Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 21:31

Pepperrr schreef:
Giolli schreef:
Oja! Ik breek altijd meerdere pakjes vleeswaren aan. -O-

Ik ook! En dan vooral NIET de datum van die dag erop zetten..

En kipfilet en filet american gooi ik weg na 1 x gebruiken, dus ik maak het gelijk op waardoor ik plakjes in mijn mond duw en dat MAG NIET VAN MAMA.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:32

Oh ja en de was opvouwen. Ik gooi mijn kleren zo te kast in en ben dan verbaast wanneer het er gekreukeld uit komt :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:36

Giolli schreef:
En kipfilet en filet american gooi ik weg na 1 x gebruiken, dus ik maak het gelijk op waardoor ik plakjes in mijn mond duw en dat MAG NIET VAN MAMA.

Rebel!

Ik vouw mijn kleren ook niet op. Schone was blijft net zo lang in de wasmand liggen tot alles vies op de grond ligt. Overige schone kleding pleur ik op de kast en dan gaat de vieze de was weer in. En zo cirkelt het rond :)
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 02-09-19 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:36

Kipfilet weggooien na 1 keer gebruiken? :? Waarom dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:38

Alles wat met opruimen en het huishouden te maken heeft :')

Bij mijn moeder is alles altijd behoorlijk netjes en staat er nooit afwas op het aanrecht, is de vloer altijd schoon en is het huis altijd klaar om bezoek te ontvangen..

Bij mij:
Afbeelding

Mijn aanrecht staat altijd bomvol, de rest van het huis ook :+
In mijn computerkamer is er nog net een smal paadje om van de deur tot aan mijn bureau te komen :')
Ik maak me niet druk om vieze poten van de hond of van ons zelf..
Was ophangen vergeet ik regelmatig, strijken doe ik helemaal niet meer
Pas als ik bezoek krijg dan slaat de stress toe en ga ik als een wervelwind door het huis om alles er weer gelikt uit te laten zien..
..dat duurt tot ongeveer een halve dag nadat het bezoek weg is :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 21:39

Cayenne schreef:
Kipfilet weggooien na 1 keer gebruiken? :? Waarom dan?

Ik heb een keer kipfilet over de datum gegeten en nu ruikt alle kipfilet die ouder is dan 1/2 dagen zo. Ik probeer het gelijk op te maken door meerdere boterhammen te beleggen, ik geef een plakje aan de kat, eet het zo op of wat dan ook, maar ik bewaar het zelden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:48

Pepperrr schreef:
Met geld omgaan :( nooit geleerd, nu enorm veel problemen mee...

Dat heb ik juist heel goed geleerd. Aan de ene kant fijn natuurlijk. Aan de andere kant maakt het je soms onnodig tobberig.(vooral als freelancer met een echtgenoot die ondernemer is)

Alle huishoudelijke instructies heb ik naast me neer gelegd, pas toen ik kinderen kreeg, kwam er systeem in.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:58

Bubblewrap schreef:
Selina schreef:
De deur dicht doen. ‘Je bent toch niet in de kerk geboren’ De voordeur is de enige deur die ik hier dichtdoe.

In de nacht hoop ik wel toch?
Overlevingskans bij brand is zoveel groter als de deuren gesloten zijn ;)
https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... deur-dicht

Daar heb ik mijn man voor :D
Alhoewel. In verband met de kat blijven de meeste deuren sowieso open.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:17

Gelukkig hebben ik en mijn man een super samenwerking :-) !

Hij diet de was, ik vouw het op als alle manden vol zijn of hij deze op mijn bed geleegd heeft haha...

Hij doet de vuilnis en wc papier aanvullen :-) ik doe de boodschappen en het koken, de keuken ruimen we samen elke avond netjes of net wie er eerder is, dat vinden we allebei belangrijk.

Ik maak het ontbijt meestal en we eten dan samen. Opruimen doe ik alleen als ik er genoeg van heb en ik houd niet van een vieze vloer dus stofzuigen doe ik dan meestal samen met het opruimen....

De tafel ligt wel vaak vol zooi net als de vensterbanken....

En een hoop kleding op de bank in de slaapkamer...
Als mijn man niet zou wassen zou ik ook een berg was in de kamer hebben en uit de mand mijn schone kleding halen en de vuile in een andere mand...

