Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:41

Ik klik te weinig omdat het nummer van geen spoed wel politie geld kost

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:42

Ik heb 2 jaar terug een dronken bestuurder samen met een mede weggebruiker klem gezet en uit de auto gehaald.
Was op een mooie zaterdag middag. Kinderen op de fiets overal. Bestuurder had al heel wat schade aan de zijkant.
Was ook niet een beetje aangeschoten. Maar echt straal en straal bezopen.

Politie gebeld nadat wij hem staande gehouden hebben. Man is mee genomen. En bleek achteraf echt enorm veel boven de toegestane hoeveelheid gedronken en een veel pleger wat dat betreft.

Ik heb hiervoor trouwens gewoon 112 gebeld. Heb wel ff getwijfeld. Is dit wel spoed? Wij hadden de man inmiddels uit de auto. En de auto in de berm gezet. En die kerel was zo dronken dat we hem ook makkelijk aan konden. 1 vingerduwtje van mij (57 kilo) tegen die kerel en hij viel om.

Maar ze zeiden achteraf dat ik hier absoluut 112 voor mocht bellen.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 26-08-19 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:45

moonsparkle schreef:
Ik klik te weinig omdat het nummer van geen spoed wel politie geld kost

Daar was ik vanmiddag ook verbaasd over. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:49

Als mijn eigen veiligheid niet in gevaar komt bel ik politie of haal ik anderzijds hulp. Gelukkig nog niet veel geks meegemaakt.

Ooit een machinist aangesproken omdat er een (zeer duidelijk) dronken persoon in de trein zat die wat vreemde opmerkingen maakte. Persoon was nog niet vervelend, maar ik kan me voorstellen dat je als machinist graag wilt weten of er bijzonderheden in de trein zijn als je een lange rit door het platteland hebt... Dan kan politie in geval van nood niet makkelijk komen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:50

Ik heb laatst een half uur in de wacht gezeten..... Kon natuurlijk mooi betalen en geen medewerker aan de telefoon gehad :=

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:04

Wij hebben jaren geleden eens een man een steen door een ruit van een appartement zien gooien. Pech voor hem dat wij dat gezien hadden en hij een redelijk zeldzame auto had. We wisten ook nog een deel van de nummerplaat. Enkele honderden meters verder kwamen wij een politiecombi tegen die we staande hebben gehouden en vertelden wat we gezien hadden. Later moesten we op het bureau nog een verklaring afleggen. Dader is achteraf makkelijk gevonden aan de hand van onze verklaring.

Willeke_

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:10

Onlangs een kenteken doorgegeven van een jonge knaap die behoorlijke capriolen uithaalde in zijn auto. Door rood, met minstens 90 door de bebouwde kom en mij inhalen in een bocht waardoor we het krapjes hadden met z'n drieën naast elkaar.

En een kenteken doorgegeven aan Handhaving van iemand die zijn vuilniszakken stond te dumpen in de natuur. Ik durfde 'm zelf niet aan te spreken (zwanger en in de middle of nowhere)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:15

Ik tem wel eens wat. Is ook klikken voor sommigen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:39

Nabster schreef:
Ik tem wel eens wat. Is ook klikken voor sommigen.

Ik ga stuk _O- _O- _O-

Ik heb zelf nog nooit iemand aangegeven denk ik. Wel hebben we hier verderop een speelveldje met een groot stuk grasveld erbij waar iedereen hier de hond los laat om een balletje te gooien. Het zijn allemaal brave honden maar iemand die aan die veld woont belde steeds de politie want de honden zouden zogenaamd steeds in zijn tuin poepen 8)7
Gevolg: honden mogen hier nergens in de buurt meer los (nu moeten we min 15min lopen om ergens te komen waar het wel mag). Ik laat mijn hond wel steeds los en als ik die man zie bellen dan loop ik gewoon naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:42

Bij mij ligt het er, hoe egoistisch ook, aan hoe veel last ik er zelf van heb. Ik zou niet zo snel de politie bellen als ik iemand zn hond zie laten poepen op een plek waar het niet mag, maar als mijn buren tot midden in de nacht keiharde muziek aan hebben staan (en ze hebben ons niet even gewaarschuwd van tevoren) ben ik wel de zure buurvrouw die 8844 belt :o

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 00:31

De enige keer dat ik bijna 112 gebeld heb, is toen mijn vriendin midden in de nacht terug kwam rennen naar de auto en fakete dat er mannen bij ons vakantiehuisje liepen. We lachen er nog vaak om, was hilarisch :')

En toen ik mensen langs zag rijden die alle kledingzakken aan de weg in de auto gooiden en wegreden, had ik moeten bellen. Niet gedaan helaas..

