Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
crazycactus schreef:Misselijk valt wel mee, ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan. Maar vorig jaar in Moviepark Germany had ik een week last van mijn nek nadat ik in die grote houten achtbaan geweest was....

Janneke2 schreef:Wetenschappers weten wel dat je als mens je evenwichtssystemen moet blijven trainen.
Kinderen doen dat idealiter automatisch (ze vinden het heerlijk om te draaien, springen, huppelen, schommelen en wat al niet, die hele speeltuin en kermis gaat zo ongeveer over evenwicht trainen).
...en veel volwassenen doen dat soort dingen veel te weinig.
Janneke2 schreef:Wetenschappers weten wel dat je als mens je evenwichtssystemen moet blijven trainen.
Kinderen doen dat idealiter automatisch (ze vinden het heerlijk om te draaien, springen, huppelen, schommelen en wat al niet, die hele speeltuin en kermis gaat zo ongeveer over evenwicht trainen).
...en veel volwassenen doen dat soort dingen veel te weinig.
JoT schreef:Ik heb met mijn 47 jaar nog nergens last van, qua achtbanen dan. Mijn zus en pretparkmaatje loopt tegen de 60 aan en is sinds een paar jaar niet zo'n achtbaanfan meer. Ging voorheen echt overal in en nu ook nog wel, maar wel met een stuk meer zenuwen en zeker geen tweede en derde keer meer, zoals we voorheen wel deden.
crazycactus schreef:Misselijk valt wel mee, ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan. Maar vorig jaar in Moviepark Germany had ik een week last van mijn nek nadat ik in die grote houten achtbaan geweest was....
Rakkie123 schreef:JoT schreef:Ik heb met mijn 47 jaar nog nergens last van, qua achtbanen dan. Mijn zus en pretparkmaatje loopt tegen de 60 aan en is sinds een paar jaar niet zo'n achtbaanfan meer. Ging voorheen echt overal in en nu ook nog wel, maar wel met een stuk meer zenuwen en zeker geen tweede en derde keer meer, zoals we voorheen wel deden.
Juist wel doen, er 3x ingaan tot de zenuwen voorbij zijn...
Zeg ik als 50 plus 8baangek
tot nu toe valt alleen space mountain 1.0 in Florida af. Dat is echt een hotsebots baan. Rest kan ik wel handelen denk ik 
Pepperrr schreef:Ik heb dit met de kermis. Als 10jarige kon ik overal in. Nu draait mijn maag al na een rondje in de octopus
Achtbanen heb ik overigens geen problemen mee, daar kan ik alles van hebben. Ben pas nog in de Fenix in Toverland geweest, supergaaf ding!
Het is bij mij meer de dingen die constant dezelfde bewegingen blijven maken, daar kan ik niet tegen.