We zijn een goed team en dat is vooral erg fijn!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:18

8nnemiek schreef:

Bij mijn moeder is alles altijd behoorlijk netjes en staat er nooit afwas op het aanrecht, is de vloer altijd schoon en is het huis altijd klaar om bezoek te ontvangen..

Bij mij:
[ Afbeelding ]

In mijn computerkamer is er nog net een smal paadje om van de deur tot aan mijn bureau te komen :')
Pas als ik bezoek krijg dan slaat de stress toe en ga ik als een wervelwind door het huis om alles er weer gelikt uit te laten zien..

Precies dit!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:27

8nnemiek schreef:

Bij mij:
[ Afbeelding ]

Ik heb een idee! Wekelijks bezoek laten komen. :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:32

Ik breek ook altijd van alles aan in de koelkast, 3 soorten vleeswaren, kaas etc. Is ook iets wat mijn ouders me altijd hebben proberen af te leren :') Ik houd gewoon teveel van afwisseling.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:35

Uit pak drinken doe ik nog, woon alleen scheelt afwas. Met visite pak ik gewoon een nieuwe pak.

Was opvouwen nee hoor pluk het wel van de droogrek en hetzelfde met de afwas ook een droogte een voor. Ideaal droogt zelf wel op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:39

Gekookte witte kool eten.Ik heb nooit meer witte kool op sinds ik uit huis ben.En dat is ruim 30 jaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 22:42

Britta31 schreef:
Gekookte witte kool eten.Ik heb nooit meer witte kool op sinds ik uit huis ben.En dat is ruim 30 jaar.

Ik ben al 5 jaar uit huis en ik heb nooit meer karbonade op. Mijn moeder kon die helemaal kapot bakken. := :r

Wij aten vroeger 5 x in de week vlees/aardappels/groentes. Ik heb er aan het einde letterlijk van gekotst. Ik eet nu 2 keer in de week aardappels en 2/3 dagen in de week geen vlees. Ik ben zo veel gelukkiger. :')

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:42

Koken is iets wat ik niet heb meegenomen maar wel geleerd...

Mijn ma kan zo lekker koken en ik kan ook lekker koken maar pff wat een tijd moet je daarin steken. 10 min eten en dan nog de hele boel opruimen. Echt teveel werk :')

Iets wat ik echt niet geleerd heb thuis is geordend zijn. Ik ben zo een chaoot verschrikkelijk! Wij zijn met 3 meiden thuis en alle 3 zijn we zo. Mijn moeder ook. Dus nooit geleerd hoe het dan wel moet. Het gaat al beter dankzij mijn plus ouders maar blijft lastig voor me -O-

Oh, en op tijd opstaan en ontbijten. Ook iets wat ik nooit heb geleerd thuis. Nog zoiets moeilijks! En dan nu sinds kort een partner die gerust om half 6 opstaat en lekker op zn gemak gaat ontbijten. Ik zit er dan als een halve zombie bij en krijg geen hap van het eten dat die voor mn neus schotelt af _O- ..

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:02

Gelovig zijn.
Ondanks alle kerkbezoeken, cathechesatie , bijbellezingen, ben ik niet gelovig :D
Volgens mijn moeder moet je geloven als een kind, sorry mam ik ben volwassen geworden.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:17

Lynn_Nikita schreef:
En ik laat mijn schoenen lekker slingeren waar ik het wil, mijn kinderen ook, Nu is mijn man net mijn vader die de heel dag daarover klaagt en ik zeg alleen maar succes, hebben ze mij met heel veel straf a jaren geprobeerd aan te leren en nu doe ik het expres niet meer

Ik las eerst dat je je kinderen liet slingeren :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:40

Tja ik weet er niet veel, maar een van die dingen die m'n ouders altijd heel belangrijk vonden was dat ik m'n sleutels op dezelfde plek leg als zij.

Nooit goed ingesleten. Ik gooi ze altijd op tafel ondanks dat dat vies schijnt te zijn.

