mezelf op te zetten, hoogstwaarschijnlijk iets met dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:19

Ja twee dagen, iets wat ik echt leuk vind en wat nuttig is voor anderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:20

Ja, ik zou wel blijven werken maar minder. En misschien wel iets anders. Geen idee eigenlijk.
Maar ik zou zeker iets blijven doen. Misschien wel meer richting vrijwilligerswerk ofzo, echt een bijdrage leveren aan de samenleving. Meer een zegen zijn voor anderen in plaats van voornamelijk aan jezelf denken omdat er geld binnen moet komen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:25

Ja ik zou blijven werken. Alleen zal ik ander soort werk gaan doen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:31

Ik zou ook zeker blijven werken, voor het leuke werk en mijn leuke collega’s. Misschien wel wat minder uren en dan af en toe onbetaald verlof opnemen voor mooie reizen. Vrijwilligerswerk er naast gaan doen zou ik dan ook zeker overwegen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:35

Ik werk op het moment niet. Voorheen voor een baas gewerkt en i.v.m. de combinatie lastige werkdagen-gezin-bedrijf heb ik ontslag genomen.
Daarna 8 jaar in het eigen bedrijf gewerkt en onlangs het bedrijf verkocht.

Zonder een tweede inkomen redden we het prima, maar toch wil ik weer gaan werken. Het maakt me erg ongelukkig om heel de dag thuis te zijn. Ik mis structuur, een verplichting, contact met andere mensen op werkgebied en het gevoel van nuttig bezig zijn.

Vrijwilligerswerk heb ik ook gedaan, maar ik heb toch besloten dat ik iets wil doen waar ik ook daadwerkelijk salaris voor krijg. Ik vind het zelf wel enorm jammer dat ik juist een hoop vrijwilligersfuncties erg leuk vind, maar je er helemaal niets voor krijgt. Dit is natuurlijk de insteek van vrijwilligersfuncties, maar ik vind het jammer en een gemiste kans dat er geen dergelijke functies zijn waar je toch een klein zakcentje mee kunt verdienen maar het voor de werkgever financieel prima is te behappen.
Als ik er bijv. 7,50 per uur voor zou krijgen, dan zou ik bewust kiezen voor onderbetaald werk waar ik toch veel voldoening uit zou halen. Dat zou ik dan gerust 3 dagen per week willen doen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:40

Ja.

Ik ben een paar weken achter elkaar vrij geweest en ondanks dat ik me prima kon vermaken, voel ik me veel beter nu ik weer werk. Op één of andere manier voel ik me fitter, slaap ik veel beter en ben ik veel gelukkiger.

Het enige waar ik over na zou denken of ik geen onbetaalde baan zou willen nemen meer richting not for profit organisaties.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:42

No way. Ik zou denk ik 3 dagen per week vrijwilligerswerk gaan doen maar ik zou niet meer in loondienst of in de functie die ik nu doe aan het werk gaan :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:48

Ik denk dat ik wel zou blijven werken, maar wel minder en iets wat ik echt leuk zou vinden. Ik zou denk ik voor mezelf beginnen, als ik dan toch niet financieel afhankelijk ben en dus zo veel/zo weinig klanten aan kan nemen als ik wil. Misschien in mijn vakgebied, misschien juist een opleiding doen in iets wat me wel interesseert maar waar moeilijk geld in te verdienen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:48

Hoewel ik mijn huidige job enorm graag doe zou ik wel stoppen met er te werken. Om in Frankrijk een ruim landgoed te kopen met kant-en-klare B&B op :D
Of landgoed met vakantiehuisjes/kampeerplekken ofzo. En dan gewoon uitbaten wanneer we er zin in hebben. Willen we op reis? Sorry, even geen boekingen! Al gok ik dat mams het fantastisch zou vinden om het mee te runnen en zo ook weer wat extra te verdienen bovenop haar pensioentje.

Dus blijven werken? Dat waarschijnlijk wel. Maar dan niet meer in de huidige vorm.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:50

Varekaj schreef:
Hoewel ik mijn huidige job enorm graag doe zou ik wel stoppen met er te werken. Om in Frankrijk een ruim landgoed te kopen met kant-en-klare B&B op :D
Of landgoed met vakantiehuisjes/kampeerplekken ofzo. En dan gewoon uitbaten wanneer we er zin in hebben. Willen we op reis? Sorry, even geen boekingen! Al gok ik dat mams het fantastisch zou vinden om het mee te runnen en zo ook weer wat extra te verdienen bovenop haar pensioentje.

Dus blijven werken? Dat waarschijnlijk wel. Maar dan niet meer in de huidige vorm.

Samen runnen? :D

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:53

Ik zou gelijk mijn bedrijf verkopen, emigreren, en daar een baantje (of vrijwilligerswerk) zoeken voor een paar dagen in de week. 24/7 'thuis' zitten zou ik niet gelukkiger van worden. Dus een beetje blijven werken zou ik wel doen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:55

Ligt eraan in welke hoedanigheid....

Ik ben 4 jaar financieel onafhankelijk geweest... als je een rijke vriend meetelt.
Ik mocht toen stoppen met werken van hem maar heb het niet gedaan! Wel minder gaan werken want opeens met een boerderij, lap grond en al snel 3 paarden ipv 1 had ik opeens best veel werk.
Heerlijke periode en meerdere malen gedacht om te stoppen....

En dan.... gaat je relatie uit. Kun je opeens 2 dieren verkopen, je spulletjes pakken en wegwezen....

Moest eerst weer 40 uur werken om een hypotheek te kunnen krijgen... en nu inmiddels weer 6.5 jaar verder met hetzelfde paard, een eigen huisje en gelukkig 40 uur werk...

Dus nee, ik stop nooit meer met werken, tenzij ik de jackpot win!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:56

@whale: vriend en ik zijn in de Auvergne al op een paar potentiële locaties gestuit :)) Geen giga lap grond (1,5ha meestal) maar wel genoeg voor mijn eigen viertalletje. Met wat gastenkamers bij.

En binnen een best betaalbaar budget nog ook :D

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:56

Varekaj schreef:
@whale: vriend en ik zijn in de Auvergne al op een paar potentiële locaties gestuit :)) Geen giga lap grond (1,5ha meestal) maar wel genoeg voor mijn eigen viertalletje. Met wat gastenkamers bij.

En binnen een best betaalbaar budget nog ook :D

Ik kom eraan :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:57

Ja, ik zou blijven werken. Maar werken is een breed begrip.