Wat doe jij met spullen die je niet gebruikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:33

Is er niet een daklozencentrum in de buurt?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:12

Indien verkoopbaar soms verkopen, maar gezien mijn gezondheid, vind ik dat maar weer extra geleur en gedoe, dus geef ik het nog liever weg gaat sneller. (al zou het geld meer dan welkom zijn, dat weegt weer niet op tegen het gehannes als je iets wilt verkopen)

1. Eerst vrienden of bekenden vragen of ze x willen hebben of niet. (meestal weet je wel wie er wat leuk of handig vind of wat kan gebruiken) en op Eigen fb pagina zetten.
Als dat niet werkt
2. Vervolgens op gratis weggeefhoek zetten, dan is er toch nog iemand blij mee.
3. Naar de kringloop winkel.

En als spullen al te ver heen zijn (voordat bij mij iets afgedankt wordt is het meestal ook echt op... ), poetsdoek, of bv oude handdoeken voor op stal en de hond, niet lekkere shampoo > paard... oude shabrak onderlegger voop op autobank ivm hond.

Als al het bovenstaande niet meer kan, dan grond kliko.

zefiros

Re: Wat doe jij met spullen die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:18

Wij organiseren met een aantal meiden geregeld ruildagen. Kleren, shampoo, accessoires e.d. worden er gewoon geruild onderling. Het restant gaat naar de kringloop/kliko. Erg gezellig en vaak worden zo spullen doorgegeven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:17

Inderdaad verkopen via Facebook of Marktplaats, naar de Kringloop brengen of op de weggeefhoek zetten.

Vind wel dat wat je op de weggeefhoek zet, nog in nette staat moet zijn. Niet nieuw natuurlijk, scheutje er uit prima, ff vermelden.

Wij hebben zo veel weg gegeven wat anders de kliko in gaat, maar wat ook niet meer verkoopbaar is.
Oud dartbord, bijzettafeltjes, stapels tijdschriften enz.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:35

Dit topic komt perfect op tijd om er ook eens over na te denken, ja hier een huis vol met leftover spullen.
aankomende winter ga ik het uitzoeken, ik heb al wel voor bepaalde dingen een bestemming.Al de andere goede oplossingen probeer ik hier te lezen!

Zelf heb ik al tijden voor knutselspullen het lokale bejaardenhuis als doneer plek, omdat daar echt alles wel een keer op gebruikt word!Voor de echte kinderboeken etc die breng ik naar de plaatselijke school voor de leeshoek en de mindermooie exemplaren die doen het altijd goed in wachtkamers ziekenhuizen huisartsen of als zwerf boekjes ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:51

Hetgene wat nog goed/bruikbaar is maar ik zelf niet meer gebruik en anders zou weggooien, zet ik op een groep op facebook voor mensen die iets minder hebben. Onlangs zo enkele sets beddengoed weggegeven. Dingen waren nog in prima staat, maar ik heb ondertussen 2 sets met een wolfje op die telkens gewisseld worden (een op bed een in de was) en de rest bleef toch maar liggen en plaats innemen.
2 Mensen erg blij mee gemaakt, idem voor nog goed bruikbare kledij etc.

Dingen zoals ts zegt als maandverbanden etc zou ik ook wel durven in een dergelijke groep gooien, vaak zit er daar een centrale persoon die dingen ophaalt of verzamelt, dus als je het liever anoniem kan doen kan je dat vast wel bij zo iemand kwijt.

Dingen als kledij, voeding, babyvoeding en verzorgingsproducten zijn erg gewild (want duur als je da moe kopen).

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:54

Overtollige verzorging producten heb ik geen last van want ik koop alleen wat wij hier in huis
echt gebruiken anders gaat het altijd naar mijn zus of mijn ouders.