Oja en ik had van die regels dat ik maar 3 broeken, 3 shirts, 2 truien /vesten, 1 paar sandalen, 1 paar gympen 1 paar laarzen mocht (ik zal jullie niet verder vervelen).
Ik kwam er pas heel laat achter dat ik veel minder kleren had dan anderen. Nu nog past alles in 1 grote koffer maar ik vind dat vaste getal zo zinloos..

Nog zoiets : eten kopen in de stad of op het station E. D. was not done. Eerste keer dat ik dat deed voelde ik me vet slecht _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:54

Niet perse niet geleerd, eerder niet willen leren/ niet meegenomen uit mn opvoeding, want mn ouders hebben het me echt wel geprobeerd te leren! :))

Vroeg opstaan, zal er wel nooit in komen vrees ik.. ik doe het omdat het moet, maar liever 10 minuten langer in bed en haasten dan 5 minuten eerder er uit en rustig aan doen.
De was gelijk wegvouwen, ik vouw het pas weg als ik een wasmand nodig heb..
Net als strijken.. mn moeder strijkt alles ondanks dat ze het haat, ik strijk alleen voor een uitvaart.

Daarentegen is mijn huis dan wel netjes/ toonbaar waar bij mn ouders elk horizontaal oppervlak vol staat met van alles.. en dan dus niet decoratief, maar echt meuk.. :+

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:57

Ik heb ook ontzettend veel regeltjes meegekregen van thuis, mijn vriend wordt er gek van.

Zo moet je altijd je bord leegeten, ook al heb je genoeg en moet je je dus ziek eten om alles op te krijgen.
Na het koken moet alles afgewassen worden en het vuur en aanrecht terug Spik en span zijn.

Stofzuigen moet elke dag en elke dag van de week wordt er een ander deel van het huis helemaal schoongemaakt.
Hier ben ik al blij dat ik 1x om de 2weken ofzo stofzuig XD

Ook moet al je kledij tot zakdoeken toe gestreken worden, ik woon nu al bijna 2jaae bij m'n vriend en hebben nu pas dan toch een strijkijzer gekocht, maar enkel voor m'n vriend z'n hemden ( die hij zelf mag strijken, heb dat nog niet aangeraakt)

Oepsie

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:28

Als je iets leeg maakt het op een boodschappenlijstje schrijven. Vervolgens met dat lijstje naar de winkel. Echt ik doe dat nooit. Ik slalom gewoon lekker door de winkel en kijk op alle pakjes of er iets bij zit waar ik zin in heb.

Alleen mensen mee laten eten waar je zelf ook mag mee-eten. Vind dat zo'n domme regel. Als je langskomt eet je maar mee hoor. Ik kan niet koken, nooit geleerd. Maar je mag mee-eten.

Geen warm water bij vullen als je bad koud is geworden, dat is waterverspilling. Naah ik week gewoon graag een paar uur.

Geen tv/computer kijken een uur voor je naar bed gaat. Nu die regel was echt snel vergeten.

Dat van 5 keer in de week groente en aardappelen herken ik ook. Ik eet tegenwoordig alleen aardappelen bij m'n ouders. Moet ze echt niet meer.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:34

Een schone nette pyjama in de kast hebben voor het geval dat je onverwachts naar het ziekenhuis moet om te blijven.Mijn moeder heeft er 2 in de kast liggen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 05:40

Britta31 schreef:
Een schone nette pyjama in de kast hebben voor het geval dat je onverwachts naar het ziekenhuis moet om te blijven.Mijn moeder heeft er 2 in de kast liggen.

Dat bedoel ik. Regels die bij je oma vandaan kwamen, oorspronkelijk:D Mijn oma gaf dat ook een mijn moeder heeft er ook wel eens over gehad :')
Oh, en om dezelfde reden :? elke dag schoon ondergoed aan. Voor als je een ongeluk krijgt en plotseling naar het ziekenhuis moet _O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 05:57

Aan de mensen die nooit geleerd hebben met geld om te gaan —-> hoe hadden jullie dat willen leren dan?
Hier een ouderwets kasboek mijn man lacht me uit maar ik zit 2-3x pw aan en is echt Up to date weet waar alles blijf....

Wijze les van oma
Wel denken niet zeggen —-> ga nu pas leren 40 jaar later.

Auto schoon maken
Ramen zemen
3-4x pw groenten eten deze dingen gelijk laten vallen toen ik op mezelf ging