Pretparken, ik word ‘oud’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:07

Wetenschappers weten wel dat je als mens je evenwichtssystemen moet blijven trainen.

Kinderen doen dat idealiter automatisch (ze vinden het heerlijk om te draaien, springen, huppelen, schommelen en wat al niet, die hele speeltuin en kermis gaat zo ongeveer over evenwicht trainen).

...en veel volwassenen doen dat soort dingen veel te weinig.

SumSum

Re: Pretparken, ik word ‘oud’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:19

Ik ben ook super snel misselijk door attracties, de oplossing voor mij zijn prima tourtjes! De tabletjes tegen reis/wagen ziekte. Als ikbdoe gebruik zo'n dag dan kan ik overal in *\%/*

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:25

crazycactus schreef:
Misselijk valt wel mee, ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan. Maar vorig jaar in Moviepark Germany had ik een week last van mijn nek nadat ik in die grote houten achtbaan geweest was....

Oh, die rammelt je wel goed door elkaar hè! Ik heb me echt helemaal schor gegild in dat ding :')
Moet zeggen dat ik na twee keer de vrije val en drie achtbanen echt geen puf meer had in nog een vierde achtbaan met mijn nichtjes die een stuk jonger zijn. Toen voelde ik toch wel ergens een grote generatiekloof :=

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:47

Janneke2 schreef:
Wetenschappers weten wel dat je als mens je evenwichtssystemen moet blijven trainen.

Kinderen doen dat idealiter automatisch (ze vinden het heerlijk om te draaien, springen, huppelen, schommelen en wat al niet, die hele speeltuin en kermis gaat zo ongeveer over evenwicht trainen).

Zou dat het zijn?
Ik wilde mijn dochtertje voordoen hoe je over een stang kunt duikelen, deed ik vroeger eindeloos, nu na de eerste draai al duizelig.
Toch maar vaker meedoen in de speeltuin dan :-D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:59

Je vind mij er niet meer in. Dit jaar moviepark al spijt van sommige ritjes .

En op de kermis in de octopus kon er tig keer in . Nu echt niet meer dan een keer en zelfs dat ging me veelste hard.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:03

Het schijnt te komen doordat je als volwassene nauwelijks je evenwichtsorgaan traint. Deze wordt dan minder flexibel en dat geeft de klachten die jij nu ervaren hebt

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:03

Boh jaaaa.. Hier ook.. Ik ben een echte attractie parken fan.. Maar vooral sinflds ik zwanger ben geweest, moet ik na elke achtbaan even bijkomen. Zo verschrikkelijk!

Ik kreeg er eerst nooit genoeg van.. Dus het is wel een domper momenteel. Vooral omdat de parken tegenwoordig een godsvermogen aan entree kosten en je vrijwillig uren in de rij gaat staan voor een paar seconden fun.. Die je ook nog eens misselijk maken..

Maar toch doe ik het steeds weer :)

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:30

Zorgen dat je een goed laagje voedsel in je maag hebt, dus regelmatig iets hartigs eten, dan kan ik alles behalve skydiven, dat doe ik op het laatst, want dan ben ik de rest van de dag misselijk.

Eens per jaar ga ik naar Walibi of Efteling, in het najaar, als het wat rustiger is, heerlijk, nog altijd!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 06:53

Janneke2 schreef:

Aaaah is dat het. Dan moet ik maar weer veel aan dat klimrek gaan hangen :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 09:08

Conclusie, veel koprollen maken :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:21

Stelletje watjes zijn jullie :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 09:37

Ailill schreef:

Zo voelde ik mijzelf wel ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:51

Ailill schreef:

Toen ik duizelig en misselijk uit de zweefmolen kwam voelde ik me helemaal een amateur-pretparkganger in plaats van de daredevil die ik eigenlijk ben. :+

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:18

Ik heb met mijn 47 jaar nog nergens last van, qua achtbanen dan. Mijn zus en pretparkmaatje loopt tegen de 60 aan en is sinds een paar jaar niet zo'n achtbaanfan meer. Ging voorheen echt overal in en nu ook nog wel, maar wel met een stuk meer zenuwen en zeker geen tweede en derde keer meer, zoals we voorheen wel deden.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:35

JoT schreef:
Ik heb met mijn 47 jaar nog nergens last van, qua achtbanen dan. Mijn zus en pretparkmaatje loopt tegen de 60 aan en is sinds een paar jaar niet zo'n achtbaanfan meer. Ging voorheen echt overal in en nu ook nog wel, maar wel met een stuk meer zenuwen en zeker geen tweede en derde keer meer, zoals we voorheen wel deden.

