Dylon textielverf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:25

Boras schreef:
Ik zou het willen gebruiken om zwarte en donkerblauwe kleding weer netjes te maken.

Wordt het als nieuw of hoe moet ik dat zien?
Hoeveel wasbeurten ongeveer blijf het kledingstuk zo?

Ik gebruikte het vaak om zwarte spijkerbroeken die vaal waren geworden weer netjes zwart te krijgen. Werkte prima! Op het pakte staat hoeveel kg stof je er mee kan wassen, volgens mij deed ik vaak 2-3 broeken met één pakje.

Hoe lang het dan netjes bleef weet ik niet meer precies, een half jaar denk ik (die broeken droeg ik erg vaak). Maar 10 euro om 2-3 broeken een halfjaar langer te dragen is altijd goedkoper dan een nieuwe broek kopen :)

Ik heb ook een keer een lichte jeans donkerblauw geverfd, toen werd het netjes een donkerblauwe jeans.

Enige waar je op moet letten is of de verf geschikt is voor het soort stof wat je wilt verven, en dat de stikels vaak hun eigen kleur behouden. En lichter verven kan niet voor zo ver ik weet :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 23:33

Nee de poeder kan niet worden gebruikt icm wasmiddel. Dan pakt de kleur minder en is er kans op vlekken.
Ik kon de wasbol wel gebruiken als handwas. Dat was geen probleem.

Resultaat is geslaagd. Ik wist dat het witte niet ging verkleuren. Maar vind het niet erg. Het zijn fijne dekjes maar erg beperkt in de kleuren.

Olijf groen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dekje is op de foto nog nat. Hij is in werkelijkheid egaal. 30 min laten weken.

Lizz

Re: Dylon textielverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:40

Mooie kleur geworden!
Ik zou het overigens wel gewoon bij een tankstation doen. Iedereen gooit daar zijn vieze spullen. Vieze paardendekens, hondenmanden en andere spullen die je thuis niet wilt wassen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 00:08

marije1109 schreef:
Kun je hier ook bekleding van de bank mee kleuren.
Heb een 2ehands witte (nou ja was het) stoffen bank, kinderen, hond, kat etc

Kun je dit met bv grijs kleuren?
Dekt het egaal?

Kan, resultaat hangt van het materiaal af. En wellicht dat je twee verpakkingen nodig hebt voor 1 hoes.
Indien mogelijk zou ik wel indien je 2 banken hebt, de hoezen gelijktijdig in de machine te stoppen.
Als er polyester garen is gebruikt, dan kleurt dat niet mee. Misschien wel iets om rekening mee te houden.

Zelf draai ik na het verven een kookwas met donkere handdoeken. Geen ramp als die kleur vangen en dan vind ik het twee vliegen in één klap.

Vergrauwde witte hemden en shirt gooi ik meestal bij het te verven stuk textiel in.
Saai (ivoor)wit ondergoed wat heerlijk zit, hop nieuw vanuit de winkel of vergrauwd is door dragen en wassen, krijgt een verfbad.
Omdat er bij ondergoed vaak polyestergaren wordt gebruikt, wordt een plain Jane ivoorkleurig setje veel leuker.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:15

Wauw Saaams, dekje is er erg mooi uitgekomen! Ik vind de witte stiksels ook niet storend hoor, mooi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:18

Ziet er goed uit zeg! Goed gelukt! +:)+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 12:50

Ben er ook blij mee.

Ohz:

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:01

Mooi! En welke kleur was hij?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:05

Wit denk ik :D
Je moet dst witte gewoon zwart kleuren met een marker ofzo. Net als het origineel haha

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 13:06

Suzanne F. schreef:
Mooi! En welke kleur was hij?

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:15

Goed gelukt hoor! Mooie kleur!
En dus in een emmer? Niet in de wasmachine?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 13:21

Klopt. Zo’n grote flexibele emmer van action

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:23

Saaams schreef:

En zijn je handen niet groen nu? Wat heb je met het water gedaan? Spetterde het niet op je kleding? Of had je jezelf afgedekt?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:35

Leuke voorbeelden komen langs hier! Ik heb voor een prikkie een fietskarretje gekocht om op te knappen. Het zeil is verkleurd, maar prima functioneel. Voor de leuk wil ik het verven, maar vermoed dat het een heel vervelend klusje is om het zeil van het frame af te halen.

Dus twee vragen: Kun je ook stof zeil verven met dyson? En denken jullie dat t te verven is met bijvoorbeeld een spons, en daarna een tuinslang erop oud?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 13:48

Suzanne F. schreef:
Saaams schreef:

En zijn je handen niet groen nu? Wat heb je met het water gedaan? Spetterde het niet op je kleding? Of had je jezelf afgedekt?

Ik had voor 46 cent van die lange gele rubbere handschoenen. Water op 40 graden. (Thermostaatkraan) en gewoon gesopt en geroerd :=
Daarna met koud water onder de kraan afgespoeld tot er geen groen meer af kwam.
Water gewoon door de doucheput.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:01

Lizz schreef:
Mooie kleur geworden!
Ik zou het overigens wel gewoon bij een tankstation doen. Iedereen gooit daar zijn vieze spullen. Vieze paardendekens, hondenmanden en andere spullen die je thuis niet wilt wassen.

Ja, en gordijnen, dekens en alles wat thuis niet in je wasmachine past. Lekker als daar groene (of welke kleur dan ook) vlekken in komen...

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:53

Mooi resultaat zo! :)
Ik wil binnenkort ook wat verven, een jurkje. Zou er kwalitatief veel verschil zitten in verven met handwas of verven met de wasmachine?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 00:08

Steeph schreef:
Lizz schreef:
Mooie kleur geworden!

Ja, en gordijnen, dekens en alles wat thuis niet in je wasmachine past. Lekker als daar groene (of welke kleur dan ook) vlekken in komen...

Dat zou ik daar serieus nooit wassen. De meest vieze zooi gaat in die machines, dat wil je echt niet weten :=

Maar goed, hier gaat het topic niet over :D

Trouwens wel handig dat het in zo’n flexitube lukt, ga ik onthouden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:13

Ik heb net 3 spijkerbroeken gedaan en het is goed gelukt. Ik heb de kant en klaar pods gebruikt, 2 stuks. Het heeft de 3 broeken echt donker gemaakt. Achteraf had ik aan 1 zo’n ding ook genoeg gehad denk ik maar ja. Ik heb het in de wasmachine gedaan. De rubbers waren wel heel vies dus ben wel even bezig geweest om die schoon te krijgen. Eerst met keukenrol en toen met die vochtige doekjes en een sopje na. Nu draait er een kookwas lege trommel met chloor. Ik neem aan dat hij dan weer helemaal schoon is.