Verder zou ik bellen als iemand een gevaar zou kunnen zijn voor zichzelf of voor anderen. Of bij verdachte situaties.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 00:56

Laatst in de supermarkt een stomdronken kerel "aangegeven" die op het parkeerterrein liep.

Paar maanden geleden de politie gebeld omdat de koeien van de buurman voor de zoveelste keer door ons hekwerk waren gegaan en dus op de openbare weg liepen.

En een keer een vrachtwagen bedrijf gebeld omdat de chauffeur van de vrachtwagen zo vreselijk gevaarlijk reed (binnen de bebouwde kom met minstens 70km/uur personenauto's inhalen etc. op stukken waar niet veel zicht was)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 00:59

Ik ben een keer naar een conducteur gerend omdat er een vent op het perron zich af stond te trekken terwijl hij naar me aan het kijken en roepen was. Daar kwam toen 6 man handhaving en politie aan te pas. Doei hoor :evaw:

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:55

Ik probeer zelf aan te spreken wanneer ik t nodig vind of aandurf.
Andere keer inderdaad politie of personeel.

In de jumbo een stel tieners met erg grote mond die het nodig vinden om pepers te proeven...bananen op te kanen enz. Zelf aanspreken was grote mond.. dan maar het personeel !

Pasgeleden politie gebeld ivm een vrouw die aan het bellen was op de snelweg. Paar keer een andere auto net haar auto kunnen ontwijken.. bleek ze ook nog een klein kind in de auto te hebben zitten.
Foto gemaakt en doorgegeven.

Dag erna staat er een verwarde man erg lang in de straat. Op t moment dat ik aan kom fietsen probeerd een andere man al contact te krijgen maar dat lukt niet. Heb ik 112 voor gebeld. Precies 1 min voor de politie er is fietst ie zwalkend weg :')
Politie opgewacht en doorgegeven waar ie heen was.

Heb ooit een paard in de wei zien liggen waarvan ik op de heenweg al een slecht gevoel over had... terugweg lag t er nog steeds zo. Zijn naar de boerderij gereden en hebben bij het dier gekeken. Kon niet meer overeind komen.
Bij het huis aangeklopt en deed een ouwe tang open ... leg uit wat er aan de hand is en of ik haar kan helpen. Zegt ze ja weet ik en gooit de deur voor mn neus dicht. 144 voor gebeld en die hebben doorverwezen naar 112. Ze zijn daar met politie en dierenarts het terrein op gegaan. Bleek het dier snachts al in elkaar gestort te zijn en daar dus in de nacht en dag te hebben gelegen..... is per direct ingeslapen en hoop echt van harte dat ze min een dikke prent en een hoop geroddel van de buurt over zich heen hebben -:(-

Maar ook voor minder gevaarlijke dingen.
Als ik zie dat een auto een paar weken ergens geparkeerd staat meld ik t ook :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:13

Ik klik ook wel hoor.
Regelmatig over de snelheden hier op de weg. Je mag 60 maar ze rijden tussen de 80 en 120.

Laatst een auto met zo'n oranje driehoek met 2 jonkies erin die zichzelf erg stoer vonden.
Wijkagent geïnformeerd en kenteken doorgegeven.

Schapen op hun rug in het land als ik op de rijksweg rij.

Vervelend rijgedrag of gewoon gedrag dan meld ik het wel hoor.
Wereld wordt steeds gekker en agressiever dus wat ik kan voorkomen doe ik met alle plezier.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:50

Voorheen woonde we op een industrieterrein waar een bedrijf nog wel eens doelwit was met inbraken.
Als het dan weer eens raak was (konden we vaak vanuit huis zien) belde we de politie gewoon het 0900 nummer.
Soms duurde het erg lang voordat er opgenomen werd, en nog langer voordat er eindelijk eens iemand kwam kijken. Lees soms na 2 uur nog geen politie.

Verder niet vaak de politie gebeld

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:53

Voornamelijk in het verkeer.

Zat laatste keer achter een heel oud vrouwtje wat 60 reed, en toen maar continu op de vluchtstrook ging rijden. Op de rijksweg. I

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:54

Bij ons vorige huis in de buurt liepen er jonge kinderen over het schooldak. Toen hebben we de politie gebeld want het was levensgevaarlijk.
En 's avonds eens gebeld toen er in het pikkedonker iemand bij ons naar binnen stond te gluren. Daar hadden we ook camerabeelden van trouwens. De politie had al meerdere klachten ontvangen. Trouwens doodeng om iemand door het raam naar jou te zien staren :=
En manlief heeft weleens gebeld omdat er in de buurt klusjesmannen actief waren die je dan met grof geweld en dreigementen geld aftroggelden. Mijn man zag hun busje staan en heeft de locatie doorgegeven.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:54

Ik heb toevallig de politie 3 keer aan de lijn gehad. 1 keer omdat een meisje werd geschept door een auto (ongeluk), 2 keer door een hit en run (die ik zag gebeuren). En 2 keer zijn we ondervraagd door politie doordat er een wietkwekerij was gevonden bij ons in de straat, en een paar weken terug omdat ik woon op een plek waar Ik uitzicht had op een plek waar een agent was mishandeld.

Ik ben altijd eerlijk en kijk uit voor mijn medemens. Overigens ben ik niet de beste getuige aangezien ik letterlijk 1 cijfer van het kenteken onthoud en de kleur van een auto. :+

Bij de minder serieuze dingen zal ik er iets, of soms ook niks van zeggen. Vroeger steelde mijn broertje trouwens vaak mijn snoep en geld uit mijn spaarpot. Daar zei ik dan niets van, maar steelde mijn geld gewoon weer terug :+
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 27-08-19 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:56

Alleen als er gevaar dreigt voor anderen of mezelf, verder klik ik niet en gun ik ieder het zijne.
Vind het kinderachtig.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:01

Cayenne schreef:
En 's avonds eens gebeld toen er in het pikkedonker iemand bij ons naar binnen stond te gluren. Daar hadden we ook camerabeelden van trouwens. De politie had al meerdere klachten ontvangen. Trouwens doodeng om iemand door het raam naar jou te zien staren :=

Je zou voor minder nachtmerries krijgen zeg. := Hebben ze die man nog te pakken gekregen? En/of een reden gevonden voor het gluren?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:10

Vorig jaar de politie gebeld omdat ik het vermoeden had dat er iets met drugs 2 huizen verderop aan de hand was. Hoewel ze eerst te weinig bewijs daar voor zagen zijn ze een half jaar later toch naar binnen gegaan. Hele toko stond vol met plantjes.

Verder 1 keer doorgegeven toen ik heel asociaal rijgedrag zag. Ik wist dat ze op dat moment sowieso met een grote politieactie bezig waren en overal stonden politiemotoren enz. Geen idee hoe dat afgelopen is.

Asociaal rijgedrag doorgeven is sowieso zinvol als je het kenteken nog weet want daar wordt wel notitie van gemaakt, zelfs als ze ze niet meteen aanhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:11

Ik heb een keer gebeld voor een meneer van de nuon. Die kwam in een onbestickerde auto, zonder herkenbare kleding/naamkaartje met een vaag verhaal energie verkopen aan de deur en zijn visitekaartje leek zelf in elkaar geknutseld. Eerst de nuon zelf gebeld, die wisten van niks in onze wijk en toen toch de politie ingelicht.

Bleek later dat die man écht van nuon was, en dat ze zich daar vergist hadden toen ik ze belde :')

Beetje banketstaaf want via de buurtpreventieapp had ik het (na het bellen) al aan de buren doorgegeven, en de beste man was al bij iemand met een contract bezig en na het appje hebben ze hem direct buiten gezet.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:13

Ik heb al aardig wat keren de politie gebeld... voor overlast door jongeren, voor levensgevaarlijke bestuurders op de snelweg, voor een auto die in het donker midden op een 80-weg stil stond, leeg nota bene. En ook voor de overburen, jezus wat een volk is dat.

Ik probeer wel zelf mensen aan te spreken (zoals de dikke sportauto die op de familieplek van de Ikea parkeerde en geen kinderen bij zich had, rokers op het perron in Rdam, mensen die rotzooi maken in de natuur enz), maar vaak heeft dat echt helemaal geen zin en krijg je een grote bek terug.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:22

Emmaa_ schreef:
Bij mij ligt het er, hoe egoistisch ook, aan hoe veel last ik er zelf van heb. Ik zou niet zo snel de politie bellen als ik iemand zn hond zie laten poepen op een plek waar het niet mag, maar als mijn buren tot midden in de nacht keiharde muziek aan hebben staan (en ze hebben ons niet even gewaarschuwd van tevoren) ben ik wel de zure buurvrouw die 8844 belt :o

Nadat je even bent langs geweest om te vragen over hoe en wat neem ik aan? >;)