Maar met de 'rommel ' wat nog verkoopbaar is daar gaan we op de rommelmarkt of kofferbak markt staan.
Even een halve dag staan en we hebben weer een leuk zakcentje!
2 weken geleden nog op een kofferbak markt gestaan en toch nog €120 op gehaald met rommel uit huis.
Aangezien we naar Londen gaan eind oktober was dit precies het bedrag wat ik kwijt ben aan het hotel
dus ik slaap 'gratis ' :+

De rest breng ik naar de vuilstort.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:24

Dat is de eeuwige strijd bij ons in huis :+. Mijn vriend heeft lichte hoarder-trekken, dus als het aan hem ligt is het antwoord 'op zolder', of hij verkoopt het als hij weet dat hij er redelijk wat geld voor kan vangen. Als dat een optie is dan bedenkt hij zich echter bij aankoop al dat verkoop op den duur een mogelijkheid kan zijn en dan probeert hij zelfs de originele dozen te houden. Dat gaat er bij mij niet in, de doos is het eerste dat gaat, we wonen in een klein huis en ik ben geen dozenopslag :+.
Ik ben veel praktischer. Als het aan mij ligt gaat eigenlijk alles waarvan ik denk dat ik het niet meer nodig heb per direct weg. Kleding en schoenen die nog goed draagbaar zijn gaan naar een inleverpunt, maar bijna al het andere gaat per direct naar de stort.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:51

Ik vraag meestal aan familie of ze het willen en anders op fb.
Heel vaak kan ik er collega's blij mee maken.
Ik kan ook heel makkelijk weggooien, maar ben erachter dat er vaak nog mensen blij mee zijn.
Zoiets als een shampoo die niet fijn is zou ik voor de paarden gebruiken en anders weggooien, vind dat wat gênant om te gaan vragen wie dat wil.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:01

Ik probeer het eerst via marktplaats of Facebook te verkopen. Mocht ik naar rommelmarkt willen om te verkopen probeer ik het daar nog.
Lukt dit niet:

kinderkleding gaat dan naar vrienden.
Speelgoed naar de kringloop op weggeefhoek

wat het niet meer waard/inclompeet/kapot gaat direct de vuilnisbak in.

Gelukkig is het meeste zo verkocht via marktplaats *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:16

elnienjo schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zet bijna alles op de weggeefhoek

Tenzij iets niet meer bruikbaar is.
Kom er zo bijna altijd vanaf!
Van een oude pallet tot zeep. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Vind je dat niet vervelend, al die vreemde mensen die aan huis komen? Vind het toch een verschil maken of er iemand aan de deur komt die geld over heeft voor iets of eentje die het voor niks wil hebben.

Ik zeg vaak. Staat op de oprit.

Dan hoeven ze niet eens aan te bellen.
Kunnen ze het zo meenemen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:49

Inujojo schreef:
Dat is de eeuwige strijd bij ons in huis :+. Mijn vriend heeft lichte hoarder-trekken, dus als het aan hem ligt is het antwoord 'op zolder', of hij verkoopt het als hij weet dat hij er redelijk wat geld voor kan vangen. Als dat een optie is dan bedenkt hij zich echter bij aankoop al dat verkoop op den duur een mogelijkheid kan zijn en dan probeert hij zelfs de originele dozen te houden. Dat gaat er bij mij niet in, de doos is het eerste dat gaat, we wonen in een klein huis en ik ben geen dozenopslag :+.
Ik ben veel praktischer. Als het aan mij ligt gaat eigenlijk alles waarvan ik denk dat ik het niet meer nodig heb per direct weg. Kleding en schoenen die nog goed draagbaar zijn gaan naar een inleverpunt, maar bijna al het andere gaat per direct naar de stort.

Het is ook praktisch om de originele doos te bewaren als je weet dat je dingen gaat verkopen.
Waarschijnlijk bewaard hij ook de aankoopbon en het garantiebewijs.
Ik vind het juist slim en praktisch.
Mooi opbergsysteem hoppakee!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:19

Vaak is de voedselbank erg blij met die spullen, sommige doen voedselbank en kleding samen wie weet zit er zoiets wel bij jullie waar je overige spullen kwijt kan

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:53

Ik heb sinds kort ontdekt dat ik mijn schoonmaakster met van alles blij kan maken. Ik vind het ook altijd heel vervelend om vrijwel nieuwe dingen te moeten weggooien.

Weggeefhoek was hier echt een ellende helaas, niemand kwam opdagen etc.

En verder probeer ik vaak wat te slijten aan vriendinnen, en verder aan de kringloop/kledingbakken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:29

Alles wat te goed is om weg te gooien, verzamel ik voor iemand die de minima helpt met voedselpakketten. Daar kan ook shampoo, maandverband etc in.

Alle spullen die niet kunnen worden gebruikt, ruilen ze voor houdbare melk of bijvoorbeeld groenten enzo.