Juist wel doen, er 3x ingaan tot de zenuwen voorbij zijn...
Zeg ik als 50 plus 8baangek *\o/*

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:45

crazycactus schreef:
Misselijk valt wel mee, ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan. Maar vorig jaar in Moviepark Germany had ik een week last van mijn nek nadat ik in die grote houten achtbaan geweest was....

Dat is ook een rot-achtbaan... Kwam ik ook met knallende koppijn uit.

Rakkie123 schreef:
JoT schreef:

Juist wel doen, er 3x ingaan tot de zenuwen voorbij zijn...
Zeg ik als 50 plus 8baangek *\o/*

Ach, zolang ik nog enigszins aan mijn thrillseeker-trekken kom, vind ik het prima. Ben allang blij dat ze nogsteeds mee wil :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:48

Ik was als kind al misselijk na 1 koprol haha!
Pretparken al vanaf kind af aan geen succes dus!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:58

Owjee ga straks 5 dagen disney doen :+ tot nu toe valt alleen space mountain 1.0 in Florida af. Dat is echt een hotsebots baan. Rest kan ik wel handelen denk ik

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:22

Ben 62 en nergens last van. Dochter van 37 klaagt nu ook over misselijk. Zij neemt nu een reistabletje half uur voor de eerste 8baan en dat helpt prima

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:26

Ik heb dit met de kermis. Als 10jarige kon ik overal in. Nu draait mijn maag al na een rondje in de octopus :')

Achtbanen heb ik overigens geen problemen mee, daar kan ik alles van hebben. Ben pas nog in de Fenix in Toverland geweest, supergaaf ding!

Het is bij mij meer de dingen die constant dezelfde bewegingen blijven maken, daar kan ik niet tegen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:02

Ooooh, zoooo herkenbaar! Vroegah kon het niet gek genoeg, maar tegenwoordig kan ik een stuk minder hebben. Niet alleen met achtbanen overigens, met drank gaat het ook minder goed... :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:10

De titel van dit topic..was exact wat ik dacht toen ik laatst in Walibi ben geweest..sjonge jonge. Vroeger een daredevil die overal in durfde, achtbanen durf ik nog steeds goed in maar gaat niet meer met mn lijf. En voor reuzenrad, zweefmolen etc. heb ik veel te veel last van hoogtevrees voor gekregen.

Daarnaast..au, wat doe je je snel pijn in die attracties...

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:14

Ik heb precies hetzelfde! Vroeger kon het allemaal niet hoog/snel/lang genoeg zijn, maar ik hou ineens niet meer zo van hoogtes bijvoorbeeld. Interessant om te lezen dat dat misschien door je evenwichtsorgaan komt. Vraag me wel af hoe je dat kunt trainen <<)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:23

voor mij zijn de python en de baron in de Efteling t maximum van wat ik nog leuk vind whaha. Heftiger hoeft niet :(:) . Heb met hoog en snel geen probleem,maar dat gedraai....

ga ook op de kermis bijna nergens meer in,vind er niets (meer) aan.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 17:38

Pepperrr schreef:
Ik heb dit met de kermis. Als 10jarige kon ik overal in. Nu draait mijn maag al na een rondje in de octopus :')

Achtbanen heb ik overigens geen problemen mee, daar kan ik alles van hebben. Ben pas nog in de Fenix in Toverland geweest, supergaaf ding!

Het is bij mij meer de dingen die constant dezelfde bewegingen blijven maken, daar kan ik niet tegen.

Fenix is inderdaad supergaaf! Na Dwervelwind moest mijn vriend een toilet opzoeken :(